mboost-dp1

Anbefal en ny firewall

Gå til bund
Gravatar #1 - XERXES
9. mar. 2006 20:25
Jeg er kommet i den uheldige situation at min licens til min Sygate Personal Firewall Pro snart udløber. Men desværre har aberne hos Symantec købt Sygate, til min store fortrydelse og derfor kan og vil jeg ikke fornye min licens. Dels også fordi, de nu vil de binde mig på et af deres produkter, og det er jeg ikke interesseret i. Så hvilken software firewall skal jeg invistere i? Bruger Windows 2000.
Gravatar #2 - Azuria
9. mar. 2006 20:55
http://newz.dk/forum/item/63095/ ;)
En firewall, og den udløber ikke ;)
Gravatar #3 - wizax
10. mar. 2006 08:25
Hvis du sidder bag en NAT-router er der ingen grund til at installere en firewall (med mindre du har WiFi).

Ellers er ZoneAlarm lige blevet udråbt til at være langt den bedste af et af computerbladene (PC World eller Alt om data mener jeg det var).
Gravatar #4 - CZi
10. mar. 2006 09:11
NAT =! firewall/sikkerhed - Det kan ikke siges for tit!

Som #2 er inde på (lidt for oplagt måske) så er en hardware firewall et must og en god start hvis du ikke har een allerede.

(forstår nu 100% dem der har udtrykt behov for en "forkert" rating)
Gravatar #5 - wizax
10. mar. 2006 09:21
#4: Med en korrekt opsat NAT router er du rigeligt beskyttet mod diverse indkommende angreb.

Jeg er da spændt på at høre hvorfor du ikke mener, at routning til NULL på ikke godkendte porte er godt nok?
Gravatar #6 - SmackedFly
10. mar. 2006 09:24

Nat er ligepræcis tilsvarende en firewall, såfremt den ikke videresender indkommende pakker, hvis du snakker om alt den latterlige applikationsbaseret forbindelse så har det intet at gøre med en firewall, så nærmer du dig mere et ids, og noget der som jeg ser er absolut unødvendigt for at løse opgaven.

Et nat er rigeligt for de fleste, det blokerer alt indkommende trafik hvor du ikke selv har bedt om forbindelsen, og det er lige præcis den opgave en firewall skal løse (på en klient maskine).
Gravatar #7 - XERXES
12. mar. 2006 16:12
Nu er det lidt svært med en hardware firewall, eftersom det var meningen at der skulle købes mere end en licens, da det er flere computer der skal have ny firewall, og de står desværre ikke samme sted. Det glemte jeg lige at skrive.

Jeg har spurgt andre steder, og jeg er blevet anbefalet Outpost Firewall Pro. Er der nogen som kender til den?

ZoneAlarm har jeg brugt før, men det var ikke særlig glad for nogle bestemte programmer, heriblandt P2P programmer.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login