mboost-dp1

FreeBSD sucks

Gå til bund
Gravatar #1 - west
3. nov. 2004 22:13
Hi all

Saa er West hoppet paa FreeBSD igen .. om det bliver en laengerevarende affaere maa tiden saa vise.
Sandt at sige er jeg lidt pissed paa det lige nu.

Det hele skyldes Ports-systemet, der jo af stort set alle bliver lovprist som the best thing since sliced bread, loesningen paa alle verdens problemer inkl. krig, hungersnoed og Celine Dion, etc etc, yada yada osv.

Why the hell is that ??

Konstant faar jeg build errors - helt almindelig standard software (Vim, Gnome2, Firebird, bla.) naegter at compile og knalder ud i en stak error msgs der ville faa selv den mest garvede MIT CS guru til at gemme sig under sengen. (er jeg overbevist om ..)

Alright, jeg skal ikke have hjaelp til det.
Jeg vil bare vide om jeg er den eneste der slaas med de ting ?
Og om Ports maaske, muligvis, ikke er helt saa guddommeligt som mange maaske gerne vil goere det til ?

Cheers,
-R

(som elsker Portage, men syntes det var tid til at proeve noget nyt ..)
Gravatar #2 - nightH
3. nov. 2004 22:39
hmm, uden at gøre mig selv til linux-guru ;) , så er her en mulig løsning : jeg har selv en gentoo-box, og hver gang jeg prøvede at compile noget stort endte jeg typisk med en segmentation fault.
dette problem løste jeg ved at sørge for noget ordenligt køling til min CPU. det skal lige siges at da jeg havde problemet var min CPU kun 53 grader...nu er den med ordenlig køling ca 39 grader under full load. håber det hjælper. (hvis ikke så prøv at se om der er andre ting som behøver køling f.eks. north/south-bridge
Gravatar #3 - SmackedFly
4. nov. 2004 01:00

Lyder ikke som om det er køling der er problemet, lyder mere som om ports kunne trænge til en lille afpudsning, men nu ved jeg så heller ikke om ports selv resolver dependencies...

Er ved at være et stykke tid siden jeg havde fat i freebsd
Gravatar #4 - west
4. nov. 2004 21:31
Nu har den har faktisk opfoert sig paent hele dagen.
Det hjalp at rant'e lidt :)

#2 - Linux ?? Hallo ....!!! ;)
Nej, j/k. Og jeg har rigeligt med koeling, saa jeg tror ikke helt ..

#3 - Jeg har vist nok haft et par mindre "inconsistencies" i mit ports-tree vs. /var/db/pkg. Hvad kan jeg sige ... jeg er lidt n00b :)
Og jo, ports resolver selv dependencies.

Okay, tak begge to !
Gravatar #5 - Yasw
4. nov. 2004 21:45
Brug OpenBSD ;) Det er til at finde ud af.
I hvert fald hvis jeg skulle sige det. Har flere gange haft succes med at lege med OpenBSD, men de gange jeg har prøvet at lege med FreeBSD, har det altid givet flere problemer end jeg fandt rimeligt.
Gravatar #6 - west
4. nov. 2004 22:23
#5 - Den kommer paa min firewall naeste gang.
Overvejer kraftigt en af de her babies til at erstatte larme/varme-dyret i skabet ..

Men lige nu snakker vi workstation, og OpenBSD er da vist ikke lige et workstation OS ?
Er der ikke en del overhead pga. diverse sikkerheds features ?

Og derudover er hw-supporten da vist ogsaa bedre i FreeBSD ?
Gravatar #7 - Yasw
5. nov. 2004 12:39
#6 - Det er vel som man tager det. Kørte med OpenBSD i en 1½måned på en lånt bærbar. Hardware supporten tror jeg ikke der er den store forskel på, men der er noget ala. 20 gange flere ports til FreeBSD end til OpenBSD, så man kommer hurtigt til at savne noget software med OpenBSD.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login