mboost-dp1

At gemme sig på nettet?

Gå til bund
Gravatar #1 - Jesp
5. jul. 2007 11:05
Man kan via software som bl.a "anonymizer", "proxyway" osv gemme sig bag en falsk IP adresse når man surfer på nettet. Men sidder man på et trådløst netværk har dette netværk så ikke også en IP der kan spores?

Der findes selvfølgelig en masse gratis proxy-server løsninger på nettet bl.a. "proxy.org", men sådan en løsning kan kun bruges hvis man forbinder via en browser ikke?
Hvad har man af muligheder hvis man f.eks vil forbinde sig anonymt til et pokersite via en downloadet klient? Kan man "gemme" sig på en eller anden måde?

Jeg skal måske lige for en god ordens skyld nævne at jeg ikke har nogen som helst shady business i tankerne. Jeg har bare observeret at mine pokerklienter ikke virker mere hver gang jeg har kørt malware/spyware sweeper programmer på min komputer. Ergo er der spyware i disse klienter... hvilket jeg af princip er meget imod.

Så er der nogen der ved hvad man kan gøre for at være anonym online?
Gravatar #2 - tgr
5. jul. 2007 12:21
Jeg har hørt at Nortons 360 produkt skulle være helt forrygende. Tag et kig forbi din nærmeste Merlin og smæk den 500 lap på desken. Utroligt hvad man kan få for 500 kroner i dag.

[/sarcasm]
Gravatar #3 - Azuria
5. jul. 2007 12:30
#1 Venligst definer en falsk ip..
342.13.12.256/57 ?
[spoiler]Har supernetting så det vil noget[/spoiler]

Undersøg hvilken port programmet bruger, er du heldig kører det også via port80 og du kan sætte noget lokalt proxy op der ikke skal køre igennem browseren.
Gravatar #4 - fidomuh
5. jul. 2007 14:38

Du kan sagtens bruge gratis proxy'er.. Det nemmeste er nok at proeve med TOR netvaerket :)

En proxy er ret simpel.. Den soerger for at din ip er proxyens ip. Saa for at finde din rigtige ip, skal de have fat i log-filer fra den proxy du har benyttet..
For at goere det rigtig besvaerligt kan man saa benytte flere proxyer..

Saa det er bestemt muligt :)
Gravatar #5 - Kisbye
6. jul. 2007 00:09
Selvfølgelig har et trådløst netværk en Ip-Adresse.
Anonymiten ligger i at det er det trådløse netværks ip-adresse der er synlig udadtil og ikke de tilsluttede klienter.
Det har været et stort problem at folk ikke har kunne finde ud af at sikre deres trådløse netværk imod at folk, der er inden for rækkevide, kan kører igennem det.

En proxy er at kører data imellem dig og destinationen igennem en eller flere maskiner.
Det behøves ikke at være via en hjemmeside, du skal blot bruge ip-adresse og port nummer på den proxy du kører igennem.
Det indtaster du så bare i de benyttede programmers proxy instillinger.
Men det mest sikre er nok at kører igennem TOR netværket som Fidomuh skriver.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login