mboost-dp1
Blå skærm Problem
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Hej newZere. :)
jeg har et blå skærm problem som jeg gerne vil have opklaret så hvis der er nogen kloge hoveder som vil hjælpe mig ville jeg blive meget glad (:
Den blåskærm kommer ret sjællendt.
Den kommer med nogen gange lange mellemrum
Den kommer ikke af at stå i langtid men kan komme når som helst.
MEN kommer oftes når jeg trykker på "exit game" i warcraft 3.
Anyway, på den BSOD står der:
0x000000000000000L, 0xFFFFFF800001C74989
jeg har et blå skærm problem som jeg gerne vil have opklaret så hvis der er nogen kloge hoveder som vil hjælpe mig ville jeg blive meget glad (:
Den blåskærm kommer ret sjællendt.
Den kommer med nogen gange lange mellemrum
Den kommer ikke af at stå i langtid men kan komme når som helst.
MEN kommer oftes når jeg trykker på "exit game" i warcraft 3.
Anyway, på den BSOD står der:
0x000000000000000L, 0xFFFFFF800001C74989
Her er en M$ support artikel du måske kan finde hjælp i: http://support.microsoft.com/kb/314063/da
Ved ikke hvem det var der smed dette smarte program herinde, men du kunne give det en tur og se om den kan analysere sig frem til hvilken driver eller program der giver problemer
WhoCrashed
WhoCrashed
#6:
Cache er en CPUs egen interne hukommelse, der hjælper med at gemme data/program-stumper, der skal bruges igen og igen, og derfor kan bruges hurtigere end hvis det skulle hentes i almindelig RAM hver gang.
--
For et par år siden samlede jeg en PC til en ven med bla. en Sempron 2800+.
Jeg blev ved med at få IRQ-fejlen under installation. Men det var først da jeg prøvede at sætte en XP2400+ i at problemet blev løst. Det viste sig at Sempronen manglede et lille bitte hjørne, og efter inspektion af et DIE-diagram viste det sig at være et hjørne af cachen.
Da jeg gik ind for at bytte CPUen, der jo ikke skal have nogle hakker, var det første svar: Han havde da set masser af CPUer der var hakkede i kanten.
Det må hans chef have hørt, for han kom stormende ind fra værkstedet og sagde: Hvad, har vi leveret noget med hak i?? Her er en ny. Og den har kørt lige siden :)
Cache er en CPUs egen interne hukommelse, der hjælper med at gemme data/program-stumper, der skal bruges igen og igen, og derfor kan bruges hurtigere end hvis det skulle hentes i almindelig RAM hver gang.
--
For et par år siden samlede jeg en PC til en ven med bla. en Sempron 2800+.
Jeg blev ved med at få IRQ-fejlen under installation. Men det var først da jeg prøvede at sætte en XP2400+ i at problemet blev løst. Det viste sig at Sempronen manglede et lille bitte hjørne, og efter inspektion af et DIE-diagram viste det sig at være et hjørne af cachen.
Da jeg gik ind for at bytte CPUen, der jo ikke skal have nogle hakker, var det første svar: Han havde da set masser af CPUer der var hakkede i kanten.
Det må hans chef have hørt, for han kom stormende ind fra værkstedet og sagde: Hvad, har vi leveret noget med hak i?? Her er en ny. Og den har kørt lige siden :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.