mboost-dp1
automatisering af backup via phpmysql
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Nogen der har en ide om hvordan ovenstående kan gøres.
Altså lave et script der automatisk logger sig på phpmysql vælger de tabeller(alle) der skal tages backup af og smider filen navngivet efter tidspunkt eller tilsvarende et eller andet sted.
Jeg har overvejet om man skal have fat i expect eller om der er bedre måder.
Det må gerne virke i en linux konsol men det er ikke et krav.
Problemet er at jeg ikke stoler på at det webhotel jeg ligger på(nej det er ikke cliche) helt har styr på deres backup rutiner så jeg vil sikre mig at det ikke er flere uger's tilføjelser i databasen der forsvinder neste gang deres diske dør!
Altså lave et script der automatisk logger sig på phpmysql vælger de tabeller(alle) der skal tages backup af og smider filen navngivet efter tidspunkt eller tilsvarende et eller andet sted.
Jeg har overvejet om man skal have fat i expect eller om der er bedre måder.
Det må gerne virke i en linux konsol men det er ikke et krav.
Problemet er at jeg ikke stoler på at det webhotel jeg ligger på(nej det er ikke cliche) helt har styr på deres backup rutiner så jeg vil sikre mig at det ikke er flere uger's tilføjelser i databasen der forsvinder neste gang deres diske dør!
#2 jeg har ikke ssh adgang på serveren, der står hos et billigt webhotel men jeg har en linux boks til at stå under skrivebordet, der kan køre et crondjob, hvilket jeg har meget mere erfaring med en hvad de nu er windows har istedet for crond og atd
Og ja jeg mener PhpMyAdmin.
Og ja jeg mener PhpMyAdmin.
Du kan vel bygge et system i PHP der logger sig på mysql databasen og laver et dump af det hele som den så gemmer. Det kræver jo så bare at du har PHP understøttelse på din egen server, og så kan du bruge et cron job på din egen server til at køre scriptet en gang i timen/ en gang om dagen eller hvor ofte du nu vil tage backup :).
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.