mboost-dp1

Frozen kopi-Cd'er info

Gå til bund
Gravatar #1 - Thorun
2. jan. 2009 16:27
Engangi starten/midten af 90'erne dukkede der nogle CD'er op fra et "firma" der kaldte sig Frozen. Disse CD'er indeholdte cracks til alle mulige programmer og spil. Og man kunne bestille en "Frozen"pakke med denne måneds CD'er i et eller andet sted fra jeg aldrig fandt ud af. Men de gik vist nok konkurs eller blev snuppet af en eller anden ANTI-organisation.

Nogen der kan huske dem?
Nogen der har et link til information om hvad det var for noget?
Jeg er bare blevet lidt nostalgisk og kunne egentlig godt tænke mig at vide hvad der egentlig lå på CD'erne dengang, og hvad det var for et "firma" og hvem der stod bag og så videre osv.
Jeg synes ikke jeg kan finde de rigtige søgeord på google der giver mig noget som helst.

Mvh. Rune
Gravatar #2 - amokk
2. jan. 2009 16:30
"og hvad det var for et "firma" og hvem der stod bag og så videre osv. "

Den der står bag, er nok ikke ligefrem nogen der har lyst til at kæfte op med det, hvis de ikke allerede er blevet snuppet...

Hvad får dig til at tro at information om folks ulovlige forretninger bare lige kan fås ved at spørge i diverse fora online?
Gravatar #3 - trylleklovn
2. jan. 2009 16:33
Cracks er vel i sig selv ikke direkte ulovlige..

Synes nu det er et ganske reelt spørgsmål.
Gravatar #4 - Thorun
2. jan. 2009 16:34
Tja, at det nu er et godt styke tid siden det eksisterede - og at de så vidt jeg husker også dengang blev offentliggjort i pressen.
Men god pointe - hvem har lyst til at råbe højt om at have lavet sort arbejde. Nok ikke særlig mange.

Der er ingenting der får mig til at tro noget. Dette var blot et forsøg på at finde ud af noget jeg ikke selv kunne finde frem til. Hvis det er forkert at spørge kan folk undlade at svare.
Gravatar #5 - fidomuh
2. jan. 2009 16:42

Det var ikke cracks.
Det var piratkopier og rips.

[add]Well.. Og cracks.. Faktisk lidt af det hele :D
Gravatar #6 - terracide
2. jan. 2009 16:43
#3:
At tage penge for cracks bundled sammen med ikke licenseret software (som Frozen gjorde) er i den grad ulovligt og derfor de blev blokket ud bagfra...og det at købe deres CD'er skam også var ulovligt.
Gravatar #7 - fidomuh
2. jan. 2009 16:46

Det havde jo egentligt ogsaa vaeret ulovligt at tage imod deres cd'er gratis :P

Faktisk var hele gesjaeften bare ulovlig :D
Gravatar #8 - Fjolle
2. jan. 2009 18:41
De blev fanget og idømt at betale 900 mio eller noget i den stil i erstatning til BSA.

De var vistnok nogle fyre fra sønderjylland der fik dem trykt i tyskland.

http://newz.dk/syv-maend-doemt-i-sag-om-piratkopie...
Gravatar #9 - Thorun
3. jan. 2009 10:09
Super fedt link! Jeg mente nok at jeg havde set det i "nyhederne" et eller andet sted før.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login