mboost-dp1

gentoo linux spasser af :-(

Gå til bund
Gravatar #1 - mikbund
19. jun. 2003 17:26
Nogen som har erfaring med gentoo?

Når jeg skriver KDM starter X op, og den viser korrekt Nvidia logoet i laaaang tid, hvorefter den forsætter. I mellemtiden kan jeg ikke bruge de-aktivere numlock?

Forsætter derefter til KDM manageren, hvorefter den hænger igen. Cursoren står og blinker men jeg kan ikke bevæge musen eller skrive noget på tastaturet. Numlock kan heller ikke aktiveres. CTRL+ALT+BACKSPACE virker heller ikke...

HJÆLP@£$€@£$

Havde samme problem med debian, men der endte med jeg ikke gad det mere og smed det væk :-)

Min bestykning:
Nvidia V7700 asus geforce 2 gts
Abit kt7a raid kt133 chipset

nogle forslag?
Gravatar #2 - Gruesome
19. jun. 2003 17:32
Synes altid mine ting hænger i X som default hvis jeg bruger noget som helst USB. Ihvertfald i Debian. Alt det kan seføli' let kompileres ind i kernen. Det skal bare lige gøres :)
Gravatar #3 - annoia
19. jun. 2003 18:01
Dit problem med nvidia-logoet kan let kommes uden om ved at tilføje følgende option til den section der har dit skærmkort (device):
Option "NoLogo" "true"
KDE skal jeg ikke kunne gøre mig klog på.
Gravatar #4 - mikbund
19. jun. 2003 18:06
#3 den gør det nu også selv den starter op i TWM :-( Så snart den kommer helt ind låser den igen :-(
Gravatar #5 - sKIDROw
19. jun. 2003 20:03

Har du kigget om der står noget interessant i log'en?
Ellers ville jeg nok prøve at checke driveren.
Gravatar #6 - mikbund
19. jun. 2003 21:54
#5 er kommet frem til det ikke er nvidia driveren, fordi den gør det samme når jeg vælger generic gfx driveren... Har prøvet loggen. Intet interessant der :-(
Gravatar #7 - mikbund
19. jun. 2003 22:09
Fundet løsningen. X var ikke så glad for at musen stod /dev/psaux Det er i XF86config nu ændret til /dev/input/mice og nu virker både mus og tastatur :)
SWEEET

thanks all of you
Gravatar #8 - sKIDROw
20. jun. 2003 09:23

No problem.. :)
Glad for at du er kommet videre.. ;)
Gravatar #9 - mikbund
20. jun. 2003 09:57

Min næste problem er så blot at den har mistet muse opsætningen efter en genstart... Men det nåede ikke at teste/undersøge hvorfor i morges...

Men alt i alt positivt overasket stadigvæk :-) Gentoo KDE ser dejligt ud...

Mit sidste problem, alsa virker kun med root. Hvordan får den til at kunne bruges af brugerne ? (links?)
Gravatar #10 - sKIDROw
20. jun. 2003 10:57

"Min næste problem er så blot at den har mistet muse opsætningen efter en genstart... Men det nåede ikke at teste/undersøge hvorfor i morges..."

Umildbart burde du kunne rette dig efter deres desktop guide.
Der bliver der beskrevet alt omkring både ps2 mus og USB mus.
Ved så ikke hvad for en mus du kører med?..

"Men alt i alt positivt overasket stadigvæk :-) Gentoo KDE ser dejligt ud..."

Jeps den nye KDE er meget gennemført.. :)

"Mit sidste problem, alsa virker kun med root. Hvordan får den til at kunne bruges af brugerne ? (links?)"

Dette er et klassisk spørgsmål.. :)
Alle brugere skal være medlem af gruppen audio, for at kunne bruge lydkortet.. ;)
(Og gruppen wheel for at kunne su til root)
Tror det står i FAQ'en.
Gravatar #11 - mikbund
20. jun. 2003 12:15
ok, thx... Mit problem med musen er vidst lidt værrere. Det er en logitech USB og den bliver ikke initialiseret(den lyser ikke) fordi kernen ikke finder den :-( Men den læser modulerne ind... hhmm prøver lige at sætte mig med den når jeg kommer hjem. Men tak for info om alsa og su- root :-) Det var mit næste question :-)
Gravatar #12 - sKIDROw
20. jun. 2003 12:49
Any time... :)
Gravatar #13 - west
20. jun. 2003 15:01
Gravatar #14 - mikbund
20. jun. 2003 16:55
Nogen der ved hvordan man slår lyde fra i KDE?
Gravatar #15 - sKIDROw
20. jun. 2003 17:01
Det skulle du da kunne slå fra i controlpanel et sted.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login