mboost-dp1

Gammelt spil (a la Descent)

Gå til bund
Gravatar #1 - Cyrack
15. sep. 2006 18:17
Jeg leder efter et ældre spil fra ca. 1998 - 2000, der minder om Descent i opbygning (gameplay) men naturligvis med nyere grafik.
Jeg kan ikke huske hvem der har lavet det, eller hvad det hed, men kort fortalt har det denne forhistorie:

Jorden er ødelagt af "noget" og en gruppe af småkrmiminelle afsøger resterne på jorden efter værdifulde ting (våben og powerups til sit skib).

Det jeg husker bedst fra spillet, er når man dør i multiplayer, hvor ens skib begynder at rotere om sig selv (kamera følger med, set udefra) og billedet blender til hvidt.

Hvis nogen ved hvad det hedder, så hjælp mig med at genoplive en god tid med det spil :-)
Gravatar #2 - stodderen
15. sep. 2006 18:28
raptor?
Gravatar #3 - Cyrack
15. sep. 2006 21:43
stodderen.
Nope, det er i fuld ud 3D med navigation af XYZ-akserne.
Det var et af de første spil hvor mit Orchid Rightous 3D var sat på en hård prøve (købte et ATI 3D rage for at fuld udbytte af spillet svjh.).
Gravatar #4 - ztyle
16. sep. 2006 00:57
Udskyld men jeg har indtaget en kasse pilsnere+, men er det ikke det fra 1999 der foregår i rummet og er udgivet af Sierra
Gravatar #5 - amokk
16. sep. 2006 02:57
argh hvad er det det hedder... jeg kan huske man kunne spille det med et s3 virge kort....
Gravatar #6 - amokk
16. sep. 2006 02:59
kan det passe det hed Forsaken?
Gravatar #7 - NFX
16. sep. 2006 08:04
Jeg vil også mene det er Forsaken.
Det var et fedt nok spil - og så havde havde ret god grafik, kan jeg huske.

Og så var nogle af banerne fuldstændigt underligt opbyggede. Jeg kan huske en bane med et stort rum, midt i det rum hang der (helt frit i luften) en klippe. I klippen var der et hul man kunne flyve ind i, hvor man så kom ud i den anden ende af banen - ikke noget med portaler, bare en meget spøjs geometri :)

Man fløj rundt på en slags rum-motorcykler.

Iflg. Wikipedia udkom det i 1998, og de er endda Et link til spillet!
Har dog ikke testet om det virker.
Gravatar #8 - Cyrack
16. sep. 2006 21:07
Yp, det er Forsaken :-) takker til folket.

Btw. + point til ztyle for sin hukommelse i en brændert... jeg kan ikke engang huske min pin-kode end sige navnet på blot én spiludgiver :-)

Edit:

Nogen der ved hvor det kan fremskaffes? :-p
Gravatar #9 - gentox
16. sep. 2006 21:24
NFX's post #7, ville være et godt bud på hvor du kan få fat i spillet. Om det så er helt lovligt skal jeg ikke kunne sige, da det er helt op til dem der udgav spillet, eller senere har købt rettighederne.
Gravatar #10 - Cyrack
17. sep. 2006 12:42
Gentox: Havde jeg slet ikke set det link :-) hmm... måske skulle jeg prøve at sove mere end 5 timer om natte :-)

Anyway, glæder mig til at prøve spillet igen, da det, imho, er mega fedt i multiplayer.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login