mboost-dp1
Excel driller
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Hej
Jeg har fået et problem med at flytte et diagram fra excel til fx word. Når jeg har lavet diagrammet i excel og vil flytte til word, er det kun den nederste akse, der kommer med over i word - dvs selve kurverne kommer ikke med og heller ikke y-aksen.
Er der nogen, som kan hjælpe?
Jeg har fået et problem med at flytte et diagram fra excel til fx word. Når jeg har lavet diagrammet i excel og vil flytte til word, er det kun den nederste akse, der kommer med over i word - dvs selve kurverne kommer ikke med og heller ikke y-aksen.
Er der nogen, som kan hjælpe?
Jeg opretter den data, som jeg vil have et diagram af -> vælger indsæt -> punktdiagram -> markerer diagrammet med musen -> copy -> åbner word -> paste
Jeg har ikke haft problemer med det før nu, så jeg tænker, at jeg måske er kommet til at ændre nogle indstillinger, som gør at jeg ikke får hele diagrammet med over, eller at det på en måde bliver gemt
Jeg har ikke haft problemer med det før nu, så jeg tænker, at jeg måske er kommet til at ændre nogle indstillinger, som gør at jeg ikke får hele diagrammet med over, eller at det på en måde bliver gemt
Miasen (7) skrev:markerer diagrammet med musen
Det er nok der det går galt. Du skal markere diagrammet med ét klik på et tomt område i diagrammet og så kopiere. Ellers kan du risikere, at du kun markere noget, hvis du f.eks. "trækker" musen for at markere et område omkring diagrammet, eller hvis du kommer til at klikke på et element i diagrammet istedet for det hele.
Når du sætter ind i word, skal du vælge "sæt ind som billede", som #2 nævner. Ellers er der også den simple windows snipping-tool, hvis du bruger windows7? ;)
Pøjpøj med diagrammerne!
Ja nu bliver det mere spændende - jeg har forsøgte at lave screenshots, men når jeg vil placere dem i et worddokument kommer der også kun en lille del med - i det tilfælde her kun værktøjslinjen. Jeg kan dog godt indsætte det i et exceldokument.
Er der mulighed for at man kan vedhæfte dette, så I kan se det?
Er der mulighed for at man kan vedhæfte dette, så I kan se det?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.