mboost-dp1

Daemon tools på windows 7? how?!!!

Gå til bund
Gravatar #1 - Hrandersen
19. nov. 2009 21:20
Halløj newzere.

Står og skal bruge daemon tools, kørte det på vista, men har fornylig opdateret til win 7, og nu når jeg vil starte det så virker det ikke, har googlet løs, kigget på daemons side, intet held...

Nogen der kan hjælpe? :)

Takker
Gravatar #2 - Riotfellow
19. nov. 2009 21:35
Hvilken version af Daemon Tools er det?
Gravatar #3 - DiZaster
19. nov. 2009 21:37
Jeg kører med deres lite version herfra (ver. 4.30.4.0027) og den kører uden problemer under win7 x64?
Gravatar #4 - Bornslippy
19. nov. 2009 22:01
DAEMON Tools Lite v4.35.5 (with SPTD 1.62) kører også fint her.
Gravatar #5 - Riotfellow
19. nov. 2009 22:16
Hvis du ikke har lite v4.35.5, så er det nok det første du burde prøve:

http://www.daemon-tools.cc/eng/products/dtLite skrev:
Release notes
v4.35.5

What's new:
- SPTD 1.62;
- Full Windows 7 support;
- Windows Sidebar gadget for easy accessing of general DAEMON Tools Lite features;
- DAEMON Tools Lite Panel was removed;
- GUI redesign and improvement;
- No need in “Run as Administrator” option for the first DAEMON Tools Lite start;
- Revised License pages in Setup;
- Languages updates.

Bruger du Pro Advanced skal du have fat i v4.35.0306 for at få fuld Win 7 support
Gravatar #6 - Systran
19. nov. 2009 22:28
PowerISO er et glimrende alternativ til Daemon Tools, hvis det ikke virker.
Gravatar #7 - Bornslippy
19. nov. 2009 22:32
Systran (6) skrev:
PowerISO er et glimrende alternativ til Daemon Tools, hvis det ikke virker.

Som modsat DT Lite ikke er gratis.
Gravatar #8 - Woller
19. nov. 2009 22:44
du kan også bruge virtual clone drive fra slysoft. Er gratis og har ikke haft problemer med det på win 7
Gravatar #9 - Systran
19. nov. 2009 22:46
Bornslippy (7) skrev:
Som modsat DT Lite ikke er gratis.

Jeg har en ganske fin gratis version.
Gravatar #10 - mazing
19. nov. 2009 23:31
Woller (8) skrev:
du kan også bruge virtual clone drive fra slysoft. Er gratis og har ikke haft problemer med det på win 7

Echo på overstående. Udover at det virker, så kan man også mounte images ved at dobbeltklikke på dem.

http://www.slysoft.com/da/virtual-clonedrive.html
Gravatar #11 - Hrandersen
20. nov. 2009 08:00
DiZaster (3) skrev:
Jeg kører med deres lite version herfra (ver. 4.30.4.0027) og den kører uden problemer under win7 x64?

Jeg køre selv med 64bit, har ikke kunne få den version til at fungere, eller nogen anden version :S
Gravatar #12 - Kris
20. nov. 2009 09:28
Jeg bruger selv windows 7 x64 og har ingen problemer med daemon tools.

Kommer der en fejlmeddelse frem? Hvad er problemet helt præcist? Kan du ikke starte installationen eller dukker selve iconet til daemon tools ikke frem efter installation? Eller må du ikke mounte iso'er?
Gravatar #13 - Hrandersen
20. nov. 2009 09:53

Den starter installationen fint, og kommer dertil hvor den vil genstarte og så fortsætte derefter. når man så kommer dertil så står der noget med "bla bla bla SPTD bla bla bla x86" kan ikke huske meddelelsen præcist, sidder lige på jobbet, ved ikke om du kan regne det ud fra det der? :)
Gravatar #14 - Kris
20. nov. 2009 10:01
Det kan også - jeg skyder lidt i blinde nu - have noget at gøre med permissions i win7, UAC og den slags. Jeg havde problemer i starten med at jeg ikke måtte oprette nye mapper så måske må du heller ikke oprette et virtuelt drev?
Gravatar #15 - Adagio
20. nov. 2009 10:04
Jeg havde selv samme problem her for to dage siden, tog mig 1½ time før jeg fik det til at virke

Jeg kan ikke huske helt 100% hvad jeg gjorde, kan være jeg kan finde siden med instruktionene igen når jeg kommer hjem fra arbejde, hvis jeg er heldig

Men problemet ligger i SPTD driverne. Daemon Tools kan ikke installere SPTD driverne, da de allerede er "installeret", men installationen til SPTD driverne kan ikke finde dem, derfor kan man ikke få installationen til at afinstallere dem
Det du skal gøre er at gå ind i registrerings databasen for at slette nogle bestemte mapper der har med SPTD driverne at gøre (hvilket godt kan tage lidt ekstra tid, da Administrator ikke har rettigheder til at slette dem, så der skal man lige lege rundt med permissions)
Du kan prøve at søge lidt på google om du kan finde frem til hvilke ting der skal slettes, mener det er omkring 3-4 steder

Når man har slettet det, så installer SPTD driverne igen (bare find installationen dertil, så du ikke skal gøre installationen til Daemon Tools) og genstart computeren... så virker det

----

Grunden til at det virker ved nogle uden problemer, men ikke kan installeres ved andre, tror jeg er fordi at dem der har haft problemer har opgraderet Windows istedet for ny installation
Hvis man vælger at opgradere, så vil jeg anbefale at man lige afinstallerer Daemon Tools og SPTD driverne før man opgradere. Kan være at man slipper for problemerne der
Gravatar #16 - Slettet Bruger [3278049203]
20. nov. 2009 10:14
ingen problem med daemon her
Gravatar #17 - mbw2001
20. nov. 2009 10:40
Hvis du ikke har prøvet så prøv at deaktiv er antivirus og firewall inden installationen. Drillede mig under Vista 64bit.
Noget med at AV'et nægtede deamon tools adgang til SPTD driveren.
Gravatar #18 - Hrandersen
20. nov. 2009 13:01

Kris det kan sgu egentligt godt være derfor, men jeg skal heller ikke vide mig sikker ;)

#15 nu har jeg googlet og googlet, og alt det der med at finde de SPTD filer det har jeg sgu ikke viden nok til (lol)

#17 go idé, det har jeg ikke forsøgt med endnu.

Hvis alt så failer, må jeg jo finde et alternativ.
Gravatar #19 - Woller
20. nov. 2009 16:37
se 8 :) har ikke haft andet end bøvl med daemon tools på win 7 men den har virket perfekt på alle maskiner jeg har prøvet :) så spar dig selv for en masse bøvl ;)
Gravatar #20 - Adagio
20. nov. 2009 17:05
Hrandersen (18) skrev:

#15 nu har jeg googlet og googlet, og alt det der med at finde de SPTD filer det har jeg sgu ikke viden nok til (lol)

http://geekswithblogs.net/apopovsky/archive/2009/0...

Her fandt jeg den instruktion som fik mig igennem dette SPTD helvede. Efter jeg fulgte disse kom det til at virke :)

Held og lykke
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login