mboost-dp1

Andet MSN ?

Gå til bund
Gravatar #1 - Silver-Flame
7. maj 2006 20:13
Nu er jeg godt træt af MSN og alle de problemmer der er med det lort ... så jeg ville hører om der var nogle der kender nogle programmer som kan bruges til at skrive til andre der bruger msn? .. altså så jeg ikke behøver MSN.. Kom glad med nogle links :P
Gravatar #2 - The-Lone-Gunman
7. maj 2006 20:15
Gravatar #3 - amokk
7. maj 2006 20:15
Trillian
GAIM
Miranda

find dem på google :-)

(og sikkert mange andre)
Gravatar #4 - DUdsen
7. maj 2006 20:16
Gaim enhver jabber klien via en MSN transport op jabber serveren, herunder falder gmail, eller trillian eller mirenda som snakker direke til MSN.
aMSN er en anden løsning og er du masokist er der også mercury.

og centerICQ hvis du vil blive i en unix shell.

Og det var ikke alle de mugligheder du har.
Gravatar #5 - ldrada
7. maj 2006 20:19
Problemer?
Gravatar #6 - Cloud02
7. maj 2006 21:44
Du kan da begynde at bruge Yahoo, eller Jubii hvis det er en dansk du leder efter.
jeg kender dog ikke en måde hvorpå man kan skrive til andre mennesker der bruger en hjemmeside, med mindre du er inde på en chat side.
personligt har jeg aldrig selv haft problemer med MSN, men nu har jeg også fjernet den som startside i IE og slået MSN today fra i Windows Live Messenger.
Gravatar #7 - amokk
7. maj 2006 21:55
#6 umiddelbart tror jeg han mener selve MSN Messenger klienten, ikke hele MSN konceptet (selv om det ikke er 100% klart er det det mest sandsynlige)
Gravatar #8 - ldrada
7. maj 2006 22:30
Jeg forstår bare ikke hvordan man kan have problemer med MSN Messenger... nej, Microsoft Windows i det hele taget, medmindre man gør nogle virkeligt dumme ting, igen og igen.
Jeg tror ikke at Silver-Flame's problemer går væk ved at skifte til en alternativ Messenger klient.
Jeg tror kun at Silver-Flame vil kunne løse sine problemer hvis han lærte hvordan man sørger for at vedligeholde et miljø i sit styresystem hvorpå programmer har hensigtsmæssige forhold til at kunne køre fejlfrit.

#6 Du har enten en meget veludviklet sarkasme eller ...
Gravatar #9 - amokk
7. maj 2006 22:46
#8 Kunne det tænkes at han - uanfægtet af hans evner til at administrere et system - bare gerne vil have et program til at sende og modtage beskeder med en gruppe mennesker over internettet?

At han IKKE vil have et program der viser bannerreklamer konstant, larmer som ind i helvede pr. default, lokker dig med alverdens underlige ting du kan købe online, lamme features som får flash animatioenr frem hos modtageren, og som smadrer kodestumper man sender, ved at putte smileys ind i det, uden at genskabe det hvis man kopierer teksten ud...

Ja jeg ved godt at man kan slå nogle af de nævnte irritationsmomenter fra og patche sig til nogle ting, men hovedsagen er at MSN messenger er én stor omgang bloatware som koncenterer sig 5% om formålet, at kommunikere, og 95% om at lave en masse unødvendigt gejl.
Fuldstændig ligesom real player
Gravatar #10 - Cloud02
7. maj 2006 22:49
Det har han jo ikke præciseret nogen steder :P
Gravatar #11 - amokk
7. maj 2006 22:51
#10 "så jeg ville hører om der var nogle der kender nogle programmer som kan bruges til at skrive til andre der bruger msn?"

Det han mener, er vel tydeligt, en MSN Messenger klient.

Tvivler i hvert fald på at det er et program til at skrive kommentarer i folks blogs på MSN Spaces eller lign.
Gravatar #12 - Silver-Flame
7. maj 2006 23:01
Tak for svaret amokk :) .. har downloadet Trillian nu.

Og ldrada: Jeg kan skam godt finde ud af vedligeholde mit system. Men jeg ville gerne have noget andet end MSN netop på grund af nogle af de ting amokk skriver i #9.
Gravatar #13 - ldrada
7. maj 2006 23:07
MSN Messenger er noget værre lort, ja. Jeg bliver bare utilpas når jeg får på fornemmelsen at folk antyder, at der er problemer med et produkt, når det er et problem de selv kan gøre for. Og her fik jeg på fornemmelsen at Silver-Flame antydede at hans Messenger var ustabilt på programniveau.

Det kan jeg så se i #12, ikke var tilfældet.
Gravatar #14 - The-Lone-Gunman
8. maj 2006 07:14

Gaim enhver jabber klien via en MSN transport op jabber serveren, herunder falder gmail, eller trillian eller mirenda som snakker direke til MSN.

Siger du, at man kan skrive til MSN kontakter via Google Talk, eller hvad mener du?
Gravatar #15 - demiurgos
8. maj 2006 07:18
#14 (The-Lone-Gunman)
Siger du, at man kan skrive til MSN kontakter via Google Talk, eller hvad mener du?

