mboost-dp1
DVD ripper
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Jeg skal bruge et program så jeg kan rippe DVD'er.
Vil gerne have følgende muligheder:
Indstille hvilken opløsning (billede) / bitrate (lyd) det skal rippes i.
Indstille hvor mange MB / GB det færdige rip max må fylde.
Bestemme hvilket format det skal rippes til.
Det skal gerne være freeware (trialware kan lige gå an, da det PT kun er en DVD det drejer sig om).
Det skal kunne køre på windows XP pro.
Hvis I lige kendte et program der lever op til mine krav slipper jeg for at prøve 3-4 stykker fra download.com
På forhånd tak.
Vil gerne have følgende muligheder:
Indstille hvilken opløsning (billede) / bitrate (lyd) det skal rippes i.
Indstille hvor mange MB / GB det færdige rip max må fylde.
Bestemme hvilket format det skal rippes til.
Det skal gerne være freeware (trialware kan lige gå an, da det PT kun er en DVD det drejer sig om).
Det skal kunne køre på windows XP pro.
Hvis I lige kendte et program der lever op til mine krav slipper jeg for at prøve 3-4 stykker fra download.com
På forhånd tak.
Nu er det længe siden at jeg selv har brugt det, men jeg mener at DVDx kan det du efterlyser.
Hvis DVD'en er kopibeskyttet kan jeg varmt anbefale AnyDVD. At der står bag på DVD'en at den er kopibeskyttet, er ikke det samme som at det faktisk er tilfældet. Jeg ved at mindst ét firma stadig bruger covers med denne fejlagtige oplysning, selvom de har indset at det ikke hjælper noget at spilde penge på kopibeskyttelse, der alligevel ikke virker.
Hvis DVD'en er kopibeskyttet kan jeg varmt anbefale AnyDVD. At der står bag på DVD'en at den er kopibeskyttet, er ikke det samme som at det faktisk er tilfældet. Jeg ved at mindst ét firma stadig bruger covers med denne fejlagtige oplysning, selvom de har indset at det ikke hjælper noget at spilde penge på kopibeskyttelse, der alligevel ikke virker.
Jeg ser lige at jeg muligvis udtrykte mig lidt uklart.
AnyDVD ligger i baggrunden, og bryder kopibeskyttelsen på mediet (CD, DVD, og BD).
DVDx (eller et andet program) bruges til at rippe filmen.
AnyDVD ligger i baggrunden, og bryder kopibeskyttelsen på mediet (CD, DVD, og BD).
DVDx (eller et andet program) bruges til at rippe filmen.
Free DVD Ripper by Topviewsoft ser ud til at klare det som en mis.
http://download.cnet.com/3001-20_4-10859256.html?s...
Hvis nogen skulle være interesserede.
Mere simpelt bliver det næppe.
http://download.cnet.com/3001-20_4-10859256.html?s...
Hvis nogen skulle være interesserede.
Mere simpelt bliver det næppe.
Hvis du er kvalitetsmenneske, så skal du kombinere AnyDVD med Vob2Mpg: http://www.videohelp.com/tools/VOB2MPG
Handbrake, Free DVD Ripper og de andre foretager alle sammen en konvertering, typisk til DivX eller H264, en konvertering som tager en masse tid og ofte forringer billedkvaliteten mærkbart - fordelen er så tilgengæld at filmen bliver komprimeret til omkring en gigabyte, i stedet for de 4-7 GB som en DVD-film normalt fylder.
Hvis du bruger Vob2Mpg, så sker der en såkaldt remuxing som betyder at i stedet for at konvertere dvd-filmen til DivX, så ripper den en nøjagtig kopi af den MPEG-2 videostrøm som ligger på DVD'en. Det går meget hurtigt og er 100% tabsfrit - dermed får du den absolut bedst tænkelige kvalitet ud af rippet.
Handbrake, Free DVD Ripper og de andre foretager alle sammen en konvertering, typisk til DivX eller H264, en konvertering som tager en masse tid og ofte forringer billedkvaliteten mærkbart - fordelen er så tilgengæld at filmen bliver komprimeret til omkring en gigabyte, i stedet for de 4-7 GB som en DVD-film normalt fylder.
Hvis du bruger Vob2Mpg, så sker der en såkaldt remuxing som betyder at i stedet for at konvertere dvd-filmen til DivX, så ripper den en nøjagtig kopi af den MPEG-2 videostrøm som ligger på DVD'en. Det går meget hurtigt og er 100% tabsfrit - dermed får du den absolut bedst tænkelige kvalitet ud af rippet.
http://www.autogk.me.uk/ understøtter kun xvid og divx
megui er hvis du vil fordybe dig lidt i dine encodes.
megui er hvis du vil fordybe dig lidt i dine encodes.
Brug DVDdecrypter og AutoGK
DENNE forklarer de simple trin meget godt.
DENNE forklarer de simple trin meget godt.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.