mboost-dp1

Det mest utrolige websites?

Gå til bund
Gravatar #1 - vandfarve
5. aug. 2008 18:11
Nu er det tid til at bede om hjælp igen, kære Newz-brugere, og derfor søger jeg endnu en gang til jer. For at spare jer for en masse tid, så kan i nu vælge mellem to versioner af mit spørgsmål, men nok om det. Lad os komme i gang!

Den korte version: En af mine venner spurgte, om jeg ikke kendte nogle utrolige, lækre, smukke, innovative, ekstremt overskuelige, anderledes eller bare pokkers "no bullshit"-websites. Derfor vil jeg gerne høre, hvilke websites der grundet designet, formen og opbygningen er nogle af jeres yndlings?

Den lange version: En af mine venner står overfor at skulle opstarte en ny webbaseret virksomhed, og i den anledning vil han gerne kigge sine konkurrenter over skuldrene og se, hvad de har gjort, og (ikke mindst!) hvad han er oppe i mod.
Han er direktør i en mellemstor dansk webbaseret virksomhed, hvor han har en stor erfaring med at sælge produkter. Hvem han er, hvad han laver, og hvad han har i tankerne kan jeg desværre ikke afsløre.
Alt, hvad jeg kan sige, er, at han gerne vil skabe en rentabel forretning baseret på et nichemarked, der skal dække hele Europa, og at han bl.a. har brug for en hårdtslående og enestående website for at kunne føre sig frem.

Han vil derfor gerne høre, hvilke hjemmesider som jeg og i finder særlig interessante, som har en virkning, som ikke nødvendigvis er anderledes, men så i hvert fald innovative og overskuelige - både fra hans side i det administrative og fra kundernes side. Vi snakker altså om flotte, ligetil, lette og udstående websites, der på en eller anden måde har gjort sit bemærket hos jer. Jeg nævnte selv Apples, Audis, J.K. Rowlings, Pumas og en masse andre hjemmesider, men jeg vil gerne høre, hvad i betegner som et elektronisk mesterværk?

I den sammenhæng skal han måske også bruge en webdesigner og/eller grafiker om 3-6 måneder, så hvis i kender nogle, der kan være interesserede, eller hvis i selv har lavet noget, så må i meget gerne linke til referencerne.

Kom glad, kom frisk!

EDIT:
Flot Helle, så er der selvfølgelig fejl i overskriften. Det skal nok hjælpe på antallet af postere... Kvajebajer til undertegnede! >.<
Gravatar #2 - Jace
5. aug. 2008 18:32
Men hensyn til design har afdeling18.dk lige fundet en ny smart side til at finde toppen af poppen:
http://commandshift3.com/

Hele blogindlægget om siden kan læses her:
http://www.afdeling18.dk
Gravatar #3 - Jace
5. aug. 2008 18:42
Især hvis du kigger på deres all-time leaders kan du se hvad folk synes er fedt:
http://commandshift3.com/leaderboard/alltime
Gravatar #4 - 3214N
5. aug. 2008 19:09
1#
Med hensyn til det site din ven skal have lavet. Er det "kun" et site, eller er det alt det andet også? Så som branding, identitet, marketing, koncept, focusgruppe etc.? Hvad med budget?

Spørgsmålet er om han kan bruge det en grafiker / web designer kan levere, eller om han skal have et web bureau på opgaven.
Gravatar #5 - Bornslippy
5. aug. 2008 19:36
WStudio ELAN Ski's i mine øjne en af de fedeste innovative design jeg har set.
Virklig innovativt og kreativt og flot designet.

4impressions er også en flok virklig dygtige grafikere som jeg synes har et fedt udtryk i deres grafik.

Edit:
Og om 3-6 mdr. må i da gerne smide mig en besked, jeg er grafiker.
Gravatar #6 - vandfarve
6. aug. 2008 09:01
#1 Det er faktisk hele pakken, som han skal have. Han har dog styr på det meste selv i gennem sit nuværende arbejde som direktør, hvor han selv har udviklet sit koncept, brandingen, skabt fokusgrupper osv.

Du er dog inde på det rette, for han snakkede lidt vagt om måske at købe en færdigdesignet struktur (nu kommer vi ud, hvor jeg har svært ved at følge med, så bær over med mig), hvor han selv kan bygge designet oven på. Han vil dog på ingen måde skabe en eller anden ligegyldig webshop, hvor han bare drukner i mængden, så det må meget gerne være innovativt og anderledes.

Et af hans andre ankepunkter er, at han i den forbindelse nok skal have ansat en fuldtidswebdesigner, men at han gerne vil have, at systemet skal være nemt nok til, at han selv eller nogle ikke-uddannede ville kunne opdatere webshoppen relativt hurtigt. Umiddelbart vil det være i modsætning til det anderledes design, men man håber vel altid på, at grafikere kan trylle.

#Alle Mange tak for forslagene, kom endelig med flere, hvis i falder over nogen. Jeg skal nok sende dem videre til ham, så han kan se, hvad de andre har gjort.
Gravatar #7 - 3214N
6. aug. 2008 09:27
Så lyder det som en rimlig nem opgave, og det er ikke noget han behøver at ansætte en mand på fuldtid for. Det burde kunne klares på freelance basis.

Det er "bare" at finde ud af hvilken type design han hælder mest til, og så lægge den oven på det CMS han nu har sat sig på.

Du / han skal være velkommen til at kontakte mig, hvis han ønsker en freelance designer. Bare send en PM for kontakt oplysninger.
Gravatar #8 - vandfarve
6. aug. 2008 09:32
#7 Der vil nok gå noget tid, da han ikke kan starte før om 3-6 måneder, men jeg vil da stærkt overveje jeres tilbud. Der er jo også en grund til, at jeg oprettede tråden her på Newz.dk, da nogle af brugerne faktisk ved, hvad de snakker om...
Gravatar #9 - 3214N
6. aug. 2008 09:34
no problem, - du siger bare til.
Gravatar #10 - Norrah
6. aug. 2008 13:01
saab har været ret gode til at lave hjemmesider.
Det generale design er ikke super. Men for satan hvor kan de lege med teknikerne.

Specielt en jubilæums side imponerede mig. Der havde de lavet en side der viste udviklingen fra 1930 til nu. *ikke deres timeline.

Den var så gennemført. Vil prøve at finde den igen.

Et eksempel på hvad de laver en gang i mellem, den her er godt nok lidt gammel

Og her er et ekstra eksempel

Igen de er på ingen måde på højde med deres jub side, men jeg leder videre.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login