mboost-dp1
Dns problemer?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Hejsa!
Jeg har nogle lidt underlige dns-problemer lige pt. Vi har delt internet i opgangen, så jeg ved faktisk ikke hvilket net jeg har.
Mit problem ligger dog i at min dns formegentlig er fucked. Jeg kan komme ind på newz.dk, men ikke macnation eller railgun. Google.com virker, men ikke google.dk.
politiken, dr, iphoneguide.dk virker ikke - vildmedmac.dk virker.
Siderne giver ukendt hostnavn når jeg forsøger at ping'e dem i dos-prompten.
Jeg kører xp og trådløs forbindelse. Som sagt kan jeg ikke se min udbyder, da jeg bor til leje hos min søster, og nettet betales over huslejen. ipnr.dk og myip.dk virker ikke - så jeg ved heller ikke hvad min host er - så kunne jeg jo nok spore den tilbage til min isp :/
Kan jeg gøre noget? Måske et tweak i firefox/winxp, så jeg brugte en anden dns?
Jeg takker - gud ske lov kan jeg se newz og måske få lidt hjælp!
Jeg har nogle lidt underlige dns-problemer lige pt. Vi har delt internet i opgangen, så jeg ved faktisk ikke hvilket net jeg har.
Mit problem ligger dog i at min dns formegentlig er fucked. Jeg kan komme ind på newz.dk, men ikke macnation eller railgun. Google.com virker, men ikke google.dk.
politiken, dr, iphoneguide.dk virker ikke - vildmedmac.dk virker.
Siderne giver ukendt hostnavn når jeg forsøger at ping'e dem i dos-prompten.
Jeg kører xp og trådløs forbindelse. Som sagt kan jeg ikke se min udbyder, da jeg bor til leje hos min søster, og nettet betales over huslejen. ipnr.dk og myip.dk virker ikke - så jeg ved heller ikke hvad min host er - så kunne jeg jo nok spore den tilbage til min isp :/
Kan jeg gøre noget? Måske et tweak i firefox/winxp, så jeg brugte en anden dns?
Jeg takker - gud ske lov kan jeg se newz og måske få lidt hjælp!
Kunne nu også være spændende at vide hvilken ISP du har - min påstand er at de ikke er ret seriøst hvis både P og S fejler...
Alt. kan du jo smide en linux kasse op - så har du altid en god DNS lige ved hånden :D
Alt. kan du jo smide en linux kasse op - så har du altid en god DNS lige ved hånden :D
Hvis du slår "overkill" op, i ordbogen, er jeg rimelig sikker på at der står noget i retningen af "At have egen DNS server"... ;-)
Hvis du slår "overkill" op, i ordbogen, er jeg rimelig sikker på at der står noget i retningen af "At have egen DNS server"... ;-)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.