mboost-dp1
Assign commando med win2k
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Hey...
Nogen der ved om der findes en commando der virker som Assign på amiga'n ?!?
Har 1200+ fonts (ja, SKAL ha ryddet op) som jeg til tider gerne vil have i psh.. Men efter som jeg ikke 100% ved hvilke der er fede og hvilke der ikke er, gider jeg ikke smide dem alle i %windir%fonts mappen..
Så derfor, er det muligt at snyde win2k, så det ser 2 (eller flere) mapper som en ????
Nogen der ved om der findes en commando der virker som Assign på amiga'n ?!?
Har 1200+ fonts (ja, SKAL ha ryddet op) som jeg til tider gerne vil have i psh.. Men efter som jeg ikke 100% ved hvilke der er fede og hvilke der ikke er, gider jeg ikke smide dem alle i %windir%fonts mappen..
Så derfor, er det muligt at snyde win2k, så det ser 2 (eller flere) mapper som en ????
hmm... måske skal du have fat i en af de mere udokumenterede features, som NTFS understøtter: symlinks. Der er en artikel om det et eller andet sted i MSKB, men jeg aner intet om det.
PS: Se at få ryddet op. Windows bliver sløvt af at du har så mange fonte inde!
PS: Se at få ryddet op. Windows bliver sløvt af at du har så mange fonte inde!
oki.. ang rydde op, så er de jo ikke i fonts mappen men på mit d:\drev ;)
Har fundet et lille font.program som kan vise, installere og fjerne dem igen uden hazzle.. Bruger det indtil jeg bliver klogere ;)
Har fundet et lille font.program som kan vise, installere og fjerne dem igen uden hazzle.. Bruger det indtil jeg bliver klogere ;)
Jeg har prøvet at lave symlink med en portet version af ln, eller hvordan det nu er. Eller også var det MS' eget tool?
Nå, anyway så virkede det ikke så godt igen, man kan køre en 'ln * ' for at linke hele bibliotekets filer til eller sådan noget, og der er altså nogle filer den nægter at lege med.
Nå, anyway så virkede det ikke så godt igen, man kan køre en 'ln * ' for at linke hele bibliotekets filer til eller sådan noget, og der er altså nogle filer den nægter at lege med.
øv.. ved du hvor jeg kan finde den du har leget med ???
Skulle da være et skarn for ikke selv at prøve :D
Skulle da være et skarn for ikke selv at prøve :D
#5 & #6: Microsoft har lavet et værktøj der kan symlinke, men det er vist kun til server-versioner og kan vist ikke lige hentes direkte, og måske ikke gratis. Det er derfor jeg ikke kan huske om jeg fandt det, eller jeg brugte ln.
Jeg ved ikke hvorfor der var nogle filer den ikke ville linke til, det kunne have været filnavnet, men jeg prøvede at rename dem, så det er usandsynligt.
Jeg ved ikke hvorfor der var nogle filer den ikke ville linke til, det kunne have været filnavnet, men jeg prøvede at rename dem, så det er usandsynligt.
Kommandoen til at lave symlinks i windows, eller junction points som ms kalder det hedder linkd, og jeg mener den ligger i resource kittet.
Lidt beskrivelse af junction points
Resource kit downloads
Lidt beskrivelse af junction points
Resource kit downloads
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.