mboost-dp1
er det muligt at låse maskinen?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Jeg mangler en go ide´- Jeg står og mangler et stykke software som gør det muligt at "låse" maskinen, således at det ikke er muligt at installere noget på den - overhovedet. Brugerne af maskinerne er alle sat op til at være administratorer (WinXP) - så det skal noget programmel som låser maskinen i en basis konfiguration, og som ikke tillader at der fx hentes noget ned fra nettet og installeres.
-Nogen ideer, anyone?
-Nogen ideer, anyone?
Administratorrollen betyder vel netop at man må downloade og installere.
Hvorfor ikke bare lave brugerne om til Users, som de jo i bund og grund skal være?
Så får du det hele forærende :)
Hvorfor ikke bare lave brugerne om til Users, som de jo i bund og grund skal være?
Så får du det hele forærende :)
Tja...både og - selv om du kun er "user" kan du fortsat installere nogle programmer - Brugerne skal fortsat være administratorer, spørgsmålet er så om det er muligt at opnå ovenstående krav?!
- Men ellers giver jeg dig ret !
- Men ellers giver jeg dig ret !
ja deepfreeze er kanon... du skal bare huske at sætte alt op på din computer ind du bruger det mener alt... for når du har lavet din instilling er det forsent at rette i det/ eller den bliver jo bare genstartet som Wolly siger. for hvis du nu skal bruge det på en masse computere så er det træls at skulle lave dem alle om en gang til på grund af en fejl !;P
nej man kan stadig godt andre opsetning det kræver bare at man logger ind og deaktiverer deepfreeze
nej man kan stadig godt andre opsetning det kræver bare at man logger ind og deaktiverer deepfreeze
Deepfreeze er vist løsningen på mit problem, har testet det og det dækker mit behov - tak for hjælpen!!
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.