mboost-dp1

Andet system drev?

Gå til bund
Gravatar #1 - Chronos
24. okt. 2005 13:19
Har et mindre problem jeg er ved at være godt og grundigt irriteret over..

Når jeg formaterer og installerer XP på ny, vælger den ikke mit C drev som systm drev, den installere godt nok på C drevet og booter på det, men den vælger et andet drev som system, dvs boot.ini og et par andre filer blir lagt derovre, og når jeg så vil formatere igen har den så flyttet rundt på mine drev sådan at mit gamle e drev (som var til backup) nu er c drev, og jeg er tvunget til at installere på et af mine andre drev som også blir brugt til noget andet :(

under computer management står der som sagt at c er boot og mit e drev er system..

nogen der kan forklare mig hvorfor den gør det, og hvad jeg kan gøre ved det?
Gravatar #2 - Mort
25. okt. 2005 07:06
Jeg kunne forestille mig at du har valgt i din BIOS at boote på harddisk nummer 2, men har valgt at installere din WinXP på disk 1.
Gravatar #3 - mrmorris
25. okt. 2005 08:14
#1 Det er et klassisk problem, jeg plejer at kunne løse det ved (midlertidigt) at koble samtlige andre diske fra - det er simpelthen nemmere at få overblik på denne måde. Efter endt installation, kobles så de resterende diske på. Problemet er stort pga. diverse programmer er dårligt skrevet, AMD's Cool n' Quiet driver kræver f.eks. at boot.ini ligger på c:\

Har du allerede installeret kan du også prøve at starte i fejlsikret tilstand (tekstbaseret) og så bruge fixmbr til at vælge boot partition:
http://www.microsoft.com/resources/documentation/w...
Gravatar #4 - Chronos
25. okt. 2005 13:20
#3 problemet er at harddisken er partioneret, så det blir lidt svært.

boot partion vælger den rigtigt nok som C: som jeg skriver, men den laver system drev på noget andet :(

#2 i BIOS står der HDD-0 som primær boot :o?
Gravatar #5 - mrmorris
25. okt. 2005 13:25
#4 Du må have overset noget under installationen så, normalt er der intet problem med at browse og vælge din nye system partition... men hvis der allerede findes en windows/winnt folder vil Windows automatisk foreslå en anden partition. Kan det være dét der er sket for dig?
Gravatar #6 - Chronos
25. okt. 2005 15:27
nej, det foregår sådan her:

jeg sletter c: partionen, opretter ny og formtarer på c: drevet. efter install har den valgt mit e: drev som system og har smidt et par system filer derover, c: er stadig boot og drevet hvor Windows mappen osv befinder sig.

jeg prøver at formatere igen for at få den til at fatte at c: skal være system drev også, når jeg så når ind til det punkt hvor jeg skal vælge partition at installere windows på, har den lavet mit c: drev om til e: drevet, og den vil installere windows på drev e: nu... (nok fordi den lavede mit e: drev om til system efter første install)

jeg aner ikke hva faen jeg skal gøre ved dette..
Gravatar #7 - Chronos
26. okt. 2005 06:53
tror sq bare jeg køber en scsi harddisk som kun skal køre c: drev...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login