mboost-dp1
Bittorrent
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
_Hej, det er første gang jeg skriver herinde så jeg håber at I bærer over med mig hvis jeg har stillet spørgsmålet det forkerte sted. Er der nogen skarpe hoveder herinde som kan forklare mig lidt om hvordan man anvender bittorrent, dvs. hvilke programmer man skal have installeret etc. Et link til en anden side hvor der er en udførlig/idiotsikret indføring i konceptet og principperne bag, hvordan man anvender osv. ville også være meget hjælpsomt.
Tak for links, er der forresten nogen herinde der kort kan fortælle mig om de risici man nødvendigvis løber ved at anvende en client som f.eks. den nænvte bittorrent til download af programmer beskyttet af ophavsret? Ikke at jeg vil gøre det, men som sagt om der har været sager mod folk der er slemme til at anvede en client i ulovligt øjemed, om der planlægges kampagner mod såkaldte pirater osv.
#6 lol.. hvofor skulle vi dog tro du ville bruge det til noget ulovligt? Du har lige spurgt efter en guide til det og vil derefter hoere risici ved at bruge det til "pirateri".. lad mig gaette? Du er nysgerrig? Bekymret for de stakkels folk der bliver taget? Eller maaske er det fordi du elsker at hoere om APG vinde sager?
Det er i hvert fald ikke fordi du havde taenkt dig at bruge det til saadanne formaal, det kan jeg ikke forestille med..
**IRONI OFF**
Jeg har ikke hoert om nogle sager med Bittorent..
Det er i hvert fald ikke fordi du havde taenkt dig at bruge det til saadanne formaal, det kan jeg ikke forestille med..
**IRONI OFF**
Jeg har ikke hoert om nogle sager med Bittorent..
#6 Prøv at spørge inde hos www.piratgruppen.org vi prøver at holde dette forum nogenlunde fri for den slags. Men det hurtige råd vil være at holde dig fra dc.
Men jeg kan da lige slå et slag for min favoritklient; www.shareaza.com den håndterer både donkey/mule, gnutella, gnutella2(dens eget), og bittorrents i én klient.
Og så er den fra v2.0 blevet open source.
-dobbeltmoralen leve! hurra! hurra! hurraaaa!
Men jeg kan da lige slå et slag for min favoritklient; www.shareaza.com den håndterer både donkey/mule, gnutella, gnutella2(dens eget), og bittorrents i én klient.
Og så er den fra v2.0 blevet open source.
-dobbeltmoralen leve! hurra! hurra! hurraaaa!
sorensen, det står dig natuligvis frit for at have dine formodninger om mine hensigter...
carbon bot, jeg er udmærket klar over at der har været noget polemik om dc, og jeg forstår naturligvis at dette forum skal holdes fri for direkte opfordringer til diverse ulovligheder. Ikke desto mindre er der vel ikke noget galt i, at spørge om folks kendskab til noget de har hørt osv...
Tak alligevel, begge to.
carbon bot, jeg er udmærket klar over at der har været noget polemik om dc, og jeg forstår naturligvis at dette forum skal holdes fri for direkte opfordringer til diverse ulovligheder. Ikke desto mindre er der vel ikke noget galt i, at spørge om folks kendskab til noget de har hørt osv...
Tak alligevel, begge to.
jeg vil nok anbefale azureus, den har virkelig nogle lækre funktioner som BT-klient :-)
ang. frygt for diverse antipirat-sjovere, tror jeg ik du skal være så bange. hvis du ved et uheld kommer til at dele noget musik du har rippet fra en af dine CDer, kan APG og co. jo ikke se andet end den ene delte fil som de har valgt at søge efter - og tja, det giver nok et krav på 70 kr pr album, så det er 10% af en advokats timeløn, ikke rigtig noget jeg tror de vil bruge deres tid på!
jeg vil naturligvis ikke opfordre til noget ulovligt, men det er jo dig selv der bestemmer hvad du vil bruge din PC til :-)
ang. frygt for diverse antipirat-sjovere, tror jeg ik du skal være så bange. hvis du ved et uheld kommer til at dele noget musik du har rippet fra en af dine CDer, kan APG og co. jo ikke se andet end den ene delte fil som de har valgt at søge efter - og tja, det giver nok et krav på 70 kr pr album, så det er 10% af en advokats timeløn, ikke rigtig noget jeg tror de vil bruge deres tid på!
jeg vil naturligvis ikke opfordre til noget ulovligt, men det er jo dig selv der bestemmer hvad du vil bruge din PC til :-)
amokk, jeg har ganske vist hørt en del positivt om azureus, men under konfigurationen hvor man kan teste sin standardport får jeg efter tryk på 'test' følgende meddelelse: "tester port 6881 ... NAT fejl. hvad betyder det helt præcist?
at du helst skal åbne port 6881 i din firewall/router, så andre på nettet har adgang til port 6881 på din computer.
det betyder nemlig at andre bittorrent brugere har mulighed for at forbinde sig til dig, og sende/hente hvad der er brug for - hvis den port er lukket, er det kun dig der kan forbinde til andre, med åbne porte, og så er der lige pludselig ikke så mange at hente fra mere!
det er i øvrigt det samme for alle bitorrent klienter, men azureus gør bare mere opmærksom på det
det betyder nemlig at andre bittorrent brugere har mulighed for at forbinde sig til dig, og sende/hente hvad der er brug for - hvis den port er lukket, er det kun dig der kan forbinde til andre, med åbne porte, og så er der lige pludselig ikke så mange at hente fra mere!
det er i øvrigt det samme for alle bitorrent klienter, men azureus gør bare mere opmærksom på det
helt konkret, hvordan bærer man sig ad med det? Og hvorfor er det helt præcist vigtigt? F.eks. under tilstand vises et gult ikon...
det gule ikon, betyder at du kun kan hente fra dem, som du selv connecter til. - andre som har filen, kan ikke selv connecte til dig og sende til dig.
hvordan du bærer dig ad med at åbne porten i din router eller firewall, kommer an på hvilken router eller firewall du har, der må du tage et kig i manualen
bare husk at åbne både for UDP og TCP trafik på port 6881 - og at den skal pege på din lokale IP. den finder du ved at trykke WIN-R, skrive CMD, trykke enter og skrive IPCONFIG efterfulgt af enter.
hvordan du bærer dig ad med at åbne porten i din router eller firewall, kommer an på hvilken router eller firewall du har, der må du tage et kig i manualen
bare husk at åbne både for UDP og TCP trafik på port 6881 - og at den skal pege på din lokale IP. den finder du ved at trykke WIN-R, skrive CMD, trykke enter og skrive IPCONFIG efterfulgt af enter.
jeg påskønner hjælpen, men det er godt nok sort snak for mig. F.eks. ved jeg at jeg har en zyxel router, anvender windows xp og derudover bruger en firewall som vist nok er freeware eller måske shareware (sygate hedder den). vis jeg i azureus programmet går op i den funktion der hedder tools > konfiguration > kan jeg se at 6881 er anført som 'indgående port'. derunder findes en rubrik som hedder 'bind til lokal IP-adresse'. Skal jeg blot skrive min IPadresse i den tomme rubrik og så er det det. Jeg har prøvet via programmet advanced port scanner at se hvormange åbne porte jeg har. resultatet var 4, men det giver desvære ikke dybere mening for mig.
Du skal ha' forwarded port 6881 til din IP adresse. Det gør du i din router. Jeg kender ikke den router du bruger, men du kan evt. ringe til support og høre hvordan man gør, eller søge efter en manual.
Det plejer at stå på udbydernes hjemmeside hvordan man forwarder en port i de routere de leverer.
Hvis det er en Zyxel 650R kan du bruge: Cybercitys vejledning
Det plejer at stå på udbydernes hjemmeside hvordan man forwarder en port i de routere de leverer.
Hvis det er en Zyxel 650R kan du bruge: Cybercitys vejledning
gå ind på google.dk og søg efter "abc download" og så downloader
du den der er til windows den er osse kaldt "yet another
bittorrent client"
og den downloader duu og instalere den og så når den er
installereet åbner du den og går ind i instillinger og og ser
hvilke porte den skal bruge og går ind i din router og
åbner dem og ellers er det bare at gå ind på en warez site og
trykke på et link når programmet er åben
du den der er til windows den er osse kaldt "yet another
bittorrent client"
og den downloader duu og instalere den og så når den er
installereet åbner du den og går ind i instillinger og og ser
hvilke porte den skal bruge og går ind i din router og
åbner dem og ellers er det bare at gå ind på en warez site og
trykke på et link når programmet er åben
Med risiko for at blive downrated vil jeg komme med et udbrud: POHF_Monty Du er GENIAL. Hvis alle var lige så gode som dig til at hjælpe andre, ville der ingen problemer være i hele verden!!!
Og så et lille tip til fyren der statede tråden: Husk lige at du også skal åbne porten i din firewall på computeren, ellers får du det aldrig til at virke :-)
Og så et lille tip til fyren der statede tråden: Husk lige at du også skal åbne porten i din firewall på computeren, ellers får du det aldrig til at virke :-)
nu forholder det sig (tilsyneladende) sådan at jeg er i besiddelse af to firewalls. den der følger med xp (mener den kom i form af en opdatering) og så en gratis en, sygate personal firewall. Windows firewall er slået fra mens den anden bare af sat til 'allow all'. Aligevel skal jeg ind at konfigurere, oder was? hvis ja, nogen der har en idé om hvordan man bærer sig ad?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.