mboost-dp1

DR og andres brug af Windows Media player

Gå til bund
Gravatar #1 - amokk
20. jul. 2005 22:22
Her kan du brokke dig så tosset du vil, eller diskutere om det er godt eller skidt at DR og andre TV stationer streamer i Windows Media format. Hvis du altså gider det.
Gravatar #2 - gentleman_finn
20. jul. 2005 23:48
Hvad er der, at brokke sig over?

Linux, Windows og Mac OSx kan alle afspille streamet.

De fleste normale folk har windows, de kan afspille det.
Der dem der bruger Linux, heller intet problem her, vi er jo nærmest vandt til at skulle pille lidt runt for at få det til at virke, fx downloade mplayer.
Så er der dem der bruger Mac OS X også der er der alternativer, men der skal stadigt downloades. Da nogle OS X brugere ikke er så tekniske, når det kommer til computere kan der komme et lille problem her. Som, efter min mening, er det eneste der er at klage over!!!

Til allersidst er der "de andre" hvordan de klarer det ved jeg ikke, men det er også kun en meget lille miniotet(kan ikke lige stave til det :/) nogle af dem, har sikkert også adgang til en af de, før 3 nævnte operativsystemer!
Gravatar #3 - drbravo
20. jul. 2005 23:53

Alle folk der ikke er så tekniske kan vel ikke afspille filen? Men hvad fanden laver de på newz hvis de ikke er tekniske :O
Gravatar #4 - utdiscant
20. jul. 2005 23:55
De fleste kan vel spille det, med mindre altså man nu har valgt at købe versionen af windows uden media player i. Ikke fordi jeg har men nogen har vel og jeg gider ikke selv bruge mediaplayer da den ikke er så god til video hvor billedet pludselig er bagved lyden, og det sker ikke nogen andre afspillere.
Gravatar #5 - gentleman_finn
21. jul. 2005 00:11
#3 Hvorfor kan folk der ikke er tekniske ikke afspille filmen, det kræver, at gå ind på DR.dk trykke linket og se filmen.

Det er altså ikke kun folk fra newz der vil se TV-avisen!

#4 Velkommen til landet SU (Subjektive Union) (kunne ikke lige komme på noget bedre :( )
Men alle har jo deres foretrukne afspille, hvis det stod til mig, ville quiktime være det bedste, men det handler om folk har mulighed for at se linket. Kvaliteten er DR's eget ansvar, og hvis de vil vise video hvor lyden ikke passer med billedet, så er det deres valg!
Gravatar #6 - drbravo
21. jul. 2005 00:12

Det kræver en afspiller.

Min mplayerc mister nogen gange synkroniseringen synes jeg.
Gravatar #7 - gentleman_finn
21. jul. 2005 00:32
#6 Som alle Hr. og Fru. i Danmark også har, efter min mening, da de sikkert har windows med wmp. Folk der køber XP uden wmp, er "oplyste" d.v.s. folk der rent faktisk ved, at der er en udgave af windows uden wmp. De folk er ikke Hr. og Fru. Jensen, min mor, min far, eller andre som ikke følger med i computer verdenen. Da alle computere, som jeg kender til, der bliver solgt med XP, alle er med versionen med wmp!! Desuden hvis det var i et andet format, som fx .mov skulle de alligevelg downloade en ny afspiller.

Jeg siger bare det er det nemmeste, at streame det i wmv format.
De fleste har afspilleren, hvorfor skulle få dem til at downloade noget nyt, som de ikke kender til??

Personligt ville det nemmeste dog være, at tilbyde det i ALLE formater der findes. Men hvornår sker det lige?? :)
Gravatar #8 - drbravo
21. jul. 2005 00:48

"Personligt ville det nemmeste dog være, at tilbyde det i ALLE formater der findes. Men hvornår sker det lige?? :) "

Ikke for fam. jensen. Hvad skulle de så vælge?
Gravatar #9 - gentleman_finn
21. jul. 2005 01:05
#8 touché og godnat ;-)
Gravatar #10 - Menkhaf
14. sep. 2005 22:19
Ja. Men på min amd64 er jeg nødt til at emerge mplayer-bin eller sætte et 32bit chroot op, for de codecs man kan hente i win32codecs-er sjovt nok kun til 32-bit.
Kan ikke forstå hvorfor fanden de skal bruge wmv3 alligevel :(
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login