mboost-dp1
Firefox og nøgleord
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Hej :)
Jeg har opsat min Firefox 3 til at søge på google når jeg skriver "g <søgeord>" vha. nøgleord (keywords?).
Det er rigtig smart og sparer mig for en masse tid..
MEN
Nogle gange er det som om den ikke har opfattet at jeg har brugt nøgleordet "g", og den opfører sig som den ville have gjort, hvis "g" ikke var et nøgleord (søger efter alt hvad jeg har skrevet, dvs "g søgeord").
Det sker vistnok kun hvis jeg skriver det meget hurtigt. Det er som om den ikke når at opfatte, at jeg har brugt et nøgleord.
Er der noget, man kan gøre ved dette? Det er ret irriterende, når man som jeg gerne vil være hurtig som lynet!! (eller noget)
På forhånd tak :)
Mark
Jeg har opsat min Firefox 3 til at søge på google når jeg skriver "g <søgeord>" vha. nøgleord (keywords?).
Det er rigtig smart og sparer mig for en masse tid..
MEN
Nogle gange er det som om den ikke har opfattet at jeg har brugt nøgleordet "g", og den opfører sig som den ville have gjort, hvis "g" ikke var et nøgleord (søger efter alt hvad jeg har skrevet, dvs "g søgeord").
Det sker vistnok kun hvis jeg skriver det meget hurtigt. Det er som om den ikke når at opfatte, at jeg har brugt et nøgleord.
Er der noget, man kan gøre ved dette? Det er ret irriterende, når man som jeg gerne vil være hurtig som lynet!! (eller noget)
På forhånd tak :)
Mark
Welcome to my world..
Sandt det er sku træls, men jeg har dog før søgt efter nogle svar men har dog ikke fundet noget.
Et muligt sted jeg tror det kan ligge i: Er i en change event der ikke får behandlet færdig før *enter* indtraffes og hermed funktionen der sætter søgning i gang og som kun har den "ubehandlet" string.
Sandt det er sku træls, men jeg har dog før søgt efter nogle svar men har dog ikke fundet noget.
Et muligt sted jeg tror det kan ligge i: Er i en change event der ikke får behandlet færdig før *enter* indtraffes og hermed funktionen der sætter søgning i gang og som kun har den "ubehandlet" string.
Hmm.. I har nok ret. Jeg har lige prøvet at lave et nyt bogmærke med " g" som nøgleord, men det virker desværre ikke. Jeg må nok bare lære at skrive ordentligt.
Humm, næ man kan jo ikke sige sig helt fra at det er muligt. Men da g er det første der skal trykkes mener jeg det er mindre sandsynligt at man fejlagtigt tapper space først og derved *space* *g* og så *space* igen og dermed har tappet to gange på space. Når det så sker står jeg feks i google med en søgning. "g hest" og google fjerner så selv eventuelle spaces før først char så man kan ikke se det der. Men personligt har jeg ikke følelsen af at have tappet to gange på space. Ohh well.
Fandt lige ud af noget interessant!
Hvis du skriver et nøgleord efterfulgt at noget tekst i din url-bar, som fx
g hej
og derefter holder shift nede mens man trykker enter, så foretages der en google-søgning på hele sætningen, altså "g hej" (også hvis dit nøgleord er til noget andet; jeg fandt ud af det ved "u blabla" -> urban dictionary).
Ved ikke om det kan være skyd i dit problem (i det mindste nogle gange?), hvis man fx søger efter noget med store bogstaver og så er for langsom til at slippe 'shit' (det kan jo også hænge sammen med førnævnte "hurtighed" m.h.t. indtastning->enter).
Hvis du skriver et nøgleord efterfulgt at noget tekst i din url-bar, som fx
g hej
og derefter holder shift nede mens man trykker enter, så foretages der en google-søgning på hele sætningen, altså "g hej" (også hvis dit nøgleord er til noget andet; jeg fandt ud af det ved "u blabla" -> urban dictionary).
Ved ikke om det kan være skyd i dit problem (i det mindste nogle gange?), hvis man fx søger efter noget med store bogstaver og så er for langsom til at slippe 'shit' (det kan jo også hænge sammen med førnævnte "hurtighed" m.h.t. indtastning->enter).
#8 Det kunne muligvis godt være det.
g hej med shift: http://www.g hej.net/
g hej med ctrl: http://www.g com.net/
Jeg tror faktisk det er enten en af disse to, eller dem begge jeg kommer til at trykke. Vidste ikke der fandtes disse genveje.
g hej med shift: http://www.g hej.net/
g hej med ctrl: http://www.g com.net/
Jeg tror faktisk det er enten en af disse to, eller dem begge jeg kommer til at trykke. Vidste ikke der fandtes disse genveje.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.