mboost-dp1
Filnavne for lange til kopiering? HJÆLP!
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Hej, jeg har her for nyligt flyttet noget musik fra min pc til et eksternt HD under flytningen popper den op med at filnavnene er for lange til at blive kopieret? så jeg bliver nødsaget til at sprige de pågældende filer over, og dermed have mit musik splittet i 2 mapper på 2 drev uden videre sammenhæng......
At omdøbe filerne er selvølgelig det åbentlyse men der er alt for mange og ced heller ikk hvilke filer det er, de ligger spredt? Så håber lidt at der var en der kunne rede mig mht. at ændre begrænsningen på antal bogstaver i et filnavn, eller andre gode forslag, alt kan bruges. Begge HD's er NTFS formateret, så derfor burde der ikke være den begrænsning, så vidt jeg ved....
// Tak på forhånd.
// HAlleBy!
At omdøbe filerne er selvølgelig det åbentlyse men der er alt for mange og ced heller ikk hvilke filer det er, de ligger spredt? Så håber lidt at der var en der kunne rede mig mht. at ændre begrænsningen på antal bogstaver i et filnavn, eller andre gode forslag, alt kan bruges. Begge HD's er NTFS formateret, så derfor burde der ikke være den begrænsning, så vidt jeg ved....
// Tak på forhånd.
// HAlleBy!
Windows har en begrænsning på 256 tegn på en hver fil med i regnet dens fulde sti.
Dvs. Filen "hest.bmp" som ligger i "C:\Documents and Settings\Hest\Skrivebord\" hvilket så har en længde på 51 tegn
("C:\Documents and Settings\Hest\Skrivebord\hest.bmp" = 51 tegn)
Så den/de filer har enten mega lange navne ellers ligger de under mange undermapper eller mapper med meget lange navne.
Find en anden mappestruktur (evt. med mindre undermapper) hvor du ikke kommer på op 256 tegn.
Fix for at få adgang til disse mapper er at omdøbe en forrige mappe til et kortere navn eller flytte en forrige mappe op mod roden af drevet.
Dvs. Filen "hest.bmp" som ligger i "C:\Documents and Settings\Hest\Skrivebord\" hvilket så har en længde på 51 tegn
("C:\Documents and Settings\Hest\Skrivebord\hest.bmp" = 51 tegn)
Så den/de filer har enten mega lange navne ellers ligger de under mange undermapper eller mapper med meget lange navne.
Find en anden mappestruktur (evt. med mindre undermapper) hvor du ikke kommer på op 256 tegn.
Fix for at få adgang til disse mapper er at omdøbe en forrige mappe til et kortere navn eller flytte en forrige mappe op mod roden af drevet.
@6
Erm det kommer ligesom via valget af filsystem.
Ext2 & Ext3 har også en 255 tegn begrænsning samt RaiserFS via linux vfs begrænsning
NB: yes det var så ikke 256 men 255 sorry :D
Erm det kommer ligesom via valget af filsystem.
Ext2 & Ext3 har også en 255 tegn begrænsning samt RaiserFS via linux vfs begrænsning
NB: yes det var så ikke 256 men 255 sorry :D
Nej, det er ikke idiotisk.
Det kan virke idiotisk at filsystemet medregner *hele* strukturen ( hvilket jeg mindes at EXT2/3 ikke goer, men er ikke sikker ), men for selve filnavnet giver det fint mening.
Laes lidt paa hvordan filsystemer virker, saa forstaar man hurtigt hvorfor :P
Nej, det er ikke idiotisk.
Det kan virke idiotisk at filsystemet medregner *hele* strukturen ( hvilket jeg mindes at EXT2/3 ikke goer, men er ikke sikker ), men for selve filnavnet giver det fint mening.
Laes lidt paa hvordan filsystemer virker, saa forstaar man hurtigt hvorfor :P
ja oka stadig et lille problem, nu er filerne flyttet over på den andet drev men for at det kunne lade sig gøre har jeg måtte stort set tage at´lt ud af alle mapper så nu er der ingen organisation i noget :S men når jeg prøver at sortere i det siger den stadig at filnavne er for lange??
@9
Nu ved jeg ikke lige hvordan du har flyttet ej heller hvordan mappestrukturen er men du kan ikke flytte filer med for lang sti fra en volume(partition) til en anden. Du skal flytte den indenfor samme volume(partition). Dvs. "flytte en forrige mappe op mod roden af drevet" .. på samme volume(partition)
F.eks du har denne mappestruktur.:
"C:\Meget lang mappe navn\Meget lang undermappe navn\Endnu en meget lang undermappe navn\pron\"
Så tager du "pron" mappen og flytter den til.:
"C:\kortmappenavn\"
Så har du nu.:
"C:\kortmappenavn\pron"
Resultat at du har reduceret "pron" mappen med.:
"Meget lang mappe navn\Meget lang undermappe navn\Endnu en meget lang undermappe navn\" minus "kortmappenavn\"
og det giver 86 - 15 = 71 tegn mindre ialt på alt under "pron"
Nu ved jeg ikke lige hvordan du har flyttet ej heller hvordan mappestrukturen er men du kan ikke flytte filer med for lang sti fra en volume(partition) til en anden. Du skal flytte den indenfor samme volume(partition). Dvs. "flytte en forrige mappe op mod roden af drevet" .. på samme volume(partition)
F.eks du har denne mappestruktur.:
"C:\Meget lang mappe navn\Meget lang undermappe navn\Endnu en meget lang undermappe navn\pron\"
Så tager du "pron" mappen og flytter den til.:
"C:\kortmappenavn\"
Så har du nu.:
"C:\kortmappenavn\pron"
Resultat at du har reduceret "pron" mappen med.:
"Meget lang mappe navn\Meget lang undermappe navn\Endnu en meget lang undermappe navn\" minus "kortmappenavn\"
og det giver 86 - 15 = 71 tegn mindre ialt på alt under "pron"
Jow, det kan man godt, men det kan betyde at filer ikke er tilgængelig fra den normale sti.
Det kan ske via shares eller subst.
du har måske en mappe 200 tegn oppe som du share(eller subst).
Set fra sharet, har du nu 255 tegn - 3 (drevet "#:\")
Mens fra systemets har kun 55 tilbage.
Dvs. på sharet kan du fint overgå 55 tegn mens fra systemets side bliver det relativt utilgængeligt det over 55 tegn på sharet :D
Men enig, super er det ikke.
Det kan ske via shares eller subst.
du har måske en mappe 200 tegn oppe som du share(eller subst).
Set fra sharet, har du nu 255 tegn - 3 (drevet "#:\")
Mens fra systemets har kun 55 tilbage.
Dvs. på sharet kan du fint overgå 55 tegn mens fra systemets side bliver det relativt utilgængeligt det over 55 tegn på sharet :D
Men enig, super er det ikke.
Det er nok nemmere at henvise til Microsoft:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa365247.a...
Det er nok nemmere at henvise til Microsoft:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa365247.a...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.