mboost-dp1
Forbandede XP
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Okay, jeg skal bruge noget hjælp her..
Normalt er jeg rimelig tilfreds med XP, MEN der er to ting der irritere mig grænseløst:
1. Hvofor helvede hopper XP ud til min logindskærm efter 15-20 min i uberørt tilstand, og vigtigst hvordan helvede slår man det fra.
2. Ideen med de der bobler fra nederste højre hjørne var sikkert fin... Men kun for folk som kan lide at deres computer opfører sig som en omvandrende tegneserie! Så hvordan kommer man af med dem ?
/Kunisch
Normalt er jeg rimelig tilfreds med XP, MEN der er to ting der irritere mig grænseløst:
1. Hvofor helvede hopper XP ud til min logindskærm efter 15-20 min i uberørt tilstand, og vigtigst hvordan helvede slår man det fra.
2. Ideen med de der bobler fra nederste højre hjørne var sikkert fin... Men kun for folk som kan lide at deres computer opfører sig som en omvandrende tegneserie! Så hvordan kommer man af med dem ?
/Kunisch
1. Højst sandsynligt fordi du benytter en pauseskærm, hvor genoptagen af computeren er sat til at skulle verificeres med kode. Løsningen; (i dansk Windows XP) Højreklik på skrivebordet og fang egenskaber. Tag fanebladet pauseskærm og se om der er krydset af i "beskyt med adgangskode ved fortsættelse".
2. Funktionaliteten hedder balloon tips, og kan for sandsynligvis slås ihjel efter følgende brugsanvisning, her.
2. Funktionaliteten hedder balloon tips, og kan for sandsynligvis slås ihjel efter følgende brugsanvisning, her.
Det undrer mig egentligt, at du ikke har påpeget Windows XP's ide om, at du SKAL genstarte computeren når du har hentet og installeret opdateringer. Den popup boks dukker op til evig tid, indtil man bukker under for den, og den har jeg endnu ikke fundet en måde at slukke for, hvis det overhovedet er muligt?
Det var dog fantastisk så brugervenlig XP er. Det link har jeg bookmarket til senere brug, som f.eks. næste gang en eller anden påstår at Windows er brugervenligt ;-)
Det var dog fantastisk så brugervenlig XP er. Det link har jeg bookmarket til senere brug, som f.eks. næste gang en eller anden påstår at Windows er brugervenligt ;-)
er det nu jeg skal henvise til:
http://leech.dk/bubblegum.php/unixvsNT.jpg
http://leech.dk/bubblegum.php/unixvsNT.jpg
Til det, amokk, ville Microsofts svar vidst være noget lignende det her; Ein offenes betriebssystem hat nicht nur vorteile :D
#5 - På den anden side, så kan man jo argumentere for, at hr. og fru. fuldstændig IT-analfabet ikke selv skal kunne fjerne 'boblerne'. Mange gange er det beskeder om manglende firewall-, antivirus- og opdateringer til Windows, som for dem vist er relevante nok.
Du skal jo også tænke på et brugergruppen reelt ser anderledes ud end den brugergruppe som er selvstændige og "modige" nok til at lære nyt.
Du skal jo også tænke på et brugergruppen reelt ser anderledes ud end den brugergruppe som er selvstændige og "modige" nok til at lære nyt.
#9 - Det er jo ikke sjovt når man skal forklare joken. :(
[spoiler]Linux' maskot er jo en pingvin. Der er 4 pingviner på billedet. Den ene er hel pingvin og de tre andre er muterede (=defekte). Altså er det en dybt sarkastisk måde at sige; Linux = 25 % godt og 75 % defekt. Hvad der står på tysk er oversat til engelsk lige ved siden af. Det er næsten ordret oversat jf. mine tyske sprogevner.[/spoiler]
[spoiler]Linux' maskot er jo en pingvin. Der er 4 pingviner på billedet. Den ene er hel pingvin og de tre andre er muterede (=defekte). Altså er det en dybt sarkastisk måde at sige; Linux = 25 % godt og 75 % defekt. Hvad der står på tysk er oversat til engelsk lige ved siden af. Det er næsten ordret oversat jf. mine tyske sprogevner.[/spoiler]
[spoiler]
Tror nærmere det er for at vise at Linux + FLOSS tit forkes og der er et hav af forskellige distroer at vælge imellem og det går det svært at gennemskue og 'muteret'...
[/spoiler]
Tror det er første gang jeg har set spoiler tagget blive brugt på en relevant måde her på newz.dk :D.
[spoiler]
Tror nærmere det er for at vise at Linux + FLOSS tit forkes og der er et hav af forskellige distroer at vælge imellem og det går det svært at gennemskue og 'muteret'...
[/spoiler]
Tror det er første gang jeg har set spoiler tagget blive brugt på en relevant måde her på newz.dk :D.
#11 jep har aldrig set den blive brugt relevant før... har dog set den på filmz et par gange hvor folk fortæller slutninger af film.
#10 tak, så ikke det engelske og jeg fatter ik ret meget tysk...
DOH!!! selv overskriften står på engelsk nedenunder... siger nok bare noget min min evne til at stå helt af hvis jeg ik fatter sproget
#10 tak, så ikke det engelske og jeg fatter ik ret meget tysk...
DOH!!! selv overskriften står på engelsk nedenunder... siger nok bare noget min min evne til at stå helt af hvis jeg ik fatter sproget
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.