mboost-dp1
Broadcast over VPN?... win2k/win2k3?? RRAS? 3parts?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
nogen som ved hvordan man få det til at virke?..
at få broadcast ud over vpn'en!
hvor svært kan det være... :)
at få broadcast ud over vpn'en!
hvor svært kan det være... :)
#1 Hvilken VPN?
Den i WinXP virker det fint med!
Det er muligvis det program du broadcaster med der kun binder til den første IP du har?
Den i WinXP virker det fint med!
Det er muligvis det program du broadcaster med der kun binder til den første IP du har?
#2 ja den i xp virker den ene vej, hvis der er en som laver forbindelse til mig, og jeg hoster et spil virker det! jeg kan bare ikke se når han gør!
det havde været fint hvis winxp kunne håndtere flere end en forbindelse ind, men det kan den desværre ikke!
Det vi mest bruger det til er warcraft 3!
det havde været fint hvis winxp kunne håndtere flere end en forbindelse ind, men det kan den desværre ikke!
Det vi mest bruger det til er warcraft 3!
#3 Jeg kender ikke lige menuerne i Warcraft, men det skal enten være muligt, at bruge alle IP'er, eller vælge en fra spillets side for, at man kan være sikker på, at det virker ;)
De fleste bruger alle adresser, mens nogle enkelte kun ta'r en enkelt (fx C&C Generals)
Det kan evt. være et subnet-problem?
Hvilke IP ranges bruger i til VPN, og LAN?
De fleste bruger alle adresser, mens nogle enkelte kun ta'r en enkelt (fx C&C Generals)
Det kan evt. være et subnet-problem?
Hvilke IP ranges bruger i til VPN, og LAN?
#4 man kan ikke vælge noget i det skod spil :)
heller ikke ip på den som hoster... ØV!
for så havde der ikke været noget problem!
vpn og lan har forskellige subnets! men noget om har irriteret mig er at VPN'ens subnetmask er 255.255.255.254 eller der omkring! så det kunne jo godt være problemet, men man kan ikke ændre det...
heller ikke ip på den som hoster... ØV!
for så havde der ikke været noget problem!
vpn og lan har forskellige subnets! men noget om har irriteret mig er at VPN'ens subnetmask er 255.255.255.254 eller der omkring! så det kunne jo godt være problemet, men man kan ikke ændre det...
#5 Er de HELT forskellige?
Jeg har været ude for problemer hvis Host-LAN er den samme som Client-LAN!
Alle 3 bør være forskellige for at routing kan foregå problemfrit.
Ellers kan nogle af IP pakkerne blive sendt ud på LAN istedet for VPN, da modtageren jo er på begge netværk set fra computerens synspunkt!
Den konfiguration jeg er endt op med er:
LAN 172.16.0.1
Sub 255.255.255.0
VPN 192.168.10.1
Sub 255.255.255.0 (Eller rettere... BØR være, men det kan deværre ikke sættes!)
Det virker hvis client bruger 10.0.0.* eller 192.168.0.*, som er dem der normalt bliver brugt af Tiscali, Cybercity og TDC :D
Jeg har været ude for problemer hvis Host-LAN er den samme som Client-LAN!
Alle 3 bør være forskellige for at routing kan foregå problemfrit.
Ellers kan nogle af IP pakkerne blive sendt ud på LAN istedet for VPN, da modtageren jo er på begge netværk set fra computerens synspunkt!
Den konfiguration jeg er endt op med er:
LAN 172.16.0.1
Sub 255.255.255.0
VPN 192.168.10.1
Sub 255.255.255.0 (Eller rettere... BØR være, men det kan deværre ikke sættes!)
Det virker hvis client bruger 10.0.0.* eller 192.168.0.*, som er dem der normalt bliver brugt af Tiscali, Cybercity og TDC :D
BTW: Har du prøvet, at toggle Gateway-flaget under TCP/IP konfigurationen på klientens VPN?
(Jeg rådgiver normalt mine brugere til at slå det skidt fra, så de kan bibeholde connection til ICQ med mere ;))
(Jeg rådgiver normalt mine brugere til at slå det skidt fra, så de kan bibeholde connection til ICQ med mere ;))
hmm... #6 det burde være nok med bare at have f.eks. 192.168.10.0 og 192.168.20.0 med subnet 255.255.255.0,
men hvis du har erfaring med at man skal helt der op, jamen så prøver jeg da bare det :)
#7 jep det har jeg prøvet... men så går alt jo ned hos clienten :) og det hjælper jo ikke på broadcast da de ikke bliver routed... ØV!
ved du om en hardware løsning er 110% som en "hub" ??
altså at den IKKE laver lort i den! :)
men hvis du har erfaring med at man skal helt der op, jamen så prøver jeg da bare det :)
#7 jep det har jeg prøvet... men så går alt jo ned hos clienten :) og det hjælper jo ikke på broadcast da de ikke bliver routed... ØV!
ved du om en hardware løsning er 110% som en "hub" ??
altså at den IKKE laver lort i den! :)
#8 Det vigtige er, at alle 3 net kommer på forskelligt subnet!
Det gælder OGSÅ din klients LAN!
Jeg valgte 172.16.0.1 til LAN for at gøre nemmere at overskue firewall opsætningen ;), og undgå problemer med klienter fra andre internetudbydere
VPN IP-range er også lagt væk fra standard områderne af samme årsag...
Du har ikke svaret på hvad I bruger af IP-ranges?
(dine LAN + VPN + klientens LAN)
Det gælder OGSÅ din klients LAN!
Jeg valgte 172.16.0.1 til LAN for at gøre nemmere at overskue firewall opsætningen ;), og undgå problemer med klienter fra andre internetudbydere
VPN IP-range er også lagt væk fra standard områderne af samme årsag...
Du har ikke svaret på hvad I bruger af IP-ranges?
(dine LAN + VPN + klientens LAN)
#8 Ang broadcast: Det behøver ikke at blive routet, HVIS det kommer på det rette subnet ;)
#9 sry, opsætningen er som følge:
klient normal net 10.0.0.0/24 nattet til extern ip, vpn klient 10.0.1.0
vpn server har extern ip, intern ip 10.0.1.1 lokalt net
jeg sidder som klient og laver en vpn forbindelse til serveren, da jeg sidder på samme subnet som serverens lokal net burde jeg kunne få broadcast igennem til lokalnettet og lokalnettet til mig!
#10 hvis du kigger på VPN klientens subnet ligger den jo i 255.255.255.254 eller noget, og det er jo ikke samme subnet som server lokalnettet er... og man kan ikke ændre den skide vpn subnet!! ARHG :)
klient normal net 10.0.0.0/24 nattet til extern ip, vpn klient 10.0.1.0
vpn server har extern ip, intern ip 10.0.1.1 lokalt net
jeg sidder som klient og laver en vpn forbindelse til serveren, da jeg sidder på samme subnet som serverens lokal net burde jeg kunne få broadcast igennem til lokalnettet og lokalnettet til mig!
#10 hvis du kigger på VPN klientens subnet ligger den jo i 255.255.255.254 eller noget, og det er jo ikke samme subnet som server lokalnettet er... og man kan ikke ændre den skide vpn subnet!! ARHG :)
dvs:
Klient LAN: 10.0.0.0/24
Server LAN: 10.0.1.0/24
VPN: 10.0.1.0/31 (Det med subnettet er ifølge min erfaring med Windows VPN ikke vigtigt, men som bekendt heller ikke muligt, at ændre!)
Jeg må erkende, at jeg ikke har prøvet, at ha' VPN på samme IP range som det LAN der går til Internettet!
Jeg har VPN på samme IP-range som mit sekundære netkort (Det virker fint)
Det eneste jeg kan komme på som kunne gi' problemer i den forbindelse er, at det LAN har en gateway :-O
Du er HELT sikker på, at det er en 10.0.0.1/24 og ikke en 10.0.0.1/8? (Det bruger Arrownet bl.a.)
dvs:
Server LAN: 10.0.1.0/24
VPN: 10.0.1.0/31 (Det med subnettet er ifølge min erfaring med Windows VPN ikke vigtigt, men som bekendt heller ikke muligt, at ændre!)
Jeg må erkende, at jeg ikke har prøvet, at ha' VPN på samme IP range som det LAN der går til Internettet!
Jeg har VPN på samme IP-range som mit sekundære netkort (Det virker fint)
Det eneste jeg kan komme på som kunne gi' problemer i den forbindelse er, at det LAN har en gateway :-O
Du er HELT sikker på, at det er en 10.0.0.1/24 og ikke en 10.0.0.1/8? (Det bruger Arrownet bl.a.)
Server internet: extern ip
Server LAN (privat): 10.0.1.0/24
VPN: 10.0.1.0/31
så det er ikke noget der :) og det er 24 :)
Server internet: extern ip
Server LAN (privat): 10.0.1.0/24
VPN: 10.0.1.0/31
så det er ikke noget der :) og det er 24 :)
#13 Så kan jeg kun råde dig til at prøve, at flytte VPN væk fra din LAN IP-range (fx 10.0.2.0)
argh, havde lige rettet den.... var bare for længe om at trykke send :D
men hvis jeg flytter det væk fra lan'et så kan jeg jo ikke lave broadcast til server lan !! jeg skal måske få dem på server lan til også at lave forbindelse også??
men hvis jeg flytter det væk fra lan'et så kan jeg jo ikke lave broadcast til server lan !! jeg skal måske få dem på server lan til også at lave forbindelse også??
#15 Det burde da heller ikke være noget problem?
(Andet end, at de skal bruge din interne IP ;))
(Andet end, at de skal bruge din interne IP ;))
#16 I mange spil kan man IKKE skrive ip når man skal joine et spil! det er det som er problemet med vpn'en!
det holder bare ikke at en vpn forbindelse spærrer for noget!! SKOD! det skal sgu bare være et hul :)
det holder bare ikke at en vpn forbindelse spærrer for noget!! SKOD! det skal sgu bare være et hul :)
#16 Jeg mente nu interne IP til at connecte til din VPN ;)
Jeg har selv hostet spil på LAN og VPN hvor det ikke var muligt, at vælge IP!
Det eneste jeg er stødt på som ikke klarer det selv er: C&C Generals! (Og den kan IKKE huske hvad IP man valgte sidst!)
Jeg har ikke rodet med SSH tunnel (endnu)
Jeg har selv hostet spil på LAN og VPN hvor det ikke var muligt, at vælge IP!
Det eneste jeg er stødt på som ikke klarer det selv er: C&C Generals! (Og den kan IKKE huske hvad IP man valgte sidst!)
Jeg har ikke rodet med SSH tunnel (endnu)
det sjove er at hvis jeg får en til at lave vpn til min xp, og jeg hoster game, så virker det! de kan se spillet og alt er fint! MEN hvis de laver kan jeg ikke se det...
som om broadcast fra vpn server er ok, men fra client er det ikke ok!
som om broadcast fra vpn server er ok, men fra client er det ikke ok!
Jeg ville sgu nok ikke lige kalde det sjovt :-O
Det kunne også være et firewall problem? (I så fald nok hos klient)
Prøv evt. at checke hvilke porte der bliver åbnet af spillet
(netstat -o -n og tasklist kan fx bruges til formålet)
Det kunne også være et firewall problem? (I så fald nok hos klient)
Prøv evt. at checke hvilke porte der bliver åbnet af spillet
(netstat -o -n og tasklist kan fx bruges til formålet)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.