mboost-dp1
en lille hjælp :D
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Når jeg går i i logboen under administration, så ser jeg denne her fel optræde MEGET.:
Masterbrowseren har modtaget en servermeddelelse fra computeren AMOLINA, der tror, at den er masterbrowser for domænet på transportprotokollen NetBT_Tcpip_{9F90D788-33E7-45AC-A. Masterbrowseren stopper, eller der fremtvinges et valg.
Yderligere oplysninger finder du under Hjælp og support på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.[/i]
Jeg deler internet med naboen, og det er stofanet, og ville gerne vide hvad den betyder. tak :D
Masterbrowseren har modtaget en servermeddelelse fra computeren AMOLINA, der tror, at den er masterbrowser for domænet på transportprotokollen NetBT_Tcpip_{9F90D788-33E7-45AC-A. Masterbrowseren stopper, eller der fremtvinges et valg.
Yderligere oplysninger finder du under Hjælp og support på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.[/i]
Jeg deler internet med naboen, og det er stofanet, og ville gerne vide hvad den betyder. tak :D
I hver arbejdsgruppe etableres en maskine som masterbrowser, den opretholder en liste over maskiner i arbejdsgruppen. Når en ny klient tilgår arbejdsgruppen hentes listen med arbejdsgruppe pc'er fra masterbrowseren.
Når to maskiner begge mener de er masterbrowser, afholdes et valg mellem maskinerne...
Du kan skifte arbejdsgruppe til noget andet, eller være ligeglad..betyder ikke så meget.
Når to maskiner begge mener de er masterbrowser, afholdes et valg mellem maskinerne...
Du kan skifte arbejdsgruppe til noget andet, eller være ligeglad..betyder ikke så meget.
okay takker, så lader jeg det bare være. men hvordan kan det være at jeg ikke kan finde ham fra min maskine, har prøvet de ting jeg mener burde og hjælpe? :D
ping køres i en commandoprompt. Den får du frem ved at skrive cmd i kør og klikke ok [du får nu et sort prompt vindue].
Her kan du skrive:
ping xxx.xxx.xxx.xxx (indsæt selv ip-adressen)
Du finder din ip-adresse og subnet ved at skrive:
ipconfig /all (prompten - han kan jo gøre det samme)
Kører I DHCP eller med statisk ip-adresser på jeres LAN ?
Hvis I kører Windows firewall kan der være hølv med at få pings igennem, men du kan åbne for det i firewall indstillingerne. Der kan også være problemer med at 'se' hinanden, når firewalls er aktiveret.
Her kan du skrive:
ping xxx.xxx.xxx.xxx (indsæt selv ip-adressen)
Du finder din ip-adresse og subnet ved at skrive:
ipconfig /all (prompten - han kan jo gøre det samme)
Kører I DHCP eller med statisk ip-adresser på jeres LAN ?
Hvis I kører Windows firewall kan der være hølv med at få pings igennem, men du kan åbne for det i firewall indstillingerne. Der kan også være problemer med at 'se' hinanden, når firewalls er aktiveret.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.