Det kan man ja. Det er ikke helt enkelt, men dog muligt.
Gravatar #16 - Acro
8. maj 2006 08:05
#15 demiurgos:
Hvad så med filoverførsler fra messengernetværket?
Gravatar #17 - svappe
8. maj 2006 10:24
#9 amokk
Skynd dig og skriv ind til MS og beklag dig over at MSN Messenger ikke er lavet til DINE behov...

MSN messenger er lavet, som default, til samme målgruppe som dem der køber ringtoner, har plys covers og små blinkende dioder på deres telefoner..

Hvis du ønsker at bruge MSN messenger, som tydeligvis den alternative målgruppe du er, så vil jeg anbefale at slå alle de effekter fra, hvilket gøres i løbet af 10 sekunder.
Således konvertere den ikke smilies, laver ikke animationer og siger ikke nogle lyde overhovedet...

Reklamer... Ja .. programmet er gratis...
Gravatar #18 - DUdsen
8. maj 2006 12:39
#16 nej så vidt jeg ved fungere filsending ikke via jabber gatewayen, men gruppechat gør.
Gravatar #19 - amokk
8. maj 2006 21:35
"Skynd dig og skriv ind til MS og beklag dig over at MSN Messenger ikke er lavet til DINE behov..."

Hvorfor skulle jeg det? jeg klarer mig fint med alternative klienter og så helst at jeg var fri for at lade min kommunikation gå gennem MS' netværk.

"MSN messenger er lavet, som default, til samme målgruppe som dem der køber ringtoner, har plys covers og små blinkende dioder på deres telefoner.."

Du mener altså at Messenger har en målgruppe som er 12-17 årige poptøser? Så vil du nok blive overrasket over hvor mange voksne mennesker der bruger det, og som absolut er ligeglade med alt det lort og gejl der er med.

"Hvis du ønsker at bruge MSN messenger, som tydeligvis den alternative målgruppe du er,"

Så en person i midten af 20'erne, med karriere i IT branchen er ikke målgruppen for microsofts' IM klient?

"så vil jeg anbefale at slå alle de effekter fra, hvilket gøres i løbet af 10 sekunder."

Der er så mange ting ved microsofts klient der stinker, at det ikke er nok bare at slå noget af deres bloat fra. Og hvorfor bruge tid på at slå det fra når der findes klienter UDEN alle de irriterende ting?

"Således konvertere den ikke smilies"
Det generer mig ikke at der vises smileys... Det, som generer mig er at det ikke er muligt at kopiere teksten videre, uden at alle tegn som konverteres til smileys, bliver fjernet fra den kopierede tekst. Gør det umuligt at udveksle kodestumper medmindre smileys slås helt fra.

"laver ikke animationer og siger ikke nogle lyde overhovedet..."
Sikkert, hovedsagen er at der følger en masse lort med som standard, udelukkende for netop at få solgt endnu flere åndssvage flash animationer til den type mennesker der også køber ringetoner. Sådanne ting burde højst være med i expansion packs, frem for at være standard i deres program. En af mine kolleger købte i øvrigt en darth vader animation, men skulle efterfølgende betale for at downloade den igen, da hans arbejds-PC blev udskiftet... Det er da svinsk IMHO.

"Reklamer... Ja .. programmet er gratis..."

Brugen af MSN Messenger er ikke gratis, det forudsætter at du køber en Windows licens... Og uanset hvad kan du jo se at der findes masser af gratis (og frie) alternativer, som klarer jobbet bedre, uden at vise reklamer
Gravatar #20 - Acro
8. maj 2006 22:37
#19 amokk:
Brugen af MSN Messenger er ikke gratis, det forudsætter at du køber en Windows licens... Og uanset hvad kan du jo se at der findes masser af gratis (og frie) alternativer, som klarer jobbet bedre, uden at vise reklamer

Du skal egentlig også have en proptrækker for at kunne drikke en flaske vin, men prisen på vinen har stadig intet med proptrækkeren at gøre. Man skal jo også have en computer for at køre Windows, men det gør da ikke Windows dyrere.

Nu kommer guldargumentet så, som den opmærksomme læser allerede har udledt af ovenstående: MSN Messenger (Windows Live Messenger) er fuldt ud gratis, selvom det ganske rigtigt forudsætter Windows-licens.

Det kan da ikke være din holdning, at freeware til Windows koster penge?
Gravatar #21 - svappe
9. maj 2006 06:40
#19 amokk
Jeg ville ønske det kun var pop tøser der havde lort til mobilen, det er det ikke..

Nej IT nørder er ikke den primære målgrupper, idet de er dårlige receptorer for reklamer..

Og så skal den generelt ses som svar til din #9, hvor du giver udtryk for din holdning omkring MSN, sat således at programmet er uforbederligt på de punkter du nævner...

Og den med licens synes jeg så at Acro rammer plet på...
Gravatar #22 - DUdsen
9. maj 2006 12:15
#20 IE er f.eks. ikke freeware da der direkte i licensen står det forudsætte en gyldig windows licens, nu kender jeg ikke windows messenger licensen men mon ikke der står noget tilsvarende.

MSN mesenger er adware, med muglighed for at betale sig fra reklamerne(opera's gamle model inden de satsede på embedded) men igen tør jeg ikke udelukke at der er en krav om en windows licens skrevet ind i EULA'en.

Det er lidt en hårfin grænse men fordi ting er gratis på overflade behøver de ikke værre freeware.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login