mboost-dp1
Bøger til software uddannelse
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Hej. Jeg starter snart på Aalborg universitets software uddannelse (http://studieguide.aau.dk/Uddannelser/Uddannelse?id=6640), og kunne godt tænke mig at vide hvilke bøger der bruges i forbindelse med denne uddannelse. Er der nogen der er i gang med at tage uddannelsen som kan hjælpe?
Skriv til studievejlederen på din kommende uddannelse og spørg.
Du har overvejet eventuelle konsekvenser af at købe bøgerne før tid?
Du har overvejet eventuelle konsekvenser af at købe bøgerne før tid?
Jeg kan se i skal bruge 5. udgave af "Discrete Mathematics and its Applications" på basisåret - den har jeg liggende hvis du er interesseret. Så vidt jeg husker er det en rimelig dyr bog fra ny (mener det er omkring 600 kr, men tjek lige bogpriser.dk). Du kan få min til det halve - den er lidt slidt i kanterne efter flittig brug, men er ellers i fin stand :-)
Men som ZOPTIKEREN vil jeg også fraråde dig at købe bøger før du starter. Hvis der skulle ske at udkomme en 6. udgave og underviseren vælger at bruge den, så er det træls at sidde med 5. udgaven selv. Så vent hellere til du er startet - hvis du stadig er interesseret til den tid, kan du bare lige smide en besked til mig.
Men som ZOPTIKEREN vil jeg også fraråde dig at købe bøger før du starter. Hvis der skulle ske at udkomme en 6. udgave og underviseren vælger at bruge den, så er det træls at sidde med 5. udgaven selv. Så vent hellere til du er startet - hvis du stadig er interesseret til den tid, kan du bare lige smide en besked til mig.
Jeg er på basis nu (afslutter nu her), og kan ikke se grunden til at købe bøgerne før tid. I får det oplyst ved studiestart, og det er intet problem.
"Discrete Mathematics and its Applications" har jeg også, mener kun jeg gav 400 kr for den fra ny. Anyway er det den bog jeg brugt ultimativt mindst. Diskret matematik er åbenbart ikke det der fænger hos mig. ;)
Hvad skal du bruge en liste til? For kan da godt hive samtlige bøger jeg har brugt frem...
"Discrete Mathematics and its Applications" har jeg også, mener kun jeg gav 400 kr for den fra ny. Anyway er det den bog jeg brugt ultimativt mindst. Diskret matematik er åbenbart ikke det der fænger hos mig. ;)
Hvad skal du bruge en liste til? For kan da godt hive samtlige bøger jeg har brugt frem...
Det kan godt gå hen og blive den bog du kommer til at bruge ultimativt mest. Diskret matematik er jo nærmest fundamentet for adskillige grene af datalogien :)
Anyway er det den bog jeg brugt ultimativt mindst. Diskret matematik er åbenbart ikke det der fænger hos mig. ;)
Det kan godt gå hen og blive den bog du kommer til at bruge ultimativt mest. Diskret matematik er jo nærmest fundamentet for adskillige grene af datalogien :)
#6, yeah det er jeg klar over. Vores lærer i det var blot så kedelig at man døde under forelæsningerne. Og da det ikke var et eksamens kursus.... ;)
#3 Der er også de to værrere scenarier. Man køber en bog og opdager den er spild af penge eller man bliver dummere af at læse i den.
Derudover kan man, hvis man køber bøger for tidligt, komme ud for det problem, at lærerbogen skiftes ud til fordel for en anden, hvis nogle højere i uddannelsesinstitutionen mener den nuværende er for dårlig. Det har nogle medicinere på AU vistnok måtte sande her for nyligt...
#7 Uhh jeg kender godt den type som suger ens mana. Alt for godt.
#9 Så er der jo også eksamen i faget. :)
Derudover kan man, hvis man køber bøger for tidligt, komme ud for det problem, at lærerbogen skiftes ud til fordel for en anden, hvis nogle højere i uddannelsesinstitutionen mener den nuværende er for dårlig. Det har nogle medicinere på AU vistnok måtte sande her for nyligt...
