mboost-dp1

Fra DVD til WMV eller AVI

Gå til bund
Gravatar #1 - Lalilulelo
25. dec. 2006 14:18
Hej derude.
Kender I et godt gratis program, som kan konvertere mine DVD'er til WMV eller AVI formatet? Eller andre formater, bare det kan spilles med Windows Media Player. Jeg har ledt en masse, men kan kun finde de dersens trial versioner - og de kan jo ikke så meget i længden, og jeg gider på den anden side ikke bruge penge på det:)
Gravatar #2 - BurningShadow
25. dec. 2006 14:58
Har du prøvet DVDx? :)
Gravatar #3 - kimx
25. dec. 2006 14:58
Du kan altid prøve autogk(http://www.autogk.me.uk/), det virker normalt godt.
Gravatar #4 - Lalilulelo
25. dec. 2006 18:00
Tak for hjælpen! Jeg tog DVDx, og er ved at rode lidt med det nu. God jul:)
Gravatar #5 - buch
25. dec. 2006 18:50
Du kan jo også bruge dvd shrink, til at lave dem til en ISO fil, og så bruge f.eks, deamon tools til at mount din fil med?
Gravatar #6 - Lalilulelo
25. dec. 2006 20:25

Så er vi straks ude i noget mere teknisk, som jeg ingenlunde fatter noget af:)
Gravatar #7 - gentox
25. dec. 2006 21:17
Faktisk mere simpel ;-)
Sagt på den måde at der ingen format konvertering foregår, det er en ren kopi af DVD filmen.

Men hvis jeg selv skulle lave en hurtig kopi til min HD, ville jeg nok vælge DVD Decrypter.

Det fylder dog en hel del mere end et DVD rip. Så ville nok også selv fortrække at rippe filmen til .avi formatet.
Gravatar #8 - BurningShadow
25. dec. 2006 21:28
(Som #5 og #7 siger...) Hvis du har nogenlunde meget harddisk plads, så kan det varmt anbefales at bruge sådan noget som SmartRipper eller DVD Shrink (men uden shrink...) til at rippe dine film. Det giver dig filmen uden det kvalitetstab som ellers ikke kan undgås ved en konvertering til f.eks. DivX, og så har du mulighed for at vælge de lydspor/subtitles du ønsker, når du afspiller filmen.

Selv plejer jeg at rippe mine film med en enkelt videostream, en audio stream, og en subtitle stream.
En film fylder i gennemsnit 4,5GB så det kræver lidt plads (jeg har selv 3TB til det formål), men gevinsten er altså også derefter :)

(Der er dog absolut ingen grund til at lave en ISO, og fuske rundt med det. Du sætter den bare til at smide det hele i én VOB-fil, som du så kan afspille med f.eks. VLC)
Gravatar #9 - buch
25. dec. 2006 21:45
Så har du ingen menu?

Det fede ved at se film, er da at man skal igennem en pisse lang menu der aldrig fungere optimalt :D
Gravatar #10 - BurningShadow
25. dec. 2006 21:57

Nej, der er ingen menu.
Det hele virker på samme måde, som hvis det havde været f.eks. et DivX rip, bare med den forskel at kvaliteten er bedre, og at du kan (fra)vælge lydspor/tekster.
Gravatar #11 - Lalilulelo
26. dec. 2006 22:20

Jeg har også brugt DVD Decrypter, men den konverterer det jo bare til en .VOB fil, som ikke umiddelbart kan afspilles i Windows Media Player? Jeg har dog fundet ud af, at hvis man bare ændrer .VOB til .WMV, så kan den godt afspilles - men vist ikke helt optimalt. F.eks. tager Alexander der normalt varer et godt stykke over 2 timer nu kun 1½, og Team America hakker. Så hvordan får du DVD Decrypter til at konvertere til andre formater end .VOB? Eller skal man bruge et andet program, så man kan få sine film i ordentlig kvalitet?

Jeg har lige fået en ekstern HD, og jeg havde egentligt regnet med at den skulle bruges til at lagre mine DVD'er:D Men kan DVDShrink/Smartripper godt rippe DVD'er til avi eller wmv formaterne? Eller hvordan ser du/I jeres .VOB film?
Gravatar #12 - BurningShadow
26. dec. 2006 22:26

Først og fremmest er det værd at bemærke at VOB kun er en container. Video-formatet er MPEG2, og audio-formatet er ofte AC3.
Du skal bruge en afspiller der kan klare dette, og i den forbinelse kan jeg varmt anbefale VLC, men du kan bruge enhver afspiller der benytter FFMPEG (andre burde også kunne klare det).

Og det er i øvrigt ikke kvaliteten af dine film der fejler noget. Det er...
...1: Kvaliteten af din afspiller.
eller
...2: Overførselshastigheden fra din eksterne HD.
Gravatar #13 - Lalilulelo
26. dec. 2006 23:31

Men jeg kan da ligeså godt bruge WMP i dette tilfælde, ikke?
Gravatar #14 - BurningShadow
26. dec. 2006 23:35

Ja, det ser det jo helt klart ud til... Nå ikke...

Hvis du absolut vil bruge WMP, så skal du først have fundet ud af hvad der skal tilføjes, for at få det til at virke. Sikkert et MPEG2 codec, men jeg er ikke 110% sikker.
Gravatar #15 - m_abs
27. dec. 2006 00:19
Jeg plejer klart at foretrække VLC på windows, meget pænere interface end WMP og den er lidt nemere at få til at spille mange formater.

ELLERS

Installere jeg en codecs pack ved navn k-lite codec pack (full), der er næsten alt med.
Kan fås på http://www.k-litemegacodecpack.com/
Gravatar #16 - Lalilulelo
27. dec. 2006 12:42
Ja, nu er jeg så også konverteret til VLC:) Det er meget bedre. Nu har jeg så bare et lille problem; min eksterne Packard Bell harddisk tillader ikke filer på over 4 GB. Er der noget man kan gøre der, eller skal jeg bare nødt til at splitte filmene?
Gravatar #17 - gentox
27. dec. 2006 12:56
Går ud fra at du bruger Win XP eller Win 2000, og der vil det være en fordel at du konverterer din eksterne HD til NTFS, i stedet for FAT 32, som den højst sandsynligt kører med.
Og som du kan se på wikipedia understøtter NTFS noget større filer.
Gravatar #18 - kimx
27. dec. 2006 12:57
#16 den er sikker formateret med fat32 som har en maksimal filstørrelse på 4GiB. Du kan måske omformatere til ntfs uden at slette alt data men jeg er ikke helt sikker.

http://en.wikipedia.org/wiki/Fat32

[EDIT]

Lidt for langsom :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login