mboost-dp1

Fået en mail, som ikke var sendt til mig

Gå til bund
Gravatar #1 - MiniatureZeus
8. jun. 2008 10:11
Jeg har fået en mail på min Gmail.com konto, som ikke er blevet sendt til mig..

Jeg har skrevet til personen, og spurgt hvor hun har min mail fra, og hvorfor den skulle sendes til mig (noget omkring et møde!?) og hun har svaret at hun aldrig har sendt noget til mig.

Når jeg ser på detaljerne, er mailen heller ikke sendt til nogle af mine adresser, men en anden en, som dog også er en @gmail.com adresse.

Hvor'n kan dét, lade sig gøre?
Gravatar #2 - jeldtoft
8. jun. 2008 10:25
Sådan nogle spammails får jeg tit. Til [email protected] men jeg får dem på en hotmail... Så du er sikkert blevet snydt og i sær fordi du har svaret tilbage...

Men jeg skal ikke gøre mig ekspert...
Gravatar #3 - MiniatureZeus
8. jun. 2008 10:30
#2 Tror ikke det var en spam mail.
Gravatar #4 - Killa
8. jun. 2008 10:32
Du har fået en bcc. Dvs. at du har fået en kopi af mailen, men der står ikke nogen steder at du har fået den.
Gravatar #5 - Azuria
8. jun. 2008 10:37
Jeg får også tit mails der ikke var tilegnet mig...
Har 2 gange fået fra en grossist af børnetøj med en masse konto udtog og sær tilbud til modtageren.
En anden gang var det en stor teleudbyder der sendte mig en kontrakt på en stak telefoner og abonnementer "jeg" skulle godkende.
Gravatar #6 - hgul
9. jun. 2008 16:57
Jeg har en bekendt som helt er stoppet med at anvende gmail på grund af et problem nøjagtig magen til. Hun har gentagne gange modtaget emails til en anden person med en emailadresse der lignede hendes, dog uden at være identisk, selvfølgelig,

Jeg vil lige prøve at kigge mine mails igennem en af dagene, for jeg mener hun på et tidspunkt omtalte Google's holdning til problemet, og ellers hiver jeg lige fat i hende igen.

Stay Tuned ;-)
Gravatar #7 - hgul
9. jun. 2008 17:42
Jeg fandt lidt info om det her måske det kan bruges mens jeg leder videre? :-)
Gravatar #8 - helsinghof
9. jun. 2008 18:42
Jeg har prøvet præcist det samme. Der var en der havde den samme mail som mig - der var bare et punktum i hans mail adresse. I modtager feltet stod der dog at mailen var sendt til hans mail adresse...
Gravatar #9 - KaW
9. jun. 2008 19:03
8 skrev:
Jeg har prøvet præcist det samme. Der var en der havde den samme mail som mig - der var bare et punktum i hans mail adresse. I modtager feltet stod der dog at mailen var sendt til hans mail adresse...

Det er en af gmails features. Min mail hos gmail har kawsper som brugernavn. Og jeg kan modtage mails på min primære konto på alle disse:

kawsper@
k.awsper@
ka.wsper@
kaw.sper@
k.a.w.s.p.e.r@
osv.

Dette gør at du kan bruge k.awsper til alle de sider som du ikke har tiltro til, og filtrere alle de mails fra med den modtager og putte det i spam.

Update: Det stod også i #7's link under "Din adresse er næsten den samme, men har flere eller færre punktummer (.)."
Gravatar #10 - gnаrfsan
9. jun. 2008 22:51
En af mine kammerater har præsteret at modtage en forespørgsel på flere kampvogne til en eller anden dansk deling i afganistan. Han skyndte sig self at svare :)

Ja, den er desværre god nok. Afsenderen var ikke en eller anden sjover.
Gravatar #11 - MiniatureZeus
10. jun. 2008 05:03
#10 hae han modtaget dem så?
Gravatar #12 - rackbox
10. jun. 2008 05:47
#11 skrev:
#10 haehar han modtagetafsendt dem så?

Diverse småfejl rettet :)
Gravatar #13 - Azuria
11. jun. 2008 10:49
#10 Mig bekendt der er ikke noget dansk kampvogns bidrag i afghanistan..
Hvis det har været noget, har det nok været en request for piranha.
Derudover tvivler jeg forfærdeligt kraftigt på at sådan noget går over internettet da de har en fungerende intranet opkobling dernede, som alle andre steder.

Så mon ikke han bare havde en god historie fundet på i en brandert? ;)
Gravatar #14 - gnаrfsan
11. jun. 2008 10:54
#13 Nej. Iøvrigt kan det være min formulering. Jeg anser en PMV for at være en kampvogn.
Gravatar #15 - madeinrussia
11. jun. 2008 12:11
#13 skuda klart når de bestiller dem til en forkert mail -.-
Gravatar #16 - gnаrfsan
11. jun. 2008 20:15
#13 Det er en del år siden hørte om det, så der er sikker sket meget siden, mht. sikkerhed og opmærksomheden på det. Jeg tror iøvrigt også at det var en rykker, efter en bestilling, der allerede var foretaget, så ingen detaljer om hvor mange, og hvor de præcist skulle leveres. Men jeg synes nu stadigt at den var sjov. Det er ihvertfald ikke lige det man forventer at se i sin mailbox.
Gravatar #17 - Azuria
11. jun. 2008 20:22
#16 Nej bestemt ikke.. Men af hvad jeg har læst af info på facebook de sidste par dage i soldater profiler er der ikke mange af dem der respekterer lidt hemmeligheds kræmmerier...
En sørgelig tendens..
Gravatar #18 - vandfarve
11. jun. 2008 21:16
#13 Vi har kampvogne i Afghanistan, nærmere bestemt fire styks af typen Leopard 2A5. En søgning på Google gav en masse resultater, men denne kilde oplyser det vist klart nok.
Gravatar #19 - Azuria
12. jun. 2008 05:34
#18 My bad.. Men hvad ved jeg.. Jeg står kun for CIS :p
Gravatar #20 - gnаrfsan
12. jun. 2008 14:30
Where we bombo tomorrow?
Gimmi laptop. Google say ...

Det er da skræmmende...
Gravatar #21 - vandfarve
12. jun. 2008 14:36
#20 At vi har kampvogne i Afghanistan? Jeg synes mere, at det er skræmmende, at alle 4 blev fløjet derned i ét fly samtidigt! De vejer trods alt 60 tons stykket, så det er ikke fordi, at de lige smides ind med en gaffeltruck.
Gravatar #22 - Azuria
12. jun. 2008 15:27
#21 Skræmmende... Så skulle du prøve at stå foran antanovven som jeg gætter på de blev fløjet derned med..
Den er dælme stor.. Den stod et par dage på min arbejdsplads i foråret :D
Gravatar #23 - gnаrfsan
12. jun. 2008 18:15
Mor.... mor? moaaaaar!

Edit: Kun i rusland..
Gravatar #24 - Azuria
12. jun. 2008 19:23
#23 Kun i rusland? Hvis du hentyder til dens oprindelse kan jeg fortælle dig at det er muligt at leje den for alle og enhver, det har dog sin pris ;)
Gravatar #25 - gnаrfsan
12. jun. 2008 23:20
#24 Jeg mente at det kun er russere der kan finde på at lave sådan et fly :)

De har oven i købet haft planer om at lave et der var endnu større. Jeg ved ikke om de stadig har. Jeg kan ikek huslke hvad det hed men det havde rumfang som en sportshald, og lignede også en med en vinge i hver ende :)
Gravatar #26 - vandfarve
13. jun. 2008 13:45
#Azuria

Jep, det var den russiske satan, som de fik dem fløjet til Afghanistan af. Den er sindsygt stor, men den kunne alligevel godt lande i Karup, hvilket betyder, at Karup må have en længere og bredere landingsbane end Kastrup, siden Kastrup ikke har plads til de nye Airbus 380 (Eller hvad den nu hedder...).

Hvor arbejder du, siden du kan sidde og kigge ud af vinduet på dem? Er du flyttet til Østeuropa?
Gravatar #27 - MiniatureZeus
13. jun. 2008 17:31
Det er vidst ikke på grund af en forkort landingsbane i Kastrup, at de ikke kan modtage Airbus 380, men fordi at gates'ne er for korte, specielt de der arme. Og det kunne vidst nok ikke betale sig, at få bygget dem om, da det ville være ret få landinger airbussen ville få i Kastrup.

Men var til et flyopvisningsshow sidste år i Frankrig, hvor både Antanov'en var der og Airbus 380'eren også. Og hvis man synes at en Jumbo 747 er stor, så er 380'eren vildt stor og antanov'en helt overdrevet stor...
Gravatar #28 - Cugel
26. jun. 2008 09:28
fra en forkert sendt mail til et gigant fly? hvordan skete det lige? =P
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login