mboost-dp1

bulletproof FTP server

Gå til bund
Gravatar #1 - buch
17. jun. 2005 19:30
Benytter BulletProof FTP server til at administrere min ftp server. Problemet er at jeg ikke kan få adgang til den hvis jeg benytter firefox som browser, kun med internet explore. Nogen som genkender problemet, eller har en løsning på det?

Bruger Windows xp Home Edition

ftp://10.0.0.6
Gravatar #2 - Scherlund
17. jun. 2005 21:12
Så vidt jeg husker så har Firefox ikke en FTP-klient indbygget og kan derfor kun hente fra et direkte FTP link.

Denne extension skulle dog tilføje funktionen: FireFTP. Det skal dog lige siges at jeg ikke selv bruger den, da jeg er udemærket tilfreds med flashFXP
Gravatar #3 - oleo
17. jun. 2005 21:14
En lækker FTP klient :
http://filezilla.sourceforge.net/
Gravatar #4 - buch
17. jun. 2005 22:06
#2 den havde jeg faktisk hentet, men anede ikke hvor den havde gemt sig med det virker nu helt fint.

jeg har haft lidt problemer med at folk ikke kan logge på i dag vil nogen ikke lige prøve at logge på min server ?

brugernavn: newz
password : gmail
Gravatar #5 - oleo
17. jun. 2005 22:23
10.1.1.6 er et privat ip nummer. Det vil aldrig være tilgængeligt udefra.
Du kan se dit public ip nummer her:
http://www.whatismyip.com/
Så skal du sørge for at din eventuelle firewall / router åbner og vidrestiller din ftp port(sikkert port 21) til din ftp server.
Gravatar #6 - buch
17. jun. 2005 22:27
#5 ved ikke lige om 10.0.0.6 og 10.1.1.6 giver det samme? men folk har før kunne hente fra mig på det nummer!
Gravatar #7 - oleo
17. jun. 2005 22:32
Så må de have været på samme lokale net, eller have haft en vpn forbindelse til dit net.
Der er ikke noget på internettet der hedder noget med 10.x.x.x det er reserveret til lokal net. Samme gælder med 192.168.x.x
Gravatar #8 - Pernicious
17. jun. 2005 22:36
#6 Mja, men så har det helt sikker været fra et lokalt netværk, og ikke fra Internettet. Som nævnt i #5, så er 10.x.x.x et privat klasse A netværk, det bliver slet ikke routet på Internettet. Hvis du har problemer på dit lokale netværk, så check lige at du ikke fornyligt har installeret en ny software-firewall eller lign. der kunne lukke for port 21 trafik.
Gravatar #9 - buch
17. jun. 2005 22:36
#7 ved ikke hvordan det lykkeds, men det har kørt fint i 14 dage nu, og der har været venner fra hele landet forbundet via adressen ftp://10.0.0.6
Gravatar #10 - oleo
17. jun. 2005 22:41
Hvis det har virket, så må det have været på grund af en meget meget mærkelig uhensigsmæssig fejl. Det burde ikke virke.
Den rigtige måde at gøre det på er som jeg har skrevet i #5.
Gravatar #11 - buch
17. jun. 2005 22:43
#10 jeg kan godt li fejlen, adressen er nemlig ret nem :)

det er ikke en rigtig ftp server der kører, men min anden bærbar.
Gravatar #12 - oleo
17. jun. 2005 22:49
Jammen så er din anden bærbare jo en ftp server.
Den kører en service, så er det vel en server. For min skyld må du gerne kalde den en "rigtig" ftp server. Den er måske bare ikke så effiktiv og stabil som andre ftp servere.
Gravatar #13 - buch
17. jun. 2005 22:51
#12 ja lad os kalde den det :)

eftersom folk ikke kan komme ind på den mere via adressen 10.0.0.6, vil jeg gerne have lidt hjælp til at sætte den rigtigt op
Gravatar #14 - oleo
17. jun. 2005 23:10
Hvis du har en router, så skal du loggin i routeren og sørge for at den stiller port 21 vidre til ip nummeret på din bærbare 10.0.0.6
Så skal du give dit public ip nummer til dine venner find det på :
http://www.whatismyip.com/
Hvis du har et dynamisk ip nummer skal du være opmærksom på at dit public ip nummer kan ændre sig når din internet forbindelse afbrydes og genoptages.

Ved at skrive "ipconfig /all" i en promt kan du se information om din lokale computers ipnummer samt din routers interne ip : default gateway.

Så skriv ipconfig i en promt og tag så ip nummeret fra default gateway og indsæt i en browser ala : http://default_gateway_ip og prøv at se hvad den(routeren) siger.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login