mboost-dp1

Blokéring på msn.

Gå til bund
Gravatar #1 - holmen
19. apr. 2006 08:52
Jeg ved at hvis jeg sletter en kontaktperson fra MSN, har den pågældende person mulighed for at finde ud af det, ved at sammenholde sin egen liste over kontaktpersoner med listen over personer som har den pågældende person som kontaktperson.
Men har folk mulighed for at se at jeg har blokeret dem?
Hvis jeg unlader at slette dem, men blot blokerer dem.
Gravatar #2 - Derfor
19. apr. 2006 08:55
Nej det har de ikke, de vil bare ikke se når du er online.
Gravatar #3 - holmen
19. apr. 2006 09:02
Godt, var godt klar over at jeg blev vist som offline, men var i tvivl om der var et program ellet et eller andet der kunne vise når jeg havde blokeret folk.
Gravatar #4 - Cloud02
19. apr. 2006 09:06
De kan tjekke det med en block checker :)
Gravatar #5 - holmen
19. apr. 2006 09:14
Nederen... Takker.
På den anden side, de folk jeg har blokeret, aner næppe at et sådan stykke software eksisterer, men ville bare lige vide det. Vidste det nemlig heller ikke selv.
Gravatar #6 - Derfor
19. apr. 2006 09:18
#4 ahh nedern, troede da ikke der var lavet sådan noget :P
Vil da se hvem der har blocket mig ? :D
kan du give et url ?
Gravatar #7 - buch
19. apr. 2006 09:42
#6 google er din ven ;)

Men disse sider der lover at de kan tjekke det virker altså bare ikke, har siddet og tjekket dem sammen med en ven- og den udvælger bare nogen tilfældige den siger har bllokeret en, plus at de så har ens email adr. i deres database bagefter, hvilket ikke er betrygende!
Gravatar #8 - Derfor
19. apr. 2006 09:44
hmm, nedern. men tænkte også at det forgå mere i stil af et lille program eller lignende..
Gravatar #9 - Acro
19. apr. 2006 12:56
#5 holmen:
Hvorfor må andre ikke vide, at du har blokeret dem? Stå da ved, hvad du gør.. Der må altså være noget seriøst galt, hvis man ikke tør lade folk vide, om de er slettet på ens messenger.
Gravatar #10 - holmen
19. apr. 2006 13:20
#9 Det har ikke noget at gøre med hvad man tør fortælle folk. Det er bare ikke noget jeg normalt fortæller folk; "Hey, ved du hvad du? Jeg blokerer dig sgu, du må ha' det". Så ville den pågældende nok spørge hvorfor jeg smider en blokering på ham/hende, og så kan jeg begynde at snakke med en person, som jeg i første omgang ville blokere for at undgå at snakke med, eller også bliver personen sur, og så er jeg helt fri for den person. Det er ikke formålet med blokeringen.
Det har noget at gøre med at jeg snakker med nogle folk irl en gang imellem, men jeg gider ikke være chat-buddy med dem.

Jeg er bare interesseret i at vide om der er mulighed for at folk ved at jeg har blokeret dem, og den anden vej rundt.
Jeg blev lidt overrasket, da jeg fandt ud af at jeg kunne tjekke om folk havde slettet mig fra deres liste.
Ville bare vide om det også var således med blokeringer.
Gravatar #11 - Acro
19. apr. 2006 13:27
#10 holmen:
Du tror ikke, at folk opdager det, hvis du aldrig er online?

Undskyld mig, men jeg kan virkelig ikke klare, når folk ikke tør sige tingene, som de er. Det er da utroligt, at det skal være så overfladisk, at du gerne vil snakke med dem, men ikke fortælle dem, at du ikke ønsker at chatte med dem.
Gravatar #12 - Cloud02
19. apr. 2006 13:28
http://www.msnblockchecker.net
works like a charm :)

edit: altså når siden er oppe altså.
edit2: og når deres checkers virker :/, oh well.
Gravatar #13 - m_abs
19. apr. 2006 13:36
Prøv at læse et par af kommentarerne ude i siden.
Gravatar #14 - Cloud02
19. apr. 2006 13:37
Den virkede altså sidst jeg testede den :/
Og det er omkring en 4-5 mdr siden.
Gravatar #15 - holmen
19. apr. 2006 13:48

"Du tror ikke, at folk opdager det, hvis du aldrig er online?

Undskyld mig, men jeg kan virkelig ikke klare, når folk ikke tør sige tingene, som de er. Det er da utroligt, at det skal være så overfladisk, at du gerne vil snakke med dem, men ikke fortælle dem, at du ikke ønsker at chatte med dem."

