mboost-dp1
Bøvl med mine drev :(
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Jeg har lige formateret, og jeg vil gerne have mine drev sorteret om sådan som de lå før, men nu siger den pludsligt at mit E: drev er system drev, men alt er installeret på mit C: drev som også er boot.
altså det er under administrative tools og computer management og så disk management.. der står at E: drevet er system af en eller anden grund :o?
nogen der ved hvorfor og hvad jeg kan gøre?
altså det er under administrative tools og computer management og så disk management.. der står at E: drevet er system af en eller anden grund :o?
nogen der ved hvorfor og hvad jeg kan gøre?
Jeg går ud fra du kører windows?
Jeg tvivler på du kan ændre drevbogstav for system og boot drev, da det meste af de ting der sker i windows, er afhængige af en angivelse som ligger dybt nede i registry
Mit råd til dig, er - hvis det er vigtigt at få C som system drev - at geninstallere windows igen, men gør flg:
Pil alle andre HDs fra fysisk (det er ik nok at disable i BIOS)
Inde i Windows installatinen: Vælg den første partition på disken,slet den, og opret en ny. Her kan du sikre dig at den nu kommer til at hedde C:
hvis ikke må du bøvle lidt mere med det, evt, genstarte PCen efter du ahr oprettet den nye partition, og se om den NU hedder C:
Jeg tvivler på du kan ændre drevbogstav for system og boot drev, da det meste af de ting der sker i windows, er afhængige af en angivelse som ligger dybt nede i registry
Mit råd til dig, er - hvis det er vigtigt at få C som system drev - at geninstallere windows igen, men gør flg:
Pil alle andre HDs fra fysisk (det er ik nok at disable i BIOS)
Inde i Windows installatinen: Vælg den første partition på disken,slet den, og opret en ny. Her kan du sikre dig at den nu kommer til at hedde C:
hvis ikke må du bøvle lidt mere med det, evt, genstarte PCen efter du ahr oprettet den nye partition, og se om den NU hedder C:
husk lige "usb pen" og eksterne hd's også kobles fra før du ominstallere, de kan også være en faktor i valg af c drev.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.