mboost-dp1

Alvorligt system Problem - Hjælp

Gå til bund
Gravatar #1 - mandrillen
13. sep. 2004 18:07
Hej - jeg håber at der er nogen herinde der kan hjælpe med at forklare og løse flg.

Min maskine har opført sig sært de sidste par dage - den er gået i koma i et kort stykke tid med efterfølgende grafikfejl for derefter at vende tilbage til standart - dette er sket med jævne mellemrum.

Derudover har min BIOS setupscreen være plaget at underlige grafikfejl - tilfældige symboler der blander sig med og erstatter den egentlige tekst.

Idag er den så gået totalt i smadder - efter en serie af førnævnte lock-ups gik windows i stå - jeg genstartede og startup skærmen var fyldt med tilfædige symboler og grafik-artifacts - den starter windows op dog i 8bit farver og 480x640 - så får jeg en fjelmeddelelse om at rundll ikke kunne starte c:/windows/system32/NvCpl.dll (en Nvidia .dll) og jeg får en blå skærm der fortæller mig at windows er lukket ned for at undgå at skade systemet og jeg blir bedt om at genstarte.

Jeg kan så genstarte i fejlsikret tilstand med udtalte grafikfejl - har scannet for vira og fundet worm: Korgo.V og Backdoor: Berbew.G og fjernet dem - har også reinstalleret Nvidia-drivere efter råd på en svensk side.

(Bruger Norman Virus Control)

Min første tanke var en Bios-virus da bios opførte sig mærkeligt og anden tanke var at mit GPX-kort var ved at futte af. Men det passer bare ikke på hvordan maskinen ellers opfører sig - jeg kan godt starte op = ikke biosvirus og at det er en .dll fra nvidia der ikke virker er jo ikke kortets skyld...

Mit System:

P4 2.533
Asus P4S8X-X med Sis-648 chipset
Geforce4 Ti-4200 128Mb
Windows XP pro - SP1

Hvis der er nogen der kan læse noget ud af dette og hvis der mangler vitale info så skriv venligst

På forhånd tak
Mandrillen
Gravatar #2 - Viperaberus
13. sep. 2004 19:02
Jeg er temmelig sikker på, at det er dit grafikkort der er defekt. At nvcpl.dll crasher er ikke usandsynligt, da dette er "kontrolpanet" til nvidias grafikkort.

De "tilsældige symboler" kunne også sagtens komme fra et defekt grafikkort.
Jeg har et kort liggende der har de samme symptomer ;)
Gravatar #3 - carb
13. sep. 2004 19:56
#2 enig

Hvis du har muligheden, så prøv at teste kortet i en anden maskine. Bare for at være sikker inden du kasserer det.
Gravatar #4 - mandrillen
13. sep. 2004 21:07
Hey igen - og tak for de hurtige svar

Jeg har selv konstateret det samme og har skiftet til mit old gamle 3S virge 2MB ;)

Har oplevet at netop dette grafikkort er brændt af en gang før - fik dog et nyt af samme slags...
Palit Microsystems GF4 Ti-4200 - tjeck det ud på EDBpriser.dk og forstå hvad jeg mener :P - men processen blev denne gang forkludret af de vira der også sad i systemet og derfor blev jeg temmeligt forvirret.

Men mange tak ihvertfald

Mvh Mandrillen
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login