Jeg kan ikke klare nogle folk er så fatte svage! Du kan vel forstå hvad jeg skriver ikke?

1. Har jeg ikke skrevet at det ikke har noget at gøre med ikke at turde sige det?

2. Det er folk som jeg ikke har noget imod, som jeg godt gider snakke med, men jeg gider ikke sidde i timevis og snakke om ligegyldige ting, bare fordi man kan.
Jeg gider som sagt godt snakke med vedkommende, også chatte for den sags skyld, men bare ikke flere timer ad gangen.
det er ikke min skyld at de ikke kan forstå en hentydning, men bare fordi de ikke kan det, er der ingen grund til at gøre sig uvenner med vedkommende. Så er det lettere med en blokering, frem for at risikere at blive uvenner med folk.

Det kan du selvfølgelig ikke vide, derfor er det stupidt af dig at kalde mig overfladisk, du kender hverken mig eller min situation. Ligesom hvis jeg sagde at du var et fjols, uden at kende dig, det ville det heller ikke være særligt godt begrundet vel?

Til sidst, hvis de skulle spørge, om hvorfor jeg er offline, vil jeg sige at jeg ikke har tid til at chatte hele tiden.
Det tror jeg er til at forstå, hvis ikke, så må du endelig fortælle hvad du ikke forstår, så skal jeg se om jeg kan skære det yderligere ud i pap for dig.
Gravatar #16 - holmen
19. apr. 2006 13:53
Acro skal det forstås således at du helst så, at der slet ikke var mulighed for at blokere folk? At man kun havde mulighed for at slette dem, og når personer så blev slettet fik de en msn-besked fra den person der slettede ham eller hende hvori der stod: Ved du hvad du? jeg gider ikke snakke med dig, jeg har slettet dig, lad mig være.
Gravatar #17 - hundeboll
19. apr. 2006 19:20
Jeg må give Acro ret. Jeg forstår godt du ikke har tid eller lyst til at chatte i en eller flere timer med folk. Det gider jeg sq heller ikke. Men forstår de det ikke, hvis du skriver eller siger til dem: "Hey buddy. Jeg er ved at lave noget på min computer og det tager derfor for meget tid at skrive en masse på messenger. Vi snakkes ved når vi ses." Det er jeg rimelig sikker på, at de fleste af mine MSN-kontakt personer vil forstå.

Btw: Hvem fanden har helt snask i min chef's computer? Det her keyboard fungerer af helvede til!
Gravatar #18 - buch
19. apr. 2006 19:38
#17 jeg har slet ikke lyst til at vide hvilken form for snask der gemmer sig i hans tastatur
Gravatar #19 - Acro
19. apr. 2006 20:08
#15 holmen:
Hvis jeg har nogle personer, som jeg snakker godt med, så er jeg sikker på, at det vil forstå, hvis jeg ikke vil chatte med dem. Det ville da ikke være gode venner, der ikke engang ville forstå det.

Jeg mener bare, at folk godt kan tåle sandheden. Hvis du er bange for, at de ikke snakker med dig, fordi du har fjernet dem fra messenger, så er de da ikke værd at samle på. Uagtet hvem de er, så må de da acceptere dine valg. Hvis de er venner, så vil de da forstå det, og så skal der da mere til, at I bliver uvenner.

Det er meget svært for mig at forstå folk, der har et lemfældigt forhold til sandheden. Jeg skælner ikke imellem, om det er små eller store ting, men man skal bare være ærlig. Det er altid en fordel. Personligt ville jeg da kun blive mere sur på en, der havde slettet mig og ikke turde sige det, end en, der turde tage konfrontationen.

Du kan sagtens sige, at du tør, men du gør det ikke, og hvad er det så værd at turde?
Gravatar #20 - mat
19. apr. 2006 20:58

Du kunne også udlægge det som, at "holmen" ikke ønsker at såre de pågældende personer, men stadig ikke er interesseret i at de kan kontakte ham på messenger?
Gravatar #21 - holmen
20. apr. 2006 06:54
Hvad fanden sker der her inde hva'? Jeg stilte et simpelt spørgsmål, for at kende nogle muligheder vedrørende en stykke software. Nu er det forvandlet til en blanding af Dr. Phil og Ricki Lake, det er sgu trist.

Jeg kan ikke se at det rager andre hvorfor jeg blokerer de folk jeg gør.
Nu fortalte jeg det alligevel, så Acro ikke behøvede at have ondt i røven over det. Selv om han ikke burde det, efter min forklaring, har han det stadig, gad vide om der er en anden grund til at han har ondt?

Acro kan du ikke lige svare på mit spørgsmål i indlæg #16?

"Du kan sagtens sige, at du tør, men du gør det ikke, og hvad er det så værd at turde?"

Skal man gøre alt hvad man tør eller hvad? Der er ingen grund til at blive uvenner med folk, bare fordi de ikke kan forstå en fin hentydning.

Det virker som om #19 har forstået pointen. Det handler bare om at jeg vil kunne blokere dem når jeg har lyst, uden at skulle risikere at blive uvenner med de pågældende personer.
Uvenner med dem fordi de vil tro at jeg ikke gider snakke med dem, det er ikke tilfældet, det er bare rart at have muligheden for at cutte forbindelsen til nogle personer en gang imellem.

Hvis jeg sletter dem, kan jeg ikke bare skrive til dem uden noget, der skal jeg tilføje dem som kontaktperson, og så skal de acceptere mig, så vil der blive stillet spørgsmål om hvorfor jeg havde slettet folk, og jeg gider ikke lyve. Og desuden kan de se hvis jeg sletter dem.
Medmindre de skriver til mig, og jeg accepterer dem, så er de der igen, men ved at slette dem har jeg ikke mulighed for at, som med en blokering der lige kan fjernes, at tage kontakt sådan uden videre.

Om det så er ufint af mig, at jeg vil have mulighed for at skrive til folk når jeg vil, men de skal se mig som offline kan diskuteres, men der er den forskel, at jeg ikke virker som en menneskelig spambot. Til tider føltes det sådan. Så når folk ikke forstår, når man ikke har tid til at chatte med dem, så risikerer de en blokering. Sådan er det. Og bare fordi folk ikke er så "gode", i mine øjne, til at bruge messenger, er der ingen grund til at risikere at gøre sig uvenner med de personer.
Gravatar #22 - Spiderboy
20. apr. 2006 09:20
Var det ikke nemmere at sætte din status til invisible/vis som offline/hvad det nu hedder. Så er du online og kan skrive til dem du vil, men dine venner vil se dig som offline.
Gravatar #23 - MiniatureZeus
20. apr. 2006 09:41
#22 Det kan man da ikke i msn...
Gravatar #24 - holmen
20. apr. 2006 09:50
#22 man kan ikke skrive til dem man vil når man er "Vis som offline", der kan du bare se hvem der logger af og på. Du kan ikke skrive til nogen. Jeg kan bare blokeret dem som jeg ikke lige gider have kan se at jeg er online, så kan jeg skrive til alle andre og de kan skrive til mig. Mit spørgsmål gik på om der var et program der kunne fortælle folk at de var blevet blokeret.

Hvis det fandtes var det ikke ensbetydende med at jeg ville stoppe med at blokere folk. Jeg var ganske simpelt bare interesseret i at vide om der findes et program der kan fortælle om man er blevet blokert. Det kunne også være meget interessant at have det selv.

Edit til post #21. Det virker som om #20 har forstået pointen.
Gravatar #25 - Spiderboy
20. apr. 2006 10:25
#22, #23, okay, så huskede jeg forkert. Jeg har aldrig brugt "Vis som offline" i MSN Messenger. Jeg har bare gået ud fra at det var magen til ICQ "Invisible", som var, som jeg beskrev det der.

Om der er sådan et program ved jeg ikke... Men jeg mener at dengange jeg brugte GAIM (til MSN) at man kunne se om man var på de andre kontaktliste... Så teknisk set er det muligt at man kan se, om man er blevet slette.

Men det er irrelevant. Det er jo blokering det handler om.
Gravatar #26 - hgul
20. apr. 2006 10:26

Jeg er ret sikker på, at når du blokerer folk, vil de kunne se det i deres egen MSN. Ikke fordi du er offline, men under "funktioner -> Indstillinger -> Beskyttelse af personlige oplysninger" kan man se hvem der har en på sin liste, og er man blokeret vil personen kun stå vist med email.
Gravatar #27 - holmen
20. apr. 2006 11:16
#26 Ok, det vidste jeg ikke. Ikke det med at man kun ville kunne se deres mail, hvis man var blevet blokeret. Jeg ved at de bliver fjernet fra den liste (naturlivis) hvis de har slettet en. Tak.
Jeg tjekker det senere.
Gravatar #28 - hundeboll
20. apr. 2006 19:03
I den nye messenger kan man logge på, men stadig blive vist som offline. Uden det fjerner muligheden for at skrive til dem.
Gravatar #29 - holmen
21. apr. 2006 06:21
#28 8.0 eller hvad?

#26 det virkede ikke, når man blev blokeret, stod den der nu havde blokeret en, stadig med sit "msn-navn" og ikke sin mail.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login