#7 Uhh jeg kender godt den type som suger ens mana. Alt for godt.
#9 Så er der jo også eksamen i faget. :)
Tak for de mange svar.
Ideen med at høre hvilke bøger der bruges på uddannelsen, var ikke at købe bøgerne før tid (det er jo lidt dumt). Jeg havde derimod planer om at låne bøgerne på biblioteket (hvis de ellers har dem), og derved få en bedre indblik i hvad uddannelsen går ud på. Jeg har bestilt "Discrete Mathematics and its Applications" på bibliotek.dk, og kan måske også få et lille forspring ved at kikke i den :).
Ideen med at høre hvilke bøger der bruges på uddannelsen, var ikke at købe bøgerne før tid (det er jo lidt dumt). Jeg havde derimod planer om at låne bøgerne på biblioteket (hvis de ellers har dem), og derved få en bedre indblik i hvad uddannelsen går ud på. Jeg har bestilt "Discrete Mathematics and its Applications" på bibliotek.dk, og kan måske også få et lille forspring ved at kikke i den :).
#steffanp,
Pt. har jeg lige afslutte 8. semester på software her på AAU.
Så kan lige lave en liste over mine bøger, dog ved jeg at de har droppet Java som basis for objectorienteret programmering til fordel for C#.
Bogliste, in no special order:
Computer Networking, A Top-down Approach featuring the Internet - 3rd edition - Kurose Ross.
Introduction to Algoritms - 2nd edition - Cormen, Leisereson, Riverst, Stein.
Guide to Scientific Computing - 2nd edition - Peter R. Turner.
Discrete Mathematics and Its Applicatinos - 5th edition -Kenneth H. Rosen.
Programming Language Processors in Java - 1st edition - David A. Watt, Deryck F. Brown.
A Rulebook for Arguments - 3rd Edition - Anthony Weston.
Computers in Context, The Philosophy and Practice of Systems Design - 1st edition - Bo Dahlbom, Lars Mathiassen.
Agile & Iterative Development, A Manage's Guide - 1st edition - Craig Larman.
Interaction Design, beyond human-computer interaction - 1st edition - Preece, Rogers, Sharp.
Enterprise Resource Planning - 1st edition - Mary Summer.
An introduction to XML and Web technologies - 1st edition - Anders Møller, Michael Schwartzbach.
Calculus - 6th edition - Edwards & Penney.
Matematisk Analyse I - 4th edtion - H. Elbrønd Jensen.
Concepts of Programming Languages - 6th edition - Robert W. Sebesta.
Structured Computer Organization - 4th edtion - Andrew S. Tanenbaum.
The Practice of System and Network Administration - 1st edition - Thomas A. Limoncelli, Christine Hogan.
Linux Kernel Development - 2nd edition - Robert Love.
Database System Concepts - 4th edition - Silberschatz, Korth, Sudarshan.
Introduction to Parallel Computing - 2nd edition - Grama, Gupta, Karypis, Kumar.
Thinking In Java - 3rd edition - Bruce Eckel.
Introduction to the Theory of Computation - 2nd edition - Michael Sipser.
Objekt Orienteret Analyse & Design - 3rd edition - Mathiassen, Munk-Madsen, Nielsen, Stage.
C by Dissection - 4th edition - Al Kelley, Ira Pohl.
Linear Algebra and its Applications - 3rd edition - David C. Lay.
Machine Learning - 1st Edition - Tom M. Mitchell.
Introduction to Operating Systems, Behind the desktop - 1st Edition - John English.
Det var det som stod på min reol - dog er der også en masse artikler, kompendier og pdf-filer man får "smidt i nakken" som ekstra materiale, til hvor forlæserene ikke mener bøgerne er dækkende nok.
Pt. har jeg lige afslutte 8. semester på software her på AAU.
Så kan lige lave en liste over mine bøger, dog ved jeg at de har droppet Java som basis for objectorienteret programmering til fordel for C#.
Bogliste, in no special order:
Computer Networking, A Top-down Approach featuring the Internet - 3rd edition - Kurose Ross.
Introduction to Algoritms - 2nd edition - Cormen, Leisereson, Riverst, Stein.
Guide to Scientific Computing - 2nd edition - Peter R. Turner.
Discrete Mathematics and Its Applicatinos - 5th edition -Kenneth H. Rosen.
Programming Language Processors in Java - 1st edition - David A. Watt, Deryck F. Brown.
A Rulebook for Arguments - 3rd Edition - Anthony Weston.
Computers in Context, The Philosophy and Practice of Systems Design - 1st edition - Bo Dahlbom, Lars Mathiassen.
Agile & Iterative Development, A Manage's Guide - 1st edition - Craig Larman.
Interaction Design, beyond human-computer interaction - 1st edition - Preece, Rogers, Sharp.
Enterprise Resource Planning - 1st edition - Mary Summer.
An introduction to XML and Web technologies - 1st edition - Anders Møller, Michael Schwartzbach.
Calculus - 6th edition - Edwards & Penney.
Matematisk Analyse I - 4th edtion - H. Elbrønd Jensen.
Concepts of Programming Languages - 6th edition - Robert W. Sebesta.
Structured Computer Organization - 4th edtion - Andrew S. Tanenbaum.
The Practice of System and Network Administration - 1st edition - Thomas A. Limoncelli, Christine Hogan.
Linux Kernel Development - 2nd edition - Robert Love.
Database System Concepts - 4th edition - Silberschatz, Korth, Sudarshan.
Introduction to Parallel Computing - 2nd edition - Grama, Gupta, Karypis, Kumar.
Thinking In Java - 3rd edition - Bruce Eckel.
Introduction to the Theory of Computation - 2nd edition - Michael Sipser.
Objekt Orienteret Analyse & Design - 3rd edition - Mathiassen, Munk-Madsen, Nielsen, Stage.
C by Dissection - 4th edition - Al Kelley, Ira Pohl.
Linear Algebra and its Applications - 3rd edition - David C. Lay.
Machine Learning - 1st Edition - Tom M. Mitchell.
Introduction to Operating Systems, Behind the desktop - 1st Edition - John English.
Det var det som stod på min reol - dog er der også en masse artikler, kompendier og pdf-filer man får "smidt i nakken" som ekstra materiale, til hvor forlæserene ikke mener bøgerne er dækkende nok.
1000 tak for listen. Droppet Java til fordel for C#? Det lyder da fornuftigt. Nogen der ved om de har gjort det samme i Esbjerg (aaue)?
Som Benjamin Krogh nævner så har kurset i diskret matematik ikke rigtigt interesseret ham. Der er vist mange på basis lige nu som det ikke har interesseret. Og hvorfor ved jeg det? Jeg var hjælpelærer :-) og det var jævnt kedeligt (altså at gå rundt og have intet at lave da folk ingen spørgsmål stillede). Sjovt nok kunne man både se og høre studerende der brugte deres tid til opgaveregning på WoW; det skal nok give gode udslag senere.
Nå men on-topic så tror jeg at de eneste bøger de skal bruges på det først semester er den store matematikbog med titlen Calculus (+ noget mere?) fra Edwards&Penney og så en anden matematikbog af Helge Elbrønd Nielsen. Jeg mindes ikke at vi brugte flere bøger.
Nå men on-topic så tror jeg at de eneste bøger de skal bruges på det først semester er den store matematikbog med titlen Calculus (+ noget mere?) fra Edwards&Penney og så en anden matematikbog af Helge Elbrønd Nielsen. Jeg mindes ikke at vi brugte flere bøger.
#16 Well, som en lille opfølgning på det: Vi blev kneppet i dag i vores projekt eksamination fordi vi (sjovt nok) havde fået for lidt ud af netop diskret matematik.
Rart med lidt "hævn"? ;)
Rart med lidt "hævn"? ;)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.