mboost-dp1

findes denne funktion i windows 2000 ????

Gå til bund
Gravatar #1 - nightH
1. feb. 2003 14:02
jeg leder efter følgende funktion :i windows xp, når man skal installere en driver, får man bla denne mulighed : "specify a location" , og her har xp en rar ting : du vælger et bibliotek, og så søger den der efter en .inf fil, men den søger også i de underliggende biblioteker. så spørgsmålet er følgende : kan man få win2k til at gøre det samme ? , jeg vil påstå at det burde være mulig da win2k gør som xp, når man vælger a søge på cdrom.og jo jeg kunne jo bare ligge mine driver biblioteker ud på cdrom, men der hvor jeg arbejder har de nok næsten lige så meget forskelligt udstyr som microsoft certification lab´s har ;(((( , så jeg ville ikke kunne lave andet end at lave nye cdere hver anden dag ;((
Gravatar #2 - PlattFuss6.7
2. feb. 2003 14:51
Nej.

I win2k kan du kun gøre det på cder

(måske floppy men hvor fedt er det)
Gravatar #3 - Xanthia
2. feb. 2003 17:18
så vidt jeg ved har w2k ingen problemer med at finde drivere i dirs. subdirs er dog en helt anden sag. Men som jeg ser det, at det kun en detalje, så svært kan det sgu ikke være at vide i hvilket bibliotek ens drivere er.
Gravatar #4 - nightH
3. feb. 2003 19:46
#3 "så svært kan det sgu ikke være at vide i hvilket bibliotek ens drivere er." tja, det kan du have ret i..men jeg er i den kedelige situation at jeg har overtaget et "driverarkiv" på adskillige gb fra nogle andre, og de var ikke flink til at navngive bibliotekerne ( ie mange biblioteker heder noget kryptisk som f.eks "8514" og det er f.eks en driver til et serielt addon-kort (meget logisk ik ?) men som sagt så er der meget forskelligt hardware der hvor jeg er. f.eks fik jeg i løbet af en uge dette ind som jeg skulle installere om igen :
bærbare : 1 asus, 2 ibm (forskellige), 2 compaq (forskellige)
stasionære : 1 simens-nixdorf, 1 compaq, 4-5 forskellige noname. så det ultimative (for mig) ville være at jeg havde den søge funktion, så jeg bare kunne pege på hovedmappen med driverne på serveren ( og så få omdøbt div biblioteker så man kan finde driverne næste gang jeg skal bruge dem).
Gravatar #5 - Xanthia
4. feb. 2003 23:35
well, der er jo altid den mulighed, at du hyrer en autist der er i stand til at huske mange tal med et stort antal cifre i hovedet over længere tid. Så kan du f.eks sige "IBM" til ham, hvortil han vil svare "hmmm... prøv i 5465464 eller 877654654".

Og man kan sagtens være heldig at finde en i god stand til billige penge, dværg-autister er dog i reglen lidt dyrere, men så kan de også sidde på din skulder som en papegøje.
Gravatar #6 - Silassassi
16. feb. 2003 12:43
Hvorfor ikke bare opgradere til XP pro???
Gravatar #7 - Gruesome
16. feb. 2003 16:20

Det koster penge og mange er utilfredse med XP's funktioner osv.
Gravatar #8 - The-Lone-Gunman
16. feb. 2003 19:16
Man kan da godt få gratis version af XP ;-) (ikke at jeg har det, APG)
Gravatar #9 - nightH
22. feb. 2003 01:36
#6 jeg må give #7 ret, jeg syntes også at xp er det rene crap (specielt på netværk med profiler m.m.)
jeg har endnu kun hørt/fundet 2 ting som kan være nyttige i xp 1. den funktion jeg søger, 2. det at man ved flere brugere har et grafisk login. ( ikke noget der betyder noget for mig men for "almindelige dødlige" brugere er der rart.

hvad jeg derimod finder belastende i xp er følgende:
1. minimumskravet er 128 MB ram, hvor det i 2k er 64 MB (ie jeg kan ikke finde noget "nyt" i xp der retfærdigører denne stigning) og nej det er ikke fordi at jeg er for nærrig til at gå ud og købe en 256 ell 512 MB RAM klods mere, kan bare ikke se ideen i det.
2. som "power user" er jeg ved at få flip at alt det "hjælpsomme" crap der hele tiden vil "holde mig" i hånden og "bestemme" hvordan jeg skal/bør lave div. ting i windows. (ja jeg er nok lidt konserver(s)tiv i den retning, men JEG vil bestemme/have magten (eller i det mindste føle at jeg har den i windows :P) ,desuden lærer man jo ikke noget hvis man konstant bliver "båret" igennem af windows (jeg fortrækker ,ligesom ræven, at have min. to veje ud af et problem.
3. systemgendannelse suger recurcer som en i helevede, specielt mærkbart på de bærbare (som desværre er blevet indkøbt med 128 MB RAM) 4. sikkerheden suger (ie intet pass for admin, default sharing af dokumentmapper osv.) intet problem for os nørder men hvad med alm brugere ? hvor mange alm. brugere tror du der er klar over at deres dokumentmapper er delte som standart ?.

nå men nok om det, siden du nr#6 er så vild med xp pro, så vil jeg da meget gerne høre en masse gode grunde til at xp pro er så meger bedre end 2k (her bedes du se bort fra ting som kun er interessante for den alm it-analfabet bruger)
Gravatar #10 - jacobtf
24. mar. 2003 09:56
XP er guld i flerbrugermiljø, især hvis du har flere brugere om en maskine, idet det tillader at flere er logget ind på én gang uden deres respektive programmer afsluttes. Bevares, det kræver selvfølgelig noget RAM, men det er jo meget logisk.

Det skal så lige tilføjes at det kun er XP Pro jeg omtaler, idet XP home ikke umiddelbart kan meldes på domæner.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login