mboost-dp1

Bedste Browser

Gå til bund
Gravatar #1 - Xray
17. feb. 2004 08:20
Hejsa jeg ville bare lige høre jeres MENING om hvilken BROWSER der er bedst... Jeg søger nemlig en der kan ERSTATTE Internet Explorer 6
Gravatar #2 - Gruesome
17. feb. 2004 13:16
Min personlige favorit for tiden er Mozilla Firefox.
Den er lille, hurtig og effektiv plus der er et hav af extensions, eller udvidelser så den kan opføre sig næsten som man vil ha' det :).
Gravatar #3 - Yasw
17. feb. 2004 14:11
Er også glad for Firefox, men synes nu heller ikke man skal undervurdere Opera. Vel nok må man leve med et banner, hvis man vil have det gratis, men nu ikke noget der generer mig. For det bedste er banneret bare en reklame for Opera.
Gravatar #4 - DetVarSoerens
17. feb. 2004 15:41
Jeg er også glad for Mozilla.
Jeg kan bare ikke få min schroll funktion til at virke på min bærbare, så der må jeg bruge piletasterne i stedet. Det er det eneste minus ellers fed browser
Gravatar #5 - Cyrack
17. feb. 2004 21:02
Må godt nok også indrømme at Firefox har en helt central plads hos mig... Faktisk har jeg kun IE fremme når jeg skal se om valid XHTML og CSS ser korrekt ud i den *&#%/"%*/*¤%"/*¤&**%¤/*-browser (CSS2 kompatibel, jow tak, men sq kun CSS2-core!!! og så fatter den hat af position: fixed)
Gravatar #6 - garfield
17. feb. 2004 21:36
#5:
"(CSS2 kompatibel, jow tak, men sq kun CSS2-core!!! og så fatter den hat af position: fixed)"

Bare rolig, man kan jo bare bruge sider med frames når man vil have en menu til at være det samme sted hele tiden ;)

Og er forresten helt enig i at Mozillas browsere er i top - bruger selv Firebird/-fox.
Gravatar #7 - Cyrack
17. feb. 2004 22:54
#6 - garfield

Frames??? FRAMES!!!! Aldrig i livet!!!! Iframes er en rar ting, men alm. frames er nok noget af det værste at arbejde med! Hader det skrammel...
Gravatar #8 - sKIDROw
17. feb. 2004 23:08
Bruger normalt Mozilla eller afledte browsere.
Hvor jeg dog helst bruger Mozilla eller Firefox.
Galeon og Ephiphany er jeg ikke imponeret over, men det er detaljer.. ;)

Offtopic

Sidste gang jeg rodede med HTML, brugte jeg flittigt frames og tables.
Nu bliver begge dele afskyet som pesten.
Hvad bruger man alternativt for disse ting i dag så?
(Det er 5 år siden jeg rørte HTML sidst, men har en domæne jeg skal have noget på.)
Gravatar #9 - Yasw
17. feb. 2004 23:21

Jeg synes boxe i CSS fungerer udemærket som alternativ. HTML.dk har en fin lille guide hertil. Den lærer man rimelig nok til at kunne lave et simpelt, men smart design.
Gravatar #10 - Acro
18. feb. 2004 16:53
#7 CyRacK:
Hverken frames eller inline frames er nødvendige for at skabe funktionelle og brugervenlige websteder. Faktisk kan jeg ikke komme på nogle eksempler, hvor man med fordel kan bruge frames, og det giver en - for brugeren - forbedret anvendelighed.
Gravatar #11 - Cyrack
19. feb. 2004 15:24
#10 - Acro

På sider hvor du har en fast menu er det ikke hensigtsmæssigt at lade menuen reloade hver gang, da det vil tage extra bredbånd og processor-kraft. I nogle tilfælde kan det dog forsvares, men fx en side som newz kunne faktisk drage stor nytte af at have afstemning og 'hovedfeltet' som inline frames, da browseren ikke skal render hele siden hver gang. Største problem er at få framen til at resize sig til indholdet.
Gravatar #12 - Acro
19. feb. 2004 20:13
#11 CyRacK:
Det absolut eneste du sparer på den løsning er båndbredde, browseren skal stadig bruge processorkraft på at rendere selvom den allerede har det data der skal renderes. Desuden kender jeg ikke mange hjemmesider, der ligefrem har en så voldsom struktur, at den kræver flere ressourcer end et vilkårligt system normalt vil have til rådighed.

Båndbredde er ligeledes et dårligt argument. Med de Internetforbindelser der idag er tilgængelige, ser jeg intet problem i, at man skal hente 1 KB eller derunder hver gang man navigerer rundt på en side.
Gravatar #13 - blackthorne_dk
19. feb. 2004 23:30
std mozilla er ok for mig. Dog har jeg også problemer med scroll på min IBM, men har sat midterknappen til 3. knap nu så jeg kan åbne faner med den i stedet.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login