mboost-dp1
flash bios vista -> XP
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Hej
Jeg har en Vista maskine og skal installere XP på den.
Jeg ved at den Bios der er på computeren nu skal flashes så den passer med XP før jeg går i gang med XP installationen.
Hvordan gør jeg ? Jeg er meget noob mht. bios og det så skal helst ikke fucke min computer op...
Jeg har en Vista maskine og skal installere XP på den.
Jeg ved at den Bios der er på computeren nu skal flashes så den passer med XP før jeg går i gang med XP installationen.
Hvordan gør jeg ? Jeg er meget noob mht. bios og det så skal helst ikke fucke min computer op...
google -> "how to flash bios xxxx mainboard", se om det giver resultater.... der plejer at være en instruktion med.
Hvorfor mener du at BIOS'en skal flashes?
Det er tit at man skal indstille SATA operation/compability til f.eks ATA, eller loade en driver underinstallation, hvis det er fordi din disk ikke bliver fundet..
Det er tit at man skal indstille SATA operation/compability til f.eks ATA, eller loade en driver underinstallation, hvis det er fordi din disk ikke bliver fundet..
Altså, nogle BIOS'er har jo en SLIC tabel indbygget på grund af Vista. Det er dog for at vista automatisk bliver aktiveret efter installation, hvis der er blevet brugt en key der matcher slic-tabellen. Det er det trick de forskellige vista-cracks benytter sig af.
Dog mener jeg ikke det har nogen som helst indflydelse på om du kan installere xp eller ej.
SLIC-tabellen gør kun at en vista-pc bliver automatisk aktiveret, og burde da ikke forhindre dig i at installere xp?
Dog mener jeg ikke det har nogen som helst indflydelse på om du kan installere xp eller ej.
SLIC-tabellen gør kun at en vista-pc bliver automatisk aktiveret, og burde da ikke forhindre dig i at installere xp?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.