mboost-dp1

Få en advarsel ved .pdf-links

Gå til bund
Gravatar #1 - The-Lone-Gunman
23. aug. 2005 16:34
En af mine venner fortalte mig lige følgende, og det virker fantastisk.

Hvis du bruger Firefox (hvilket du vel gør!) så kan du tilføje:
a[href$=".pdf"]:after { font-weight: bold; color: red; content: ".pdf"; }
i en fil, der hedder "userContent.css" - hvis den ikke findes, så lav den - og er placeret i:
C:\Documents and Settings\[din bruger]\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\[din profil]\chrome\
... med Windows XP, og sikker noget lignende på andre styresystemer. Hvis du gør dette, så vil du automatisk få sat følgende efter alle links, der linker til en .pdf-fil:

.pdf (bare i rød)

Hvis du kan lidt CSS skal du ikke være professor for at regne ud hvordan du ændre stylingen, men husk at Firefox skal genstartes hvergang du har lavet en ændring, før det vil virke. Du kan evt. bruge denne nyhed til at teste om det virker, da den indeholder et .pdf-link.

Så er det sgu slut med at blive overrasket af de grimme .pdf-links!
Gravatar #2 - ZOPTIKEREN
23. aug. 2005 17:55
Og hvis du ikke gide rode med det pjat kunne du også bare bruge extentionen targetalert. Den giver dog ikke et rødt (eller anden farve) link, men et lille fint pdf ikon ud for linket.
Gravatar #3 - The-Lone-Gunman
23. aug. 2005 18:27

Hæh, det var jeg ikke lige klar over :-) Men min metode er mere nørdet ;-P
Gravatar #4 - amokk
24. aug. 2005 03:23
har ikke noget problem med PDF links, man skal bare have en hurtig nok comp, så gør det ikke så meget at den lige skal starte adobe reader når man klikker på en PDF... og de kan jo også åbnes i nye tabs ligesom html sider...
Gravatar #5 - The-Lone-Gunman
24. aug. 2005 07:39

Jeg kan ikke lide dem, fordi de ændre mine genveje i Firefox når de er aktive. Derfor vil jeg hellere åbne dem eksternt.

Men jeg kan så heller ikke lide Flash, Java, JavaScript, Grafik osv. på nettet, så jeg er nok bare sart. Måske skulle jeg bare bruge Lynx :-P
Gravatar #6 - amokk
24. aug. 2005 11:27
#6 god ide med lynx
Gravatar #7 - Deternal
24. aug. 2005 11:34
#4: Tjeah, er vidst en god ide med en alternativ pdf reader idet der ikke er indikationer på at adobe er blevet bedre til at checke for fejl - dvs. når man endelig er nødt til at bruge windows, for giver meget lidt mening at bruge adobe acrobat reader på linux imho.
Gravatar #8 - Viperaberus
24. aug. 2005 11:52
Man kan også bare gå ind under Tools-->Options-->Downloads-->Plugins, og fjerne fluebenet ud for PDF. Så vil PDF filer starte op eksternt ;)
(Oversæt evt. selv til dansk :-P)
Gravatar #9 - The-Lone-Gunman
24. aug. 2005 20:21

Ja, men hvergang jeg loader en .pdf-fil, så sætter den mine indstillinger tilbage...
Gravatar #10 - Viperaberus
25. aug. 2005 07:41
Har du slået "Display PDF in browser" fra i Adobe Reader?
(Edit-->Preferences-->Internet)
Begge dele skulle gøres på min før det virkede for mig :-S
(Og skal tilsyneladende gøres efter hver opdatering af et af de 2 programmer :-/)
Gravatar #11 - NFX
25. aug. 2005 09:55
Jeg har ikke testet, men pdf-tricket burde også virke i Opera - opera:about for at se hvor profile directory er, og så find profile\styles\user.css.

I sidste ende kan man vel helt slette pluginnet fra Firefox/Opera/whatever, hvis man vil være lidt destruktiv.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login