mboost-dp1

Fedora core 3

Gå til bund
Gravatar #1 - djebs
29. nov. 2004 00:36
Hej , er linux newbie

Jeg er ved at prøve at få winxp og fedora core 3 til at
snakke sammen og i aftes gjorde de det faktisk af sig selv
efter jeg havde invisteret i en Jensen swits. Fedora fandt
selv min arbejdsgruppe i windows og jeg havde adgang til minefiler på windowsmaskinen. Da jeg så starter op i dag vil fedora bare ikke finde den arbejdsgruppe igen!!! den var der jo lige til iaftes?!?! jeg har knoklet med det hele aftenen og må gi op. Jeg har læst at man skal lave om i sin smb.conf men den kan jeg ikke få adgang til da den er skrivebeskyttet og får at vide under Egenskaber -> Rettigheder at jeg ikke er ejer og derfor ikke rette i
filen. jeg aner ikke hvad jeg skal gøre for at
ophæve skrivebeskyttelsen. Håber i kan hjælpe.
Gravatar #2 - sKIDROw
29. nov. 2004 13:05

Jeg har læst at man skal lave om i sin smb.conf men den kan jeg ikke få adgang til da den er skrivebeskyttet og får at vide under Egenskaber -> Rettigheder at jeg ikke er ejer og derfor ikke rette i
filen. jeg aner ikke hvad jeg skal gøre for at
ophæve skrivebeskyttelsen. Håber i kan hjælpe.

Du kan kun ændre i en sytemfil, når du er root, ellers beskytter systemet dig mod dig selv... ;)
En almindelig bruger må naturligvis ikke ændre på så vigtige indstillinger... ;)
Når det er sagt burde du ikke behøve, at rode i smb.conf i fedora.
Men er ikke så stærk i fedora,men det burde kunne løses via et af værktøjerne.
Gravatar #3 - djebs
29. nov. 2004 23:38
"Du kan kun ændre i en sytemfil, når du er root, ellers beskytter systemet dig mod dig selv... ;)"

Ja, det fandt jeg også ud af idag :-) og her til aften fandt
Fedora igen xp og jeg aner ikke hvorfor den
ikke ku finde den før.
Gravatar #4 - bejsen
6. dec. 2004 12:48
du skal da bare smide XP ind igen, hvor er du dum at installere linux. Det var det ringeste valg du har gjort indtil videre mht til pc.
Gravatar #5 - carb
6. dec. 2004 13:35
Ja gør som #4 siger og flyd med strømmen. Og slå for guds skyld hjernen fra igen, det kan kun gå galt med alt det selstændige tænkeri.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login