mboost-dp1
CDRom-drev som scanner
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Jeg vil gerne bruge mit CDRom-drev som scanner af f.eks. fingeraftryk, krystalvækst mv. Er der nogen som kender til et sådant program. Ideen er at slå fejlkorrektionen fra og læse CDRommen med overlejret "støj", nemlig snavs mv på CD'en.
Et CDRom drev er en scanner med en fantastisk opløselighed. Ved kreativ tænkning fik jeg den ide, at scanneren må kunne bruges til noget andet end blot læsning af CD'ere. Jeg er ikke ude på at kopiere CD'ere med indbygget fejl så kopiering vha normale cdbrændere umuliggøres.
K, så i bund og grund er det du leder efter, et stykke software som kan "aflæse" læsehovedet eller hvad? At eksponere læsehovedet synes jeg ikke er en god idé (hvis det er det du har tænkt dig), da koherent lys, hvad enten det er fokuseret eller diffust, kan være skadeligt for øjet - det er vel også derfor der er en "do not open while in operation due to risk of eye damage"-agtig mærkat på drevene.
Pirateri var egentlig slet ikke i mine tanker, da der er nemmere metoder at omgå sabotage (kopibeskyttelse) på, end med et mindre ingeniørprojekt ;)
Pirateri var egentlig slet ikke i mine tanker, da der er nemmere metoder at omgå sabotage (kopibeskyttelse) på, end med et mindre ingeniørprojekt ;)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.