mboost-dp1
File shredder.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Med fare for at være utålmodig vil jeg lige høre om der er nogen der har erfaring med programmet file shredder.
Har sat det til at lave en Shred Free Disk Space med gutmann 35 passes.
Det har indtil videre taget 3 timer og 25 minutter og den er kommet 25% af vejen.
I mellemtiden ser det ud til at min ledige kapacitet er gået fra ca. 577 GB til 407 GB.
Det virker som om det er lidt det modsatte af hvad der burde ske?
Det er selvfølgelig også muligt at jeg bare fatter hat af hvad der forgår omkring mig.
Har sat det til at lave en Shred Free Disk Space med gutmann 35 passes.
Det har indtil videre taget 3 timer og 25 minutter og den er kommet 25% af vejen.
I mellemtiden ser det ud til at min ledige kapacitet er gået fra ca. 577 GB til 407 GB.
Det virker som om det er lidt det modsatte af hvad der burde ske?
Det er selvfølgelig også muligt at jeg bare fatter hat af hvad der forgår omkring mig.
http://en.wikipedia.org/wiki/Gutmann_method
35 er fuldstændig bedøvende ligegyldigt. Og hvorfor har du iøvrigt sat den i gang hvis du ikke aner hvad det gør?
35 er fuldstændig bedøvende ligegyldigt. Og hvorfor har du iøvrigt sat den i gang hvis du ikke aner hvad det gør?
#5 - Jamen det gør det tildels også
Når du sletter en fil (Og tømmer papirkurven!!!) er det kun referencen til filen der bliver slettet, filens data ligger der stadig og kan altså læses selv om den er slettet..
Med programmer som fileshredder sletter du indholdet af filen, så den ikke kan komme i de forkerte hænder.. (Typisk overskrives dataerne et par gange så de ikke kan genskabes)
Når du sletter en fil (Og tømmer papirkurven!!!) er det kun referencen til filen der bliver slettet, filens data ligger der stadig og kan altså læses selv om den er slettet..
Med programmer som fileshredder sletter du indholdet af filen, så den ikke kan komme i de forkerte hænder.. (Typisk overskrives dataerne et par gange så de ikke kan genskabes)
Eller sagt på en anden måde: Først overskriver den dine slettede filer, så de forsvinder for evigt. Så gentager den det 34 gange, for at brugeren føler sig endnu mere tryg.
Der var engang det gav mening, i visse tilfælde, at overskrive flere gange. Det er længe siden.
Der var engang det gav mening, i visse tilfælde, at overskrive flere gange. Det er længe siden.
#7 - Ja en gang burde være rigeligt.. 34 gange er ihvertfald overkill
Hvorfor går du så meget op i disk plads når du har 400gb?
Hvorfor går du så meget op i disk plads når du har 400gb?
Med mindre du har brug for virkelig at skjule hvad du har slettet så er der ingen grund til at køre en free space shredder (der må være et ordentligt ord for dette?).
Det har ingen indflydelse på performance eller noget, det gør kun at man ikke kan finde slettede filer.
Det har ingen indflydelse på performance eller noget, det gør kun at man ikke kan finde slettede filer.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.