mboost-dp1

Farvel Longhorn/Vista

Gå til bund
Gravatar #1 - cjoey
7. aug. 2005 17:44
Med Microsofts nye udmeldelse om at man ikke bør købe bundkort med integrerede grafikkort, fordi de ikke er kraftige nok til Windows Vista er min grænse nået.

Hvorfor skal man have et vildt grafikkort for at køre et basalt OS??? Nej du, jeg holder mig til Windows 2000, den kræver ikke mere en 2 MB video-hukommelse, så kan det godt være at mine vinduer ikke flyver rundt, men jeg vil nu også hellere have at de bliver hvor de er.
Gravatar #2 - sKIDROw
7. aug. 2005 18:05
Sindsygt hvis det er rigtigt.

Hvad h****** skal sekretæren med et accelereret grafikkort?.
Dog virker det mere sandsynligt, at det er et anbefalet krav. Men det er jeg nok ikke den rigtige til at svare på.
Gravatar #3 - XorpiZ
7. aug. 2005 18:08

Hvor har du læst det?
Gravatar #4 - BurningShadow
7. aug. 2005 18:15
Det kan da umuligt passe, for godt nok er de ikke helt rigtige på øverste etage, men dumme kan de da ikke være?

Hvis det er rigtigt, så vil der ske en af tre ting:
1) Folk køber gladeligt et nyt grafikkort. Dette vil muligvis være tilfældet for nogle få Windows fanatikere, men ikke for gamle Fru n00b.
2) Folk beholder deres gamle Windows OS, hvilket vil tvinge Microsoft til at fortsætte med fejlrettelser i en lang periode endnu, fordi de bliver nødt til at vente på at PC'erne bliver udskiftet ved "naturlig afgang". Så kommer deres 5års-politik ikke til at holde, da det ikke er sansynligt at gamle Fru n00b vil udskifte en computer der virker, bare for at tilfredsstille nogle folk der sidder langt væk.
3) Det vil give en chance til de små systemer, som MacOS og Linux, samt hvad der ellers måtte være af systemer til den tid.

Jeg vil mene at nr. 2 er mest realistisk.
(Jeg har ikke medtaget gruppen af dem der alligevel skal/vil have ny PC, af andre årsager)
Gravatar #5 - ZOPTIKEREN
7. aug. 2005 18:18
#3 - Xorpiz
Her fx.
Gravatar #6 - BurningShadow
7. aug. 2005 18:24

...and make sure you get a GPU that supports DirectX 9 and has at least 64MB of graphics memory,

Ok, nu spørger jeg sikker dumt, men når de siger at man skal undgå at købe, så mener de vel købe nyt?
Hvor mange nye nye onboard grafikkort, har ikke mulighed for f.eks. 64MB RAM? DirectX9 ved jeg ikke med, for det er ikke lige så skide aktuelt for mig ;-)
Gravatar #7 - The-Lone-Gunman
8. aug. 2005 00:11
Well, nu udkommer Windows Vista jo altså ikke i morgen. Selvfølgelig vil Vista kræve mere af computeren end fx XP. XP kræver jo også mere end 98 osv.

Så selvfølgelig skal man have det, vi i dag vil kalde high-end, for at køre fremtidens software.

Er jeg den eneste der finder dette naturligt og logisk?
Gravatar #8 - tsuroerusu
8. aug. 2005 06:24
#7:
Hvis du nu kigger på KDE 3.4.2 (Den nyeste version af skrivebords systemet KDE til Linux, FreeBSD......), det kører glimernde på en af mine tidligere klassekammeraters forældres ( :P ) PC som har ca. 1,4 GHz og et Geforce4 MX onboard (Geforce4 MX er meget ala Geforce2). Jeg tvivler på det bliver nødvendigt at opgradere deres hardware inden for nærmeste fremtid. Pointen er at et konkurrerende system kan køre som smurt i olie på folks nuværende hardware, og endda lidt ældre hardware som f.eks. min gamle Pentium3 med onboard Geforce2).

Husk også at mange hjemme PCer, f.eks. mange af Dell's maskiner, i dag benytter onboard grafikkort, de ville lige pludselig få et problem.
Gravatar #9 - Gruesome
8. aug. 2005 06:30

Og de næste versioner af KDE vil være endnu mere optimerede ved release. Jeg ser frem til en god julegave der står KDE 3.5 på :D.

Udover det har hver ny version af MacOS X kørt hurtigere end den forige, så vidt jeg har læst. Selvfølgelig kommer der nu en masse gejl med i XP som MacOS har haft i noget tid, så det er nok derfor de bliver nødt til at hæve specs.
Gravatar #10 - oleo
8. aug. 2005 07:16
Enten er jo fordi at Windows er noget legetøjs klatværk, ellers er det fordi at big Bill førsøget at holde udviklingen i gang ;-)
Tænk en gang en kæmpe økønomi der er i at Windows er så dårligt som det nu er.
De fleste Windows problemer kan jo løses ved at købe noget suplerende software, eller noget extra hardware.
At nævne er blandt andet :
Dual(++)-head grafikkort, Norton Software, VPN soft- og hardware.
Gravatar #11 - tsuroerusu
8. aug. 2005 11:18
#9:
Yeah man! ;)
Jeg ser virkelig frem til KDE 4.0, efter hvad KDE folkene siger kommer det om ca. 1 år. Seriøst hvis man sammenligner KDE med Windows's "desktop environment" får Bill godt nok lidt af en røv fuld! ;)
Gravatar #12 - Pally
8. aug. 2005 12:43

The new graphics capabilities in Windows Vista will require a powerful graphics engine if you want to take full advantage of all the new and cool stuff, such as the new Aero Glass look

Desværre virker XBitLabs link til MS artiklen ikke; men jeg læser det klart som at specielle themes (som fx Aero Glass) kræver nyere grafikkort.

Det er der intet nyt i. Der er i std. Windows masser af eksempler på indstillinger, der kræver mere eller mindre af grafikkortet selv i 2D og kan slåes til eller fra (Font Smoothing f.eks)
Gravatar #13 - Simm
28. aug. 2005 00:32
Mon ikke onboard-grafikkortene er kraftige nok, når Vista kommer, udviklingen på det område går jo bestemt heller ikke i stå .. synes det er lidt en forhastet udmelding fra Microsofts side
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login