mboost-dp1

Convert iTunes til mp3

Gå til bund
Gravatar #1 - holmen
19. maj 2006 09:20
Kører windows xp, og skulle gerne convertere iTunes til mp3, en der kender et program?
Gravatar #2 - Viperaberus
19. maj 2006 09:27
Undskyld jeg spørger, men hvorfor bruge penge på filer du reelt ikke kan bruge???
Mig bekendt er det ulovligt, at omgå den brugsforhing iTunes benytter. Medmindre det er nødvendigt for at afspille dem, men i så fald har jeg svært ved at se, hvordan du har fået dem i det hele taget ;)
Gravatar #3 - holmen
19. maj 2006 09:41
Du behøver ikke at undskylde, bare lad vær med at spørg. Hvis du mener at dit spørgsmål er således at det kræver en undskyldning på forhånd, bør du så ikke lade vær med at stille det?
Hehe, ej spørg bare.
Det er ikke mig der skal købe iTunes og convertere dem. Det er en kollega. Eller rettere en kollegas kæreste.
jeg køber ikke lydfiler over nettet, synes at det er lamt. Det er jo nærmest en phantom vare du køber. jeg foretrækker et rigtig CD med originalt cover.
Tror ikke at det generer min kollegas kæreste at det er ulovligt at konvertere filerne, og tror næppe at det vil få konsekvenser.
Findes der ikke afspillere der kan afspille iTunes uden en konvertering? For så kan man jo bruge dem.
De skal bruges på en mp3 afspiller afspiller, så ved ikke om det er ulovligt at konvertere dem.
Gravatar #4 - hgul
19. maj 2006 09:45

Jo da. iPod's har ingen problemer. Skal de afspilles på computeren kan iTunes også klare det ;-)

Mht. programmer der evt. kan klare det for jer, må jeg komme til kort, men der findes da en lidt mere tidskrævende måde med at brænde ud og rippe.
Gravatar #5 - holmen
19. maj 2006 09:53
Det med at brænde og rippe har jeg også læst om, men var på udkig efter et program.
Gravatar #6 - Viperaberus
19. maj 2006 10:19
De skal bruges på en mp3 afspiller afspiller, så ved ikke om det er ulovligt at konvertere dem.
I så fald bør de vel købes i MP3 format?

De fleste såkaldte MP3 afspillere understøtter WMA, hvilket er det eneste alternativ til iTunes, der pt er for online downloads.
iPod kan som hgul er inde på klare iTunes formatet.
Kan du ikke bruge disse 2 formater, er du herhjemme hensat til at købe CD'er eller CD-lignende medier med brugsforhindringer.

Alternativt er der en del online download sider i udlandet der kan benyttes. fx AllofMP3.com ;)

Musikindustrien er mere eller mindre gået væk fra holdningen om at det er musik de sælger. Nu er det et medie eller en fil de sælger, der som udgangspunkt ikke må konverteres.

Førhen når man købte fx en CD, måtte man rippe den, og konvertere den til det format man nu gerne ville have musikken i.
DRM i iTunes og WMA gør, at dette er ulovligt.
Brugsforhindringerne på CD'erne gør, at det er ulovligt. Medmindre der decideret er software på mediet der kan klare det ;)
Gravatar #7 - holmen
19. maj 2006 10:33
Jeg er ligeglad med hvad dekbøber, hvorfor de køber, hvad de bør købe og om det er ulovligt. jeg ville bare hjælpe emd at finde noget der kunne konvertere skidtet.
Gravatar #8 - Cloud02
19. maj 2006 10:51
hmm.. kan man ikke brænde det ud som iso filer, og derved extracte, således at man ikke bruger rigtige cd'er på det?

Ellers kan du vel sætte musikken til at køre og optage input i Windows recorder :P
Gravatar #9 - Derfor
19. maj 2006 14:24
Du kunne jo brænde det til en cd og bagefter så hente sangene ned fra cd'en med en ripper, der så laver det om til mp3 filer fx. jukebox fra Logitech eller andre programmer, hvis du ikke kan finde en anden måde ?
Gravatar #10 - Derfor
19. maj 2006 14:37
Faldt også lige over det her, kig lidt længere nede, kan være du kan bruge det. :)
http://www.askbobrankin.com/convert_itunes_to_mp3_...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login