mboost-dp1

Firefox Tuning!

Gå til bund
Gravatar #1 - The-Lone-Gunman
19. jun. 2004 01:39
Efter jeg så YaiEf paste lidt her tænkte jeg at der lige skulle laves en tråd.

Jeg har selv tunet min Firefox og det kan mærkes!

Så se den her tråd fra mozillazine.

Og læs herunder, nakket fra webmasterworld.com, skrevet af en MatthewHSE:

--------
I've heard it said, here and other places, that Opera is the fastest browser available. It is fast - there's no denying that - but there are ways to make firefox render pages every bit as quickly, with just a few easy "tweaks." I had thought these adjustments were pretty well-known, but it's beginning to seem as though they may not be. So I thought it was worthwhile to bring these "hidden settings" more into the light.

to get started, type "about:config" in your firefox address bar. the settings you're looking for are:

1.) network.http.pipelining
2.) network.http.pipelining.firstrequest
3.) network.http.pipelining.maxrequests
4.) network.http.proxy.pipelining
5.) nglayout.ititialpaint.delay

Set #1, #2, and #4 to "true". Set #3 to a high number, like 32. Set #5 to 0.

Enabling the pipelining features allows the browser to make multiple requests to the server at the same time. the "maxrequests" is the maximum number of requests it will send at once. I've heard that 8 is the most it will send at once, but setting it higher won't hurt, just in case. the initialpaint.delay is the length of time (in milliseconds) after the server response before the browser begins to paint the page.

Adjusting those settings will help pages render much faster in firefox. in fact, my own observations have been that, tweaked in this manner, firefox will render faster than Opera (and yes, I realize that others may experience different results).
--------

Husk at læse det ordentligt, inden du roder dig ud i det vilde modding!

Oh ja, og god sommerferie :)
Gravatar #2 - PlattFuss6.7
19. jun. 2004 12:08
kan det passe det ikke virker på 0.9

kan nemlig ikke finde

network.http.pipelining.firstrequest
nglayout.ititialpaint.delay

men de andre er der.
Gravatar #3 - The-Lone-Gunman
19. jun. 2004 12:23
"nglayout.ititialpaint.delay" er en slå fejl, der mangler et n. Det er "nglayout.intitialpaint.delay"

Og "network.http.pipelining.firstreques" er lige meget, da den værdi aldrig blev brugt noget sted i koden, derfor er det sikkert strippet ud i 0.9
Gravatar #4 - Jay Walker
19. jun. 2004 12:46
måske et dumt spsm... men hvorfor er disse #1-5 settings T-L-G nævner, ikke automatisk sat til de forslåede værdier (true, high nr.) i versionen man henter fra mozilla?

(og hvorfor har de fjernet min elskede 'leech'? ! ? ! ? :p)
Gravatar #5 - The-Lone-Gunman
19. jun. 2004 12:53

Der er fundet nogle problemer med at en table der er fx sat til at være 60px bred bliver 100%, eller noget i den stil, men det sker kun ca. 1 ud af 10 gange for dem der ahr problemer med det, jeg har ikke prøvet det.

Også er de settings man skal bruge for at det kører bedst afhængig af computerkraft og internethastighed, så den optimale setting finder man ved at prøve lidt.

Men jeg har hørt at de arbejder på at gøre den hurtigere, hvilket den jo også er blevet fra 0.8 til 0.9
Gravatar #6 - PlattFuss6.7
19. jun. 2004 13:17
#3 den er der jo heller ikke eller også er det bare mig der er blind.
Gravatar #7 - The-Lone-Gunman
19. jun. 2004 13:50

Ha ha, der var vidst mere galt med den sætning, her kommer den (nu har jeg tjekket efter);

"nglayout.initialpaint.delay"
Gravatar #8 - [bilde]
19. jun. 2004 22:06
Er der en tweak der kan fjerne den alertbox der kommer når der opstår timeouts? Den kunne jeg nu altså godt leve foruden...
Gravatar #9 - PlattFuss6.7
19. jun. 2004 22:41
der har været en extention der gjordet men tror ikke den er kommet til 0.9 endnu men der går nok bare et par dage.
Gravatar #10 - MNM
19. jun. 2004 23:10
Ja der er en tweak.
Gravatar #11 - dedowerde
20. jun. 2004 11:17
Jeg kan ikke finde nglayout.inititialpaint.delay ...
Gravatar #12 - [bilde]
20. jun. 2004 11:37
#10 Jeg kan ikke rigtigt få tweaken til at virke. Har prøvet at smide user.js ind under "Mozilla Firefox\defaults\profile", sikker på at denne tweak virker med 0.9?
Gravatar #13 - PlattFuss6.7
20. jun. 2004 12:03
#12 skriv about:config i addressebaren

så find

browser.xul.error_pages.enabled

og ændre den til true og genstart firefox og så virker det
Gravatar #14 - Milez_teg
20. jun. 2004 17:18
Jeg har "tweaked" det nu... synes den er blevet en smule hurtigere men synes dog stadigt i forhold til netscape or IE at den er MEGET langsom til grafikken på siderne (knapper og billeder)
Gravatar #15 - annoia
20. jun. 2004 23:23
"Set #1, #2, and #4 to "true". Set #3 to a high number, like 32. Set #5 to 0."
A high number... std. er 4, limit er 8.
Gravatar #16 - DarcZide
21. jun. 2004 10:48
Kan man få Firefox 0.9 til at tage alle side i en ny tap?
Lige som Opera, f.eks. [Læs mere...] linket her på newz.dk åbner i et nyt vindue, men jeg ville gerne have den til at åbne i en ny tap som default. Ved godt der er højreklik metoden, men ville være rart at den altid brugte en ny tap.

about:config tweaket ser ud til at virke ret godt her. :)
Gravatar #17 - hundeboll
21. jun. 2004 10:54
#16 DarcZide:
Du kan bare trykke på linket med Scroll-knappen.
Gravatar #18 - DarcZide
21. jun. 2004 11:23
#17:
MANGE TAK!
Det var rart.... dog stod mit tryk på scroll hjulet til noget universal sroll halløj så det ikke ville virke, men ændrede det til midter knap (eller var det 3. knap?!?!) og nu virker det som jeg vil have.

Så nu er der en glad lille DarcZide der vil surfe vidre
:)
Gravatar #19 - carb
21. jun. 2004 12:20
Jeg bruger CTRL + link, det virker også.
i options kan du så vælge om den skal åbne tabben i baggrunden eller som ny forreste tab.
Gravatar #20 - hundeboll
21. jun. 2004 13:55
#18 DarcZide:
Np :)
Gravatar #21 - [bilde]
21. jun. 2004 14:32
#13 Ah ja selvfølgelig, takker! :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login