mboost-dp1

Brev fra TDC om at et firma har opsnappet warez i sammenhæng med min ip

Gå til bund
Gravatar #1 - lassel
2. jul. 2003 15:41
Jeg har netop modtaget en email fra TDC, hvor de skriver at firma (Universal Motion Pictures) har kontaktet dem ang. ulovlig omgang med et produkt af deres på en af TDC's ip-adresser.

TDC kontaktede så min email, hvor de postede UMP's email, og at de havde skrevet tilbage til UMP, hvor de opfordrede UMP til at melde sagen til det lokale politi, da TDC ikke kunne afgøre om pågældende software var copyright protected.

Filen UMP havde sat i forbindelse med min IP, var en del af The Hulk, og de påstår at det er hentet via edonkey-netværket.

Har andre været udsat for en sådan sag, og kan UMP få noget ud af at melde det til politiet?

Af hvad jeg kan se, er det kun denne ene fil de skriver om. Men måske det kan give anledning til at de kontakter f.eks. APG? :o)

Ville gerne høre om andre har været udsat for samme "advarsel" fra TDC, da jeg måske kunne forberede mig lidt så :o)

Uha, det gisper sådan lidt i én når modtager en sådan email.
Gravatar #2 - Acro
2. jul. 2003 15:49
#1 @bettetorpen:
Om der sker noget kan du selv besvare med et enkelt spørgsmål, har du brudt loven? Hvis du ikke har så ignorer deres henvendelse.
Gravatar #3 - Wolly
2. jul. 2003 16:44
Ud fra #1 fremgår det vist at han har brudt loven :-) Man kan kun sige NEDEREN!!!!

Jeg tror nu ikke at UMP gør noget ved det, da det krever en retssag i DK, og det bliver sq dyrt :-)

Det ville være fedt, hvis du ville holde os opdateret med sagens forløb, som en slags information til os andre :-)
Gravatar #4 - sKIDROw
2. jul. 2003 17:14

Hvis de har beviserne så er de ligeglade med omkostningerne, dem vil han jo hæfte for hvis han taber.. ;)
Gravatar #5 - DUdsen
2. jul. 2003 18:56
#1 slet krypter whatwver du har du ikke må have, hvis du ikke har haft noget ulovligt sov du bare tryg om natten.
Ja den kan gå til politiet men politiet gør ikke noget medminde der er tale om omfattende kopiering helst, med vinding for øje.

Med APG kan man aldrig vide men jeg ville nok sørge for at værre "ren" inden fogeden kommer på besøg.
Gravatar #6 - H.E.R.O.
2. jul. 2003 20:33
kender 2 der har fået samme e-mail
Gravatar #7 - Wolly
3. jul. 2003 02:30
#4 Det jeg mente var at Politiet ikke vil gøre noget ved det, da det kun er en film, så de skal selv føre en ratssag i DK. Udgifterne til retssagen er nok ikke så store, men det er udgifterne til advokater!
Gravatar #8 - lassel
3. jul. 2003 07:57
#3 - Wolly
Hehe. Jeg vil da ikke sidde her og direkte sige at jeg har brudt loven :o)
Men ja, jeg tror personligt heller ikke at et "stort" firma som UMP vil føre sagen videre når de "kun" har indirekte grundlag for ½ film.

#4 - sKIDROw
"Hvis de har beviserne så er de ligeglade med omkostningerne, dem vil han jo hæfte for hvis han taber.. ;)"
Gravatar #9 - lassel
3. jul. 2003 08:01
Hmmmm, for dælen da. Er der nu sat limit på hvor mange tegn man må skrive :o(

Nå, men: #4
Gravatar #10 - lassel
3. jul. 2003 08:04
Okay, ked af spam på mit eget forum-indslag, men den vil bare ikke poste min indslag odentligt :o(

Skidrow, AV, ang. omkostninger.

Ang, min egen sag, tror jeg bare jeg afventer hvad der nu end sker.
Gravatar #11 - lassel
3. jul. 2003 08:05
Hint til emule/edonkey-brugere, stop jeres portforward til klient-ip, da rygtet om hvor let det er at sætte id i forbindelse med ip er sandt. Og dynamisk eller fast er lige meget i et sådan tilfælde, da udbydere har logs af hvem der har hvilke ip's på givne tidspunkter.
Gravatar #12 - seahawk
3. jul. 2003 08:13
#11:

Hint til emule/edonkey-brugere: Betal for jeres underholdning og lad være med at dele ud af det over nettet!
Gravatar #13 - DetVarSoerens
4. jul. 2003 11:23
Hvis du har noget 802.11x af en eller anden art, kan det jo være at det er din nabo, og slet ikke dig der har begået ulovligheder!!!

Don't do the crime, if you can't do the time!

/Søren
Gravatar #14 - Wolly
4. jul. 2003 12:06
Hvis det en dag skulle komme så vidt at jeg skulle blive slagtet på en af de 2 film jeg henter om året, har jeg planlagt at fortælle dommeren at det må være en eller anden klaphat, der har brugt min annonyme proxyserver til download. Aner ikke om den holder, men det krever at APG melder mig til politiet, for at få de nødvendige oplysninger fra Cybercity :-)
Gravatar #15 - Uller
7. jul. 2003 12:33
Tja, jeg har fået samme email ang. "2 Fast 2 Furious".
Jeg ved endnu ikke hvad de gør, men håber der ikke sker det helt vilde :(
Gravatar #16 - Fjolle
7. jul. 2003 17:44
#13 men det ville så bryde tdc's regler, og formenligt få dit internet lukket ned ;)
Gravatar #17 - DetVarSoerens
8. jul. 2003 14:37
Ok det havde jeg ikke lige tænkt på!
Men så er spørgsmålet jo bare hvad der er værst?
Internet kan man jo få andre steder fra...

/Søren
Gravatar #18 - Silassassi
9. jul. 2003 01:29
#1: Jeg går ikke ud fra at de rent faktisk har beviser på hvad INDHOLDET af filen er/var, for det er jo ikke ulovligt at "opkalde" filer efter ulovlige filer, veeeeeel? hehe...

bare tag det roligt, det skal nok gå.
Gravatar #19 - Raenil
9. jul. 2003 06:55
Husker du Julekort sagen? Den der med filnavnene har været vendt...
Gravatar #20 - Yasw
9. jul. 2003 07:51
Hvis man kan sandsynliggøre at man har hentet en linux iso med filnavnet The.Hulk.Divx.avi, så kan man nok klare frisag.
Gravatar #21 - seahawk
9. jul. 2003 09:37
#18:

Et md5 hash er et ganske godt bevis...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login