mboost-dp1

Cloning af harddisk

Gå til bund
Gravatar #1 - Barkane
16. sep. 2009 20:33
Er der nogen der ved en software der kan clone harddisk inkl. OS så man ikke behøver installere OS igen.
FYI det er win 7 jeg kører.
Gravatar #2 - vandfarve
16. sep. 2009 20:39
Western Digital Data Lifeguard Tools.

Programmet skulle gerne kunne klone alle diske og ikke kun WD-diske (med mindre de er syge i bøtten og kun begrænser deres program til deres egne diske).
Gravatar #3 - Dreadnought
16. sep. 2009 20:50
Er der nogen kloningsprogrammer der kan skifte drivere hvis modtager maskinen ikke er magen til?
Gravatar #4 - 3214N
16. sep. 2009 20:50
Symantec Ghost eller Acronis True Image kan anbefales til kloning.
Gravatar #5 - Barkane
16. sep. 2009 20:53
#2 og #3 Tak, jeg prøver lige se Western Digital Data Lifeguard Tools først da den er gratis.
Gravatar #6 - Bundy
17. sep. 2009 09:31
Acronis har en fuld funktionel trial - 15 dage burde være nok.

Hvis du skal flytte windows til en anden maskine, prøv at kigge på toolet sysprep.
Gravatar #7 - squad2nd
17. sep. 2009 09:34

Jeg kan anbefale det gratis program:
G4U

Det kloner hele disken, plus at du kan gemme det klonede image på en ftp server, og hente det derfra.
Gravatar #8 - kasperd
17. sep. 2009 22:55
Du kan boote computeren med en Linux live CD og bruge cp kommandoen. Du skal bare sørge for at være 100% sikker på, at du kopierer den rigtige vej. For hvis du gør det den forkerte vej vil den gerne kopiere en tom disk over på en fuld disk, og så står du med to tomme diske.

Det vil kun virke hvis disken du kopierer til er mindst lige så stor, som den du kopierer fra. Hvis disken du kopierer til er større vil du have ekstra upartitioneret plads, så kan du enten oprette en ny partition eller prøve et af de værktøjer der findes til at gøre en eksisterende partition større.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login