mboost-dp1

Din Browser

Gå til bund
Gravatar #1 - Valronn
27. aug. 2006 18:37
Hej, jeg kunne godt tænke mig at vide hvilken browser du bruger og evt. hvorfor.

Jeg selv begyndte at bruge avantbroser (Kan hentes på www.download.com) for et par år siden og har været rigtig glad for den. Men er fornyelig gået over til Opera og Firefox. Begge har fordele og ulemper. Det gode ved Firefox er alle de brugerskabte addons man kan hente. Ved Opera kan jeg især godt lide den bjælke man har i højre side hvor man kan se de ting man er ved at downloade og gemme noter.

Det eneste jeg er lidt ked af er at jeg bliver nødt til at bruge IE når jeg skal på min netbank. Skandiabank vil bare ikke fungere med andre browsere.

Men hvad bruger i selv og skriv endelig hvilke addons i bruger til jeres browser.
Gravatar #2 - Derfor
27. aug. 2006 18:46
Jeg bruger Firefox 2 beta 1 og synes det fungerer helt fint bortset fra stavekontrollen den tager ordene på engelsk selvom det er Dansk version.

Mine addons til firefox er Fasterfox og tabmix+
Gravatar #3 - svappe
27. aug. 2006 18:52
IE - den virker...

Har prøvet FF et par gange, men blev for irriteret over de ting der ikke virkede og gad ikke bruge tid på at få det til at virke..
Samme historie med Opera..

Bruger min tid på at læse og ikke indstille en masse ting...
Gravatar #4 - Cyrack
27. aug. 2006 18:54
Firefox med:
EZnav
Fasterfox
Plain text to link
CustomizeGoogle
Google Browser Sync
Adblock Plus
Tab Mix Plus

Svabbe:
Mener du ikke læse og fjerne spyware? Tror IE er den eneste browser der har Drive by malware på feature listen (det er gas!).
Gravatar #5 - DUdsen
27. aug. 2006 18:59
#3 Jeg har faktisk den modsatte erfaring IE6sp2 giver faktisk flere scriptfejl for mig en FF fordi den blokere scripts og den slags mere aggresivt(når MS nu ikke kan implementere en ordentlig indkapsling af scripts er de nødt til at blokere agressivt), det kan selvfølgeligt værre mit sidevalg men jeg kan faktisk ikke huske hvornår jeg sidst så en side der ikke virkede i firefox, kan du evt give mig et par eksempler på hvad det er der ikke virker i firefox.

Jeg bruger selv firefox, mere eller mindre i default settings, med enkelte udvidelser jeg meget sjældent bruger, tabs er rare, og den gør mindre væsen af sig end IE, og der er altid en extension hvis man vil et eller andet, specielt.
Gravatar #6 - svappe
27. aug. 2006 19:01
#5 DUdsen
Den klassiske... - netbank...
Har ikke nogle problemer med IE, så jeg gider ikke have to browsere..
Gravatar #7 - mat
27. aug. 2006 19:03
Firefox, uden addons.
Gravatar #8 - DUdsen
27. aug. 2006 19:10
#6 hmm OK min fungere med firefox ikke fordi jeg valgte den fra det kriterie, men det har aldrig været et problem, for et par år siden var hverken IE eller firefox understøttet, idag er begge.

Kan din netbank køre uden at blive placeret udenfor "internet" zone i IE altså uden at få tiladelse til at køre kode uden for "beskyttet space". Der er vist 2 modeller Java eller direkte adgang til windows, FF tilbyder første men ikke sidste(hvilket er FF's vigtiste sikkerheds feature).
Gravatar #9 - Blinklys
27. aug. 2006 19:34
Safari og Camino, begge med nogenlunde standard-indstillinger og uden det store tingel-tangel.
Gravatar #10 - Kadann
27. aug. 2006 20:09
Firefox med IE Tab, Fasterfox og PDF download.

Primært fordi jeg synes at den henter siderne lidt hurtigere, er lækker at arbejde med og p.g.a. tabs.. I looove those tabs.
Gravatar #11 - BurningShadow
27. aug. 2006 20:22
FireFox på Windows, fordi IE ikke blev vedligeholdt, og fordi IE ikke havde tabs. Jeg ser ingen grund til at at skifte væk fra FF :)

ABrowse på Syllable, fordi det er den eneste.

/Me postede den første Phoenix (Firefox) nyhed :)
Gravatar #12 - Bornslippy
27. aug. 2006 21:54
IE7, og Firefox 2B1 (Skal vist lige se på de nye FF 2 builds).
Men det fungere fint.
I FF 1.5.0.6 havde jeg en WMP plugin, VideoDownloader, FasterFox, og FoxyTunes, hvilket også er i min Thunderbird.
Skal til at se på hvad man kan få af plugs til IE7 på http://www.ieaddons.com
Gravatar #13 - ztyle
28. aug. 2006 04:57
FF med BlueShift-tema og "minimize to tray"
Gravatar #14 - buch
28. aug. 2006 06:52
Der har også været en browser afstemning for noget tid siden, prøv at kigge efter den, der er sikkert noget brugbart.
Gravatar #15 - Spiderboy
1. sep. 2006 11:38
Jeg bruger Firefox på MacOS X. Den er nyinstalleret, så jeg har ikke installeret extensions endnu, men jeg plejer at køre med Fasterfox, AdBlock og PDF download.

Jeg bruger tabs, men synes ikke at det er det bedste argument for at bruge Firefox. Opera, Safari, osv har jo også tabs.

Jeg har valgt Firefox pga. det enorme udbud af extensions. Hvis Firefox mangler et eller andet, kan man ofte finde en extension og dét er for mig et stort argument.

Desuden er de nemme og ukomplicerede at installere, samt der er autoupdate understøttelse. Det er smart. :-)
Gravatar #16 - bugger
1. sep. 2006 12:45
[url]#1[/url]
Det eneste jeg er lidt ked af er at jeg bliver nødt til at bruge IE når jeg skal på min netbank. Skandiabank vil bare ikke fungere med andre browsere.
Jeg valgte netop Skandiabanken fordi jeg kan bruge den i Firefox på Linux (og så fordi de ingen gebyrer har ;)). Så du må gøre et eller andet galt.
Gravatar #17 - NFX
4. sep. 2006 21:25
Opera, med nogle userstyles, userjavascript, og stirt set tastaturgenvejene fra 8.5 og tidligere.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login