mboost-dp1
Gamle Dos Spil På XP
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Jeg leder efter et program, der kan lade mig køre gamle Dos Spil på XP.
Jeg har prøvet lidt med DosBox, men det crasher tit, når jeg kommer ind i et spil, og så er det i øvrigt meget langsomt.
Nogen idèer?
Jeg har prøvet lidt med DosBox, men det crasher tit, når jeg kommer ind i et spil, og så er det i øvrigt meget langsomt.
Nogen idèer?
ellers installer win98 på en anden HD i din comp, og boot denne i DOS mode, så kan du spille i rigtig MS-DOS uden problemer :-)
hvis du vil smide win98 på samme HD som du kører winXP fra og vælge via windows boot menu, så følg min guide:
http://www.sbn.as/wr_item.php?item_id=23&categ...
hvis du vil smide win98 på samme HD som du kører winXP fra og vælge via windows boot menu, så følg min guide:
http://www.sbn.as/wr_item.php?item_id=23&categ...
Kan varmt anbefale DOSbox. Det er en rigtig nice DOS emulator. Har endnu ikke prøvet et gammelt DOS spil som den ikke kørte uden problemer... Med lyd og det hele selvfølgelig. Eneste spil jeg har set en mindre bug i var Frogger, hvor top-linien manglede (med liv osv.).
Du skal bare sætte DOSBox til at emulere en hurtigere processor. Hvis du trykker CTRL^F12 så sætter den hastigheden op, og CTRL^F11 sætter hastigheden.
Kan være det er fordi den er for langsom at den crasher, men ved det ikke. Ejer ikke lige en kopi af Settlers jeg kan teste med.
Du kan også tage et kig forbi de her to sites:
Frontend til DOSBox
Guide til at køre ressource krævende spil.
Lige for at runde af så er der en der beskriver hvordan han fik Settlers 2 Gold til at køre perfekt her.
Du skal bare sætte DOSBox til at emulere en hurtigere processor. Hvis du trykker CTRL^F12 så sætter den hastigheden op, og CTRL^F11 sætter hastigheden.
Kan være det er fordi den er for langsom at den crasher, men ved det ikke. Ejer ikke lige en kopi af Settlers jeg kan teste med.
Du kan også tage et kig forbi de her to sites:
Frontend til DOSBox
Guide til at køre ressource krævende spil.
Lige for at runde af så er der en der beskriver hvordan han fik Settlers 2 Gold til at køre perfekt her.
Jeg har fået det til at virke nu med DOSBox, men dog lagger det en del. Det må jeg bare få lært at finde mig i :)
#8 du må ALDRIG lade noget program eller process bruge mere end 55% af din CPU tid. Gør du det, går der ikke mange timer før din CPU bryder i brand, og er du heldig, smelter din HD i denne omgang, så alle data også ryger. Desuden risikerer du at der bliver sendt højspænding ud igennem dit netværkskort i forbindelse med nedsmeltniningen, og dette kan - hvis din switch ikke er HPFI sikret, brede sig til andre maskiner på dit netværk, som i bedste fald får ristet netkortet, i værste fald lider de samme skæbne som din. Vær også opmærksom på, at den første generation af Siemens Xpresslink modemer fra TDC, ikke er sikrede mod dette, så du risikerer at det breder sig til telefonlinen, og dermed rister den linjen ind i huset, og evt. ryger der nogle circuits på centralen - med en stor regning fra TDC til følge.
Så et god råd: hold øje med din task manager, og lad aldrig CPU forbruget overstige 55% - hvis det alligevel sker, er det med at lukke windows ned omgående og håbe på det bedste.
Grunden til de 55%, er at MS har lavet en regnefejl, som gør, at visse potenser i tal regnes forkert, og den viser derfor kun 55% selv om forbruget reelt er 100%. Forklaringen er, at 100 kan læses som 10-0 og problemet er at windows task manager regner tallet 10 som 5+5, men placerer det andet 5-tal på den forkerte plads - derfor 55%.
Så et god råd: hold øje med din task manager, og lad aldrig CPU forbruget overstige 55% - hvis det alligevel sker, er det med at lukke windows ned omgående og håbe på det bedste.
Grunden til de 55%, er at MS har lavet en regnefejl, som gør, at visse potenser i tal regnes forkert, og den viser derfor kun 55% selv om forbruget reelt er 100%. Forklaringen er, at 100 kan læses som 10-0 og problemet er at windows task manager regner tallet 10 som 5+5, men placerer det andet 5-tal på den forkerte plads - derfor 55%.
der findes selvfølgelig http://www.abandonia.com som et godt site for at downloade gamle og gode pc-spil (specielt Colonization (my own, my love, my precioussss)).
Men kender nogle af jer andre gode sites hvor man kan downloade gamle spil og andet gejl?
Men kender nogle af jer andre gode sites hvor man kan downloade gamle spil og andet gejl?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.