mboost-dp1
Antivirus hvilken bruger I?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Hej...
Der var en på en diskution her på newz
http://www.newz.dk/forum/item/64968/#14
der skev: "haha Kaspersky, det havde jeg også engang... russisk crap.. " så tænker jeg bare - hva bruger I af antivirus?
Jeg bruger selv Kaspersky fordi jeg blev træt af norton, synes det var for tungt - men vil jo da gerne sikre mig så godt jeg nu kan.
Der var en på en diskution her på newz
http://www.newz.dk/forum/item/64968/#14
der skev: "haha Kaspersky, det havde jeg også engang... russisk crap.. " så tænker jeg bare - hva bruger I af antivirus?
Jeg bruger selv Kaspersky fordi jeg blev træt af norton, synes det var for tungt - men vil jo da gerne sikre mig så godt jeg nu kan.
Jeg bruger Clam på linux bokse, panda på windows bokse.
Nod32 skulle også være ret godt.
Generelt skal man gøre op med sig selv hvor mange features man synes skal være i sådan et program - en del maskiner choker f.eks. af panda 2006 pga. alle de features der efterhånden er smækket i det.
De fleste AV programmer er dog på AV punktet rimeligt on par - så det er mest noget med ekstra features vs. light weight mv.
Nod32 skulle også være ret godt.
Generelt skal man gøre op med sig selv hvor mange features man synes skal være i sådan et program - en del maskiner choker f.eks. af panda 2006 pga. alle de features der efterhånden er smækket i det.
De fleste AV programmer er dog på AV punktet rimeligt on par - så det er mest noget med ekstra features vs. light weight mv.
Jeg bruger panda og er mildest talt ved at brække mig over det... hader det program, det virker ikke optimalt og beskyttelsen er imho ringe.
desuden er jeg træt af at folk så typisk mener at et antivirus program skal være strikt og paranoid som bare pokker... det at være paranoid er ikke det samme som at forholde sig smart til ting. så sent som i dag advarede panda antivirus mig om at en Psyme et eller andet virus var løs på computeren! det valgte den lige udelukkende fordi filen jeg selv fik (fra en troværdig kilde) som et plugin til programmet samurize, havde endelsen .vbs - er det nu også sikkerhed fordi at den vælger at permanent ødelægge det jeg har arbejdet på i månedsvis?
desuden er jeg træt af at folk så typisk mener at et antivirus program skal være strikt og paranoid som bare pokker... det at være paranoid er ikke det samme som at forholde sig smart til ting. så sent som i dag advarede panda antivirus mig om at en Psyme et eller andet virus var løs på computeren! det valgte den lige udelukkende fordi filen jeg selv fik (fra en troværdig kilde) som et plugin til programmet samurize, havde endelsen .vbs - er det nu også sikkerhed fordi at den vælger at permanent ødelægge det jeg har arbejdet på i månedsvis?
Panda og NOD32. Begge er gode, dog er Panda i sin seneste version blevet lidt for indtrængende/irreterende (a la Norton).
Foreslog faktisk en poll omkring "Hvilken antivirus-suite bruger du" for et par uger siden, men det er åbentbart ikke set som særlig interesant af crew.
EDIT: #7 Ah den er på vej? Eller får newz-redaktionen en pool i anledningen af sommervarmen?
Foreslog faktisk en poll omkring "Hvilken antivirus-suite bruger du" for et par uger siden, men det er åbentbart ikke set som særlig interesant af crew.
EDIT: #7 Ah den er på vej? Eller får newz-redaktionen en pool i anledningen af sommervarmen?
#8 Angående min fejlstavning så kommer det heraf. Jeg kan ikke lade være med at trække på smilebåndet og så selv stave det forkert. :)
OT; Der kan der velsagtens gå lang tid før en poll kommer på fordi der ligger mange andre polls i kø efter der blev mulighed for indsendelse. Så de imho bedste (da det bl.a. er mig som har godkendt mange af de sidste og de kommende) og letteste at 'rette til' kommer på først.
nåja indlægget skal vel også være lidt on topic; jeg bruger Antivir
OT; Der kan der velsagtens gå lang tid før en poll kommer på fordi der ligger mange andre polls i kø efter der blev mulighed for indsendelse. Så de imho bedste (da det bl.a. er mig som har godkendt mange af de sidste og de kommende) og letteste at 'rette til' kommer på først.
nåja indlægget skal vel også være lidt on topic; jeg bruger Antivir
Har aldrig haft anti virus, har haft virus 1 gang..
Det æder for meget af mine ressourcer og det er næsten umuligt at få virus hvis bare man bruger nettet med en smule omtanke..
Hvis jeg er i tvivl symatec's online scanner...
Det æder for meget af mine ressourcer og det er næsten umuligt at få virus hvis bare man bruger nettet med en smule omtanke..
Hvis jeg er i tvivl symatec's online scanner...
Kaspersky 6.0 her. Det er min favorit pga. muligheden for at tweake alle settings, så den opfører sig præcis som jeg vil have.
#15 sKIDROw
Jeg har masser af venner, men da jeg ikke kopierer deres software så bliver jeg heller ikke smittet hvis de får virus.
Der er overraskende mange i min omgangskreds som accepterede virus som en del af deres hverdag. Efter de har ominstalleret deres operativ system gang på gang er de dog også blevet mere villige til at betale den pris det koster at købe et originalt kopi og dermed få de automatiske opdateringer der holder deres software sikker.
Jeg har masser af venner, men da jeg ikke kopierer deres software så bliver jeg heller ikke smittet hvis de får virus.
Der er overraskende mange i min omgangskreds som accepterede virus som en del af deres hverdag. Efter de har ominstalleret deres operativ system gang på gang er de dog også blevet mere villige til at betale den pris det koster at købe et originalt kopi og dermed få de automatiske opdateringer der holder deres software sikker.
Hvis man bruger sin computer kan man få virus.
For nylig havde hp (igen) virus i en af deres drivere.
Microsoft har haft vira på deres originale cd'er.
Visse vira kan ramme din computer hvis du ikke har en effektiv firewall.
Vira kan være embedded i billeder, lyd og video.
Osv. osv. osv.
Hvis man i dagens verden tror på at man kan køre en computer med windows uden AV er men skudt i hovedet. Og der går nok ikke så mange år førend det samme kan og skal siges om linux og mac.
For nylig havde hp (igen) virus i en af deres drivere.
Microsoft har haft vira på deres originale cd'er.
Visse vira kan ramme din computer hvis du ikke har en effektiv firewall.
Vira kan være embedded i billeder, lyd og video.
Osv. osv. osv.
Hvis man i dagens verden tror på at man kan køre en computer med windows uden AV er men skudt i hovedet. Og der går nok ikke så mange år førend det samme kan og skal siges om linux og mac.
Hvis man i dagens verden tror på at man kan køre en computer med windows uden AV er men skudt i hovedet.
Hvis man tror at man er beskyttet mod virus blot ved at bruge et antivirus program, så lever man i falsk tryghed.
Jeg har selv testet alle de mest kendte og en hel del af de ukendte antivirus programmer og der har ikke været et eneste af dem som har været i stand til at fjerne alle vira fra en inficeret computer.
I dag er det at blive inficeret med virus ikke blot løst ved at fjerne det virus. Spyware, trojanere, malware, virus, orme og andre ondsindede stykker software henter selv andre trusler ned på computeren og laver huller i ens sikkerhed som andre kan udnytte.
Er man først ramt af en kaskade af den slags software så kan man forsøge sig med alverdens antivirus og spyware removere, men i langt de fleste tilfælde er der kun en løsning og det er en komplet reinstallation af ens system.
#18: Ja så galt kan det ofte gå - tricket er at få en "pakke" der kan det hele og så sikre sin netforbindelse og dermed forhåbentligt holde skidtet fra døren. Er det først kommet ind er der potentiale for at man alligevel skal reinstallere - min erfaring siger mig dog at du fanger rigtigt meget efterhånden.
#17 Deternal
Jeg leder stadigt efter det skud hul i mit hoved..... Nogen ide om hvor jeg skal lede?
#18 Mort
Reinstallering er kun nødvendigt hvor systemet er fuldstændigt bollet. Mine forældre køre uden Antivirus eller firewall, de har ikke haft problemer i snart 2 år. - Min søs kører nu med antivirus efter hun blev ved med at rage en masse lort til sig...
Konklusion:
Som med så meget andet, så er der altid forskel på folk.. Nogle fatter det, andre fatter det aldrig...
Jeg leder stadigt efter det skud hul i mit hoved..... Nogen ide om hvor jeg skal lede?
#18 Mort
Reinstallering er kun nødvendigt hvor systemet er fuldstændigt bollet. Mine forældre køre uden Antivirus eller firewall, de har ikke haft problemer i snart 2 år. - Min søs kører nu med antivirus efter hun blev ved med at rage en masse lort til sig...
Konklusion:
Som med så meget andet, så er der altid forskel på folk.. Nogle fatter det, andre fatter det aldrig...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.