mboost-dp1

Ftp server

Gå til bund
Gravatar #1 - mester gulerod
10. aug. 2005 11:36
Jeg vil sætte min pc op som ftp server (den har win me), så jeg kan ligge ting ud på den fra andre computere, og hente ting hjem fra den på andre computere (er det ikke en ftp server?).

Hvordan gør jeg????????
Gravatar #2 - addlcove
10. aug. 2005 12:05
ærligt talt.

drop det. du vil aldrig kunne køre en FTP server stabilt på en 9x kerne.

Win2K eller senere skal der altså til.

det sagt, så findes der en masse freeware FTP programmer som er rimeligt nemme at bruge, brugte selv G6FTP før jeg fik sat en linux box op.
Gravatar #3 - peter_m
10. aug. 2005 14:53
Hej mester,
når du skriver 'ligge ting ud på den' mener du så:
1. dele data mellem computere på dit private netværk (LAN)
2. dele data med andre computere via internettet.

Hvis du blot vil gøre det muligt at flytte filer mellem 2 computere på dit lokale netværk derhjemme, behøver du ikke fedte med ftp.

Hvis du vil dele filer via internettet, kan ftp anvendes, men det vil som #2 skriver ikke være stabilt på winMe.

Såfremt du vil dele filer mellem computere på dit lokale netværk, kan du blot sætte et share up (dele en mappe) og tilgå den fra de andre computere på lokal netværket. Hvis du har en 2000 maskine (eller nyere) benyt da den til at skabe en delt mappe.
Gravatar #4 - mester gulerod
10. aug. 2005 17:21
#3 det er nummer to jeg mener, nemlig på internettet, at det stabilt er ikke så vigtigt da det mest er til leg :-)
Gravatar #5 - mikbund
11. aug. 2005 12:05
En ftp server på en winME/9x maskine på internettet med så lidt belastning bliver vidst ikke noget problem.

Vil tro http://www.guildftpd.com/ kan løse dine behov. Jeg har selv brugt den tidligere. Ellers prøv at søg på tucows.com eller download.com efter en.

#2 addlcove

Du vil ikke kunne hoste 100brugere med konstant output på 100mbit. Det er vidst heller ikke tilfældet.

Men det er ikke noget problem med en 1 bruger hver anden dag. Mere ustabilt er systemet heller ikke!
Gravatar #6 - addlcove
11. aug. 2005 13:16
det er ME vi snakker om, jeg vil hellere have en 98SE end en ME maskine :)
Gravatar #7 - JAB
11. aug. 2005 14:17
Jeg er begyndt at bruge Filezilla's

Har brugt deres ftp client i et stykke tid og den virker ok, dog er der nogen gange den fucker up.

Her fornyllig opdagede jeg at de sørme også har lavet en Filezilla server, den er dog stadigvæk beta, men den virker fint.
og best of all den er også gratis :)

http://filezilla.sourceforge.net/
Gravatar #8 - mikbund
12. aug. 2005 23:22
#6 he he, men det burde nu kunne lade sig gøre alligevel...

Selv en almindelig windows95 filserver har jeg set køre stabilt på en win95. Den blev aldrig slukket, ej heller opdateret med patches, men den blev ved med at køre...

Så selvom det er ME burde det kunne lade sig gøre :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login