mboost-dp1
Fjern kopier
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Kære alle
Er gået i gang med at importere min fars lidt over 300 CD'er til computeren. Han har meget forskelligt musik, en del albums med enkelte kunstnere og en masse opsamlinger. Det betyder at jeg blandt andet har indtil flere udgaver af Let it be med The Beatles liggende, og det samme gælder mange andre musiknumre. Dem så jeg helst at jeg undgik, det fylder unødvendigt og gør desuden at man kommer til at høre netop de numre flere gange, og at 'random' ikke bliver så random alligevel.
Har googlet og fundet en del programmer der kan fjerne de overskydende kopier, men vil blot høre om der er nogen som har erfaring med nogle programmer, eller har en nemmere måde at gøre det på.
På forhånd tak
Er gået i gang med at importere min fars lidt over 300 CD'er til computeren. Han har meget forskelligt musik, en del albums med enkelte kunstnere og en masse opsamlinger. Det betyder at jeg blandt andet har indtil flere udgaver af Let it be med The Beatles liggende, og det samme gælder mange andre musiknumre. Dem så jeg helst at jeg undgik, det fylder unødvendigt og gør desuden at man kommer til at høre netop de numre flere gange, og at 'random' ikke bliver så random alligevel.
Har googlet og fundet en del programmer der kan fjerne de overskydende kopier, men vil blot høre om der er nogen som har erfaring med nogle programmer, eller har en nemmere måde at gøre det på.
På forhånd tak
Fattigmandsløsningen kunne være at - hvis de er rippet uden at starte filnavnet med skæringsnummer - søge efter * i mapperne og sortere resultatet efter navn.
Selv om der er 3-4000 numre så tager det altså ikke lang tid lige at løbe dem hurgigt igennem, øjet opdager hurtigt når der står det samme flere gang i træk.
Selv om der er 3-4000 numre så tager det altså ikke lang tid lige at løbe dem hurgigt igennem, øjet opdager hurtigt når der står det samme flere gang i træk.
Jeg bruger programmet: Easy Duplicate Finder 110%... det kan finde duplikeringer af ALLE filer...
Det er gratis
Jeg bruger programmet: Easy Duplicate Finder 110%... det kan finde duplikeringer af ALLE filer...
Det er gratis
Jeg har tit overvejet hvordan man skulle gøre sådan noget.
1. md5sum af filerne
2. check af fil navne (og/eller id3 tags)
3. et slags similarity index over den dekomprimerede stream. Man kunne forestille sig noget med en tendenslinie der "beskriver" indholdet, som man så kunne bruge til at sammenligne to filer. Fordelen ville være at det ville være uafhængigt af encoding, source og så videre. Performance ville dog nok desværre sutte.
Den i mine øjne mest realistiske løsning er 2, kombineret med et slags "longest substring matching" på delelementer, sådan at en fil med navnet nik.og.jay.hot.mp3 stadig matcher "hot-nik.og.jay.mp3".
Sorry for off topic btw. :)
1. md5sum af filerne
2. check af fil navne (og/eller id3 tags)
3. et slags similarity index over den dekomprimerede stream. Man kunne forestille sig noget med en tendenslinie der "beskriver" indholdet, som man så kunne bruge til at sammenligne to filer. Fordelen ville være at det ville være uafhængigt af encoding, source og så videre. Performance ville dog nok desværre sutte.
Den i mine øjne mest realistiske løsning er 2, kombineret med et slags "longest substring matching" på delelementer, sådan at en fil med navnet nik.og.jay.hot.mp3 stadig matcher "hot-nik.og.jay.mp3".
Sorry for off topic btw. :)
squad2nd (4) skrev:#1
Det er gratis
Kan anbefale dette program. Er også godt efter et LAN, er ufatteligt hvor meget lort man henter, som man allerede har hentet :)
Bjørn (3) skrev:Hvis du bruger iTunes kan du anvende funktionen
"Vis dubletter"
Uhu, så blev det hele lige pludseligt meget nemmere. Der er en del kriterier der spiller ind som de der programmer desværre ikke er så gode til. Er der box-art tilgængeligt via iTunes, bit-rate, er det en live-udgave og meget mere.
iTunes fjerner desværre ikke den fil man lader være tilbage efter at have fjernet dubletter, så man bliver nødt til at 'opdatere' ved at vælge "Vis alle" og derefter endnu engang gå ind under "Vis dubletter" hvis man vil af med alle de numre på listen man har været igennem.
Tror lige jeg vil lege lidt rundt med det program også, er helt sikker på at det nok skal finde en masse skrammel :s
Makeybussines (7) skrev:iTunes fjerner desværre ikke den fil man lader være tilbage efter at have fjernet dubletter
Hvis du lader iTunes administrere dine filer, så jo.
Dupehunter er rigtig god.
Sammenligner også indeholdet af filerne så forskelle i navnet ikke betyder noget.
Sammenligner også indeholdet af filerne så forskelle i navnet ikke betyder noget.
trylleklovn (8) skrev:Hvis du lader iTunes administrere dine filer, så jo.
Jeg prøver lige at formulere mig lidt tydeligere så:
Hvis du har fx 3 ens sange og fjerner 2 af dem mens du er på listen over dubletter, så fjerner iTunes ikke automatisk den sidste fil som du lader være tilbage, fra listen over dubletter. iTunes laver en søgning og tilføjer alle filerne til listen, som du så skal opdatere hvis du vil af med de filer du har 'behandlet'. Det virker i hvert fald som om det er sådan at systemet fungerer.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.