mboost-dp1

Forsvundet plads!

Gå til bund
Gravatar #1 - MiniatureZeus
21. maj 2006 19:07
Hej,

Nå jeg hover over mit C drev siger den at kun 9.3 GB er ledigt ud af 100 GB.
Når jeg så går ind på drevet og hover over ALLE mapper (og bag efter laver lidt udregning) har jeg kun brugt omkring 50 GB!

Hvor er alle de GB blevet af? Jeg kan ikke rigtig finde dem

Jeg har en partitioneret 160GB SATA HD, altså 100GB i den ene og 50GB i den anden, kører MS Windows XP Pro SP2.

Håber på hjælp..

PS. har prøvet at køre diskfragmentering, men det hjælper ikke!
Gravatar #2 - m_abs
21. maj 2006 19:31
Viser du alle skjulte filer og mapper, inkl. system?

Og har du prøvet med scandisk?

Det er også en god ide at fortælle hvilket filsystem du kører, fat32 eller ntfs, går næsten ud fra det er ntfs, men hvis du har formateret med fat32, kan det være en del af forklaringen da fat32 skal bruge meget store blokke til den disk størrelse.
Gravatar #3 - coday
21. maj 2006 19:32
Først tjek om du har slået system gendannelse. (eneskaber på denne computer -> Systemgendannelse.

/Edit: #2 mit Fat32 drev har ingen problemer med mangelene plads.
#0 Du kan også se hvor stor din sidefil er((eneskaber på denne computer -> Fanebladet: avanceret -> Ydeevne -> Fanebladet: avanceret -> der hvor der står virtuel hukomelse.
Gravatar #4 - MiniatureZeus
21. maj 2006 20:06
fdf er det NTFS jeg kører med. Hvordan starter jeg ScanDisk? troede det blev skrottet da XP kom?

Hmm sidefilen stod på omkring 8gb! er det ikke for meget?

Har trykket så den er systemadministrene nu, er det godt nok?
Gravatar #5 - Spook
22. maj 2006 05:54
Eneste forklaring jeg kender på "Forsvunden" plads, som du beskriver det: Tøm papirkurven. Seriøst.
Gravatar #6 - MiniatureZeus
22. maj 2006 06:02
#5 Spook
har jeg gjort!

Andre forslag?
Gravatar #7 - Spook
22. maj 2006 06:36
#6: Bed den vise skjulte filer, også beskyttede operativsystem filer, marker alt, højreklik på det, se hvad det fylder.
Gravatar #8 - NFX
22. maj 2006 06:40
#6:
Slå sljulte filer til, vis systemfiler, og alt det der.
Stå så i roden af dit drev, markér alle filer, højreklik og vælg egenskaber. Den burde så vise hvor meget de fylder.
Gravatar #9 - svappe
22. maj 2006 09:56
Prøv at lave en "dir" fra c:\ og se hvad den tæller op der....
Gravatar #10 - Derfor
22. maj 2006 11:37
Prøv at kør en Check disk på hd'en..

chkdsk i Kommandoprompten, så skulle den gerne se om der er fejl på disken, og hvis der er selv rette op på dem.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login