mboost-dp1
Excelformel med farve
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Hej
Er der nogen der kan hjælpe med en excelformel der får en celle til at skifte farve afhængigt af hvad man taster i en anden celle?
Eks:
A1: Hvis man her taster "JA" så vil jeg gerne have at celle B1+B2 bliver gule. Hvis man taster "NEJ" så vil jeg gerne have at celle C1+C2" bliver gule.
Er der nogen der kan hjælpe med en excelformel der får en celle til at skifte farve afhængigt af hvad man taster i en anden celle?
Eks:
A1: Hvis man her taster "JA" så vil jeg gerne have at celle B1+B2 bliver gule. Hvis man taster "NEJ" så vil jeg gerne have at celle C1+C2" bliver gule.
Kan du ikke bare bruge betinget formatering/conditional formatting?
Aner ikke om de har lavet det fuldstændig om i 2007 versionen, men i ældre versioner foregår det sådan her:
Marker B1 og B2 og vælg Format>Conditional formatting
Vælg Formula is og skriv =$A$1="JA"
Tryk på Format og vælg gul farve
Marker C1 og C2 og vælg Format>Conditional formatting
Vælg Formula is og skriv =$A$1="NEJ"
Aner ikke om de har lavet det fuldstændig om i 2007 versionen, men i ældre versioner foregår det sådan her:
Marker B1 og B2 og vælg Format>Conditional formatting
Vælg Formula is og skriv =$A$1="JA"
Marker C1 og C2 og vælg Format>Conditional formatting
Vælg Formula is og skriv =$A$1="NEJ"
#7 Det er meget tæt på.
I Excel 2007 vælger man ny regel når man trykker på Betinget formatering. I det nye vindue vælges muligheden for at bruge en formel. Derefter er det ligesom du beskriver.
I Excel 2007 vælger man ny regel når man trykker på Betinget formatering. I det nye vindue vælges muligheden for at bruge en formel. Derefter er det ligesom du beskriver